Gdynia Buduje

Przetarg na budowę obwodnicy Witomina ogłoszony

Konferencja prasowa dot. budowy obwodnicy Witomina,od lewej: Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni, Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju, Agata Grzegorczyk, rzeczniczka UM Gdyni. // fot. M.Śliżewska

Konferencja prasowa dot. budowy obwodnicy Witomina,od lewej: Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni, Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju, Agata Grzegorczyk, rzeczniczka UM Gdyni. // fot. M.Śliżewska

Jedna z największych inwestycji realizowanych przez gdyński samorząd wkracza w najbardziej oczekiwaną fazę – wyboru wykonawcy prac budowlanych. Nowa droga, która usprawni komunikację pomiędzy Śródmieściem a Obwodnicą Trójmiasta, wpłynie na ruch na zdecydowanie większym obszarze.


Koncepcja budowy obwodnicy jest efektem szczegółowej analizy układu komunikacyjnego Witomina. Jest to element kończący jedną z największych zmian jakie przechodzi ta część miasta. Zakończona przebudowa ul. Hodowlanej, trwająca przebudowa ul. Chwarznieńskiej to działania, które są ze sobą powiązane tworząc kompleksowe rozwiązanie.



- Ogłoszenie przetargu na wykonanie prac budowlanych to moment szczególny, szczególnie w przypadku tak kompleksowego rozwiązania, którym jest Obwodnica Witomina. Rozwój dzielnic zachodnich, sprawna komunikacja z Obwodnicą Trójmiasta, ale przede wszystkich oddech dla Witomina, które przestanie być dzielnicą podzieloną przez tysiące aut jadących w ruchu tranzytowym. Obwodnica Witomina będzie służyła tysiącom gdynianek i gdynian. – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Prace projektowe były związane z przeprowadzeniem bardzo złożonej części uzgodnień, wyznaczeniem szczegółowego przebiegu, który nie będzie powodował budowę wiaduktów – przy inwestycji tej skali każda decyzja wpływa na późniejszy koszt. Projektant miał jasno wyznaczone cele, które zostały w pełni dochowane.


Konferencja dot. budowy obwodnicy Witomina,od lewej: Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni, Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju, Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni,/ fot. M.Śliżewska 
- Inwestycja to droga o czterech pasach ruchu, wraz z ciągiem pieszym i rowerowym. Dzięki rozwiązaniu powstaje wydajny korytarz transportowy do zachodniej części miasta, który pozwoli na sprawne poruszanie się różnymi środkami transportu. Nie zapominamy o wsparciu dla komunikacji miejskiej, a także zachowaniu istniejących połączeń leśnych. Budowa Obwodnicy Witomina to jedno z najważniejszych zadań na inwestycyjnej mapie Gdyni ostatnich lat – dodaje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Witomino to dzielnica, która w ostatnich latach została poddana ogromnym zmianom – zarówno w sferze społecznej, jak i inwestycyjnej. W ciągu ostatnich miesięcy został oddany szereg inwestycji związanych z rewitalizacją, a także trwają zaawansowane prace nad przebudową ul. Chwarznieńskiej.

- Obwodnica Witomina to inwestycja, która bez wątpienia wpłynie na mieszkańców wielu dzielnic naszego miasta. Jest to działanie, które nie jest odpowiedzią tylko na wyzwania z dzisiaj, ale odpowiadające kierunkom dynamicznego rozwoju miasta. Witomino – dzielnica otoczona lasami stanie się miejscem o niesamowitej jakości życia, natomiast wszyscy przemieszczający się pomiędzy obszarem zachodnim, a centrum zyskają nowe możliwości komunikacyjne. To inwestycja, która nie tylko zmienia miasto, ale pozwala na dalszy dynamiczny rozwój – mówi Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta

widok na ul. Chwarznieńską // fot. M. Śliżewska

Roboty drogowe obejmą:

  • budowę dwujezdniowej obwodnicy – trasy głównej,
  • przebudowę dróg istniejących wraz z budową skrzyżowań,
  • budowę zjazdu,
  • budowa ścieżek pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych i chodników,
  • budowa systemu odwodnienia powierzchniowego wraz z wpustami i przykanalikami do rowów drogowych,
  • budowa przepustów drogowych.
Roboty mostowe obejmą:
  • budowa przejść dla zwierząt oraz przejazdów gospodarczych,
  • budowa kładek technologicznych,
  • budowa wiaduktu drogowego.
Kanalizacja deszczowa:
  • budowa sieci kanalizacji deszczowej.
Urządzenia ochrony środowiska:
  • budowa bezkolizyjnych przejść dla zwierząt.
Ponadto:
  • Budowa sieci elektroenergetycznej:
  • Budowa kanału technologicznego,
  • Budowa urządzeń sytemu zarządzania ruchem,
  • Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej,
  • Urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
Rozbiórki:
  • elementów dróg i ulic,
  • elementów sieci uzbrojenia terenu,
  • elementów małej architektury i ogrodz

Potencjalni wykonawcy oceniani będą wg kryteriów oceny ofert i ich wagi: cena oferty brutto - waga kryterium 60%, okres udzielonej gwarancji - waga kryterium 20%, doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia – waga kryterium 20%. Zamawiający wymaga wykonania robót budowlanych w terminie 20 miesięcy od daty podpisania umowy, a zgłoszenia gotowości do odbioru w terminie o 2 miesiące dłuższym od terminu wykonania robót. Zadanie prowadzi Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni, szczegóły na platformie zakupowej tutaj, na oferty czekamy do 10 maja br.

mapa przebiegu inwestycji // mat.prasowe UM Gdyni

  • ikonaOpublikowano: 28.03.2024 15:10
  • ikona

    Autor: Dorota Matejczyk-Waletko (d.matejczyk-waletko@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 28.03.2024 16:11
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona