Firma Green Cities Infrastrucuture Sp z o. o. opracuje dokumentację projektowo – kosztorysową, wykona prace geodezyjne i będzie sprawowała nadzór autorski dla inwestycji pn.: „Przebudowa Placu Konstytucji wraz z ulicami: Dworcową, Janka Wiśniewskiego, Jana z Kolna w Gdyni”. Koszt prac wyniesie 921 270,00 zł. brutto. Jak podkreślał Wojciech Szczurek, prezydent miasta Gdyni - Plac Konstytucji to wizytówka miasta - jedno z pierwszych miejsc, jakie widzą przyjezdni. Jest też intensywnie użytkowany przez mieszkańców. Urodę powinien łączyć z doskonałą funkcjonalnością: musi być tak wygodny, by ułatwiał życie w każdych warunkach, także wtedy gdy leje deszcz, a my za późno wstaliśmy i próbujemy zdążyć na pociąg, ale też tak piękny, by warto było się na nim zatrzymać w trakcie niespiesznego spaceru. Opracowana koncepcja, a potem projekt daje mi wiarę, że spełni te wysokie oczekiwania. - Do drugiego postępowania przetargowego zgłosiło się trzech projektantów, wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę. Zgodnie z umową, wykonawca będzie miał 48 tygodni na przygotowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Na jej podstawie zrealizowana zostanie przebudowa placu Konstytucji wraz z wlotami przyległych ulic: Dworcową, Janka Wiśniewskiego i Jana z Kolna. Finalnie inwestycja poprawi funkcjonalność i wizerunek węzła transportowego Gdynia Główna w sercu miasta - mówi Marek Łucyk, wiceprzydent Gdyni ds. rozwoju. Do drugiego postępowania zgłosiło się trzech wykonawców, którzy oceniani byli wg kryteriów oceny ofert określonych w dokumentach zamówienia: cena oferty brutto 60%, okres wykonania 30%, doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia 10%: 1. Green Cities Infrastructure Sp z o.o. z Gdańska, czas wykonania 48 tygodni, cena 921 270,00 zł brutto;2. PALMETT Sp. z o. o. Sp. K z Warszawy, czas wykonania 52 tygodnie, cena 1 533 712,00 zł brutto;3. Biuro Drogowe Sp. z o.o. z Gdyni, czas wykonania 48 tygodni, cena 939 720,00 zł brutto. Przypomnijmy, że obecnie teren jest mocno zdominowany przez układ drogowy i ruch samochodowy o charakterze tranzytowym. Celem projektu, a następnie przebudowy jest poprawa atrakcyjności przestrzeni, zachęcenie do korzystania z niej przez pieszych i rowerzystów, przybliżenie do dworca i do siebie nawzajem przystanków transportu miejskiego. Główne dążenie to dalsza poprawa integracji transportu zbiorowego oraz ochrona przestrzeni przed nadmiernym ruchem pojazdów poprzez: przywrócenie reprezentacyjnego placu przed Dworcem PKP Gdynia Główna - placu dostępnego dla pieszych jako szeroko rozumianego miejsca wspólnego, przyjaźnie zaaranżowanej przestrzeni publicznej zapewniającej swobodny dostęp do usług, handlu i wypoczynku w najbliższej okolicy, w sąsiedztwie uspokojonego oraz uporządkowanego ruchu samochodowego; utworzenie nowoczesnego węzła komunikacyjnego z nowym rozmieszczeniem przystanków, a także przejrzystymi i intuicyjnymi funkcjami komunikacyjnymi dla mieszkańców i turystów, w szczególności dla pasażerów publicznego transportu zbiorowego; zwiększenie bezpieczeństwa dla ruchu pieszego, rowerowego z jasno określonymi, wygodnymi trasami przemieszczeń; zwiększenie priorytetu dla publicznego transportu zbiorowego buspasami, uspokajając tym samym ruch samochodowy, w szczególności tranzytowy na obszarze placu Konstytucji; wyeksponowanie modernistycznej tkanki urbanistycznej i historycznych budynków poprzez przemyślaną ingerencję zielenią, w obszarze nowo zdefiniowanego placu i wzdłuż przyległych ulic. plansza z nową koncepcją Placu Konstytucji w Gdyni // mat.WOMKoncepcja na podstawie której powstanie dokumentacja projektowa została wypracowana przez Wydział Inwestycji i Wydział Ogrodnika Miasta we współpracy z Miejskim Konserwatorem Zabytków, Biurem Planowania Przestrzennego oraz Zarządem Komunikacji Miejskiej. Opublikowano: 06.02.2024 15:00 Autor: Dorota Matejczyk (dorota.matejczyk@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 06.02.2024 15:07 Zmodyfikował: Paweł Jałoszewski