Gdynia Buduje

Remont przejścia podziemnego – kolejny etap prac i zmiany w organizacji ruchu

widok z góry na obszar robót drogowych, w tle tory kolejowe, trwa remont, organizacja ruchu, znaki i ruch uliczny

Remont przejścia podziemnego – kolejny etap prac i zmiany w organizacji ruchu // fot. M. Mielewski

Za kilka dni rozpocznie się drugi etap prac remontu przejścia podziemnego pod ul. Morską na przedłużeniu tunelu PKP Gdynia Główna. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu.

Obecnie prace skupiają się na ul. Morskiej, bliżej torów kolejowych. Wykonawca sfrezował nawierzchnię drogową, wykonał remont izolacji obiektu na tym fragmencie i odtworzył nawierzchnię. Trwa również budowa windy zlokalizowanej w części przejścia od strony torów PKP.

Zmiany w organizacji ruchu w nocy z wtorku na środę 27/28.08.2024 r.

Kolejnym etapem będzie wymiana izolacji na pozostałych fragmentach przejścia podziemnego, w związku z tym w nocy z 27 na 28 sierpnia, ruch zostanie przełożony na wykonany etap robót. Ruch w obrębie pasa rozdziału zostanie zamknięty na potrzeby wykonania izolacji oraz płyt przejściowych tunelu.

Po wprowadzeniu zmian w organizacji ruchu, w dalszym ciągu dostępne będą dwa pasy ruchu w kierunku centrum i dwa pasy ruchu w kier Rumi. Jadąc w kier. Rumi, będzie można również skręcić w ul. Warszawską.

Zmieni się również organizacja ruchu dla pieszych i rowerzystów – udostępniony zostanie ciąg pieszo-rowerowy sprzed rozpoczęcia prac.

Harmonogram robót jest uzależniony od warunków pogodowych.

widok z góry na ulicę i zmienioną organizację ruchu, zaznaczone kierunki jazdy i obszar prac, w tle tory kolejowe i budynki
Tu rozpocznie się kolejny etap prac // fot. M. Mielewski

Zakres prac

Przypomnijmy, że przejście pod ul. Morską na wysokości dworca Gdynia Główna to przedłużenie tunelu od dworca i pod peronami kolejowymi aż do ul. Wolności. To bardzo ważny tunel, z którego codziennie korzystają turyści i mieszkańcy. Remont jest konieczny do wykonania z uwagi na stan techniczny obiektu. Przejście podziemne zostało zbudowane w latach 60, a ostatni remont w ramach prac utrzymaniowych przeszło w 2012 r.

Celem prac jest wzmocnienie konstrukcji przejścia i zabezpieczenie jej przed między innymi przeciekaniem. Modernizacja zakłada wymianę izolacji nad całą powierzchnią przejścia podziemnego i wybudowanie windy zlokalizowanej w części przejścia od strony torów PKP. Winda umożliwi przejście na poziom ul. Morskiej w sąsiedztwie torów kolejowych.

Zgodnie z umową roboty powinny zostać zakończone w lutym 2025 r.

ikona