Gdynia Innowacyjna

Chat GPT w służbie mieszkańcom Gdyni z wyróżnieniem

Po raz kolejny Gdynia i rozwiązania przygotowywane przez Gdyńskie Centrum Kontaktu zostały docenione w konkursie Mocarze HiperAutomatyzacji // fot. Filip Śmigielski

Po raz kolejny Gdynia i rozwiązania przygotowywane przez Gdyńskie Centrum Kontaktu zostały docenione w konkursie Mocarze HiperAutomatyzacji // fot. Filip Śmigielski

Po raz kolejny Gdynia i rozwiązania przygotowywane przez Gdyńskie Centrum Kontaktu zostały docenione w konkursie Mocarze HiperAutomatyzacji. Tym razem na wyróżnienie zasłużył system oparty na Chacie GPT.


W dzisiejszych czasach technologia sztucznej inteligencji odgrywa coraz większą rolę w wielu dziedzinach życia, a obszar obsługi klienta nie jest wyjątkiem. Urząd Miasta Gdyni postanowił wykorzystać potencjał tej technologii, wprowadzając nowatorski system oparty na AI GPT, który wspomaga pracę agentów Gdyńskiego Centrum Kontaktu.
- Samorząd Gdyni zdecydowanie wychodzi naprzeciw nowoczesnym technologiom wykorzystując potencjał sztucznej inteligencji, aby zapewnić szybką i efektywną obsługę obywateli. Inicjatywa ta stanowi przykład, jak nowoczesne technologie mogą wspierać i optymalizować pracę obsługi klienta, przyczyniając się do zwiększenia satysfakcji mieszkańców. Cieszymy się, że nasze innowacyjne rozwiązanie po raz kolejny odniosło sukces i zostało zauważone przez specjalistów z branży - mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. Jakości życia.

Głównym celem nagrodzonego rozwiązania jest optymalizacja procesu obsługi Obywatela poprzez zapewnienie trafnych i dokładnych odpowiedzi w czasie rzeczywistym. Dzięki temu systemowi, czas trwania rozmów został skrócony nawet o 30%, a jednocześnie utrzymana została wysoka jakość obsługi. Istotną zaletą jest również zachowanie kontroli nad całym procesem przez ludzkiego operatora.
Jednym z kluczowych elementów rozwiązania jest generowanie automatycznych odpowiedzi na pytania zadane przez mieszkańców na live czacie oraz autokorekta odpowiedzi udzielonych przez agenta, która zastępuje potoczny język bardziej formalnym. To przyczynia się do utrzymania profesjonalizmu w odpowiedziach na pytania Obywateli.
Od prawej - Bartosz Bartoszewicz, Wiceprezydent Gdyni ds. Jakości życia oraz Piotr Wiśniewski, naczelnik Gdyńskiego Centrum Kontaktu ze statuetką, którą zdobyło miasto za rozwiązanie oparte na Chacie GPT // fot. Filip Śmigielski

Wprowadzenie tego przełomowego projektu przyniosło wiele korzyści zarówno dla mieszkańców, jak i pracowników. Jako kolejny, po pierwszym w Polsce miejskim voicebocie, został wyróżniony w tegorocznej edycji konkursu Mocarze Hiperautomatyzacji. Głównym celem konkursu Mocarze Hiperautomatyzacji jest wyłonienie i nagrodzenie najskuteczniejszych wdrożeń z zakresu hiperautomatyzacji, których efektywność mierzona jest poprzez porównanie celów postawionych przed wdrożeniem z wynikami uzyskanymi po jego przeprowadzeniu. W konkursie, w kategorii inteligentni asystenci, w roku 2022 został wyróżniony Urząd Miasta Gdynia z voicebotem InteliWISE. W tym roku Gdynia otrzymała wyróżnienie ponownie w kategorii inteligentni asystenci. W konkursie nagrody przyznawano także w kategoriach roboty programowe czy za aplikacje budowane w narzędziach LowCode / NoCode. Wśród nagrodzonych możemy znaleźć takie firmy jak Unilink, Alior Bank, Hapag-Lloyd czy Pfizer.
- Nowa funkcja chatu napędzanego przez GPT jest pierwszym krokiem w kierunku wprowadzenia automatyzacji procesów w UM, która będzie wykorzystywać technologię sztucznej inteligencji do zwiększenia wydajności pracowników przy jednoczesnym zachowaniu kontroli przez człowieka - wyjaśnia Piotr Wiśniewski, naczelnik Gdyńskiego Centrum Kontaktu.

Dzięki zastosowaniu technologii GPT, chatbot, który jest wykorzystywany przez Urząd Miasta Gdyni, staje się jeszcze bardziej skuteczny. Pracownicy działu obsługi klienta mogą teraz zamiast samodzielnego wpisywania pełnej odpowiedzi na pytania zadane przez użytkowników, kliknąć jeden przycisk by skorzystać z automatycznych podpowiedzi generowanych przez GPT i po ich weryfikacji wysłać bezpośrednio do klienta. Dzięki automatyzacji mogą płynnie obsługiwać wiele rozmów równocześnie.

Uruchomienie chatbotów opartych na technologii GPT w Gdyńskim Centrum Kontaktu to kolejny krok w kierunku wykorzystania zaawansowanych narzędzi technologicznych w celu usprawnienia obsługi obywateli. Dzięki temu rozwiązaniu agenci mają większą możliwość skoncentrowania się na bardziej złożonych i wymagających przypadkach, podczas gdy chatboty mogą pomóc w obsłudze standardowych zapytań.

Jednocześnie całkowitej przebudowie uległ sam wygląd Gdyńskiego Wirtualnego Urzędnika, który jako pierwsze rozwiązanie tego typu w Polsce wystartowało już w 2012 roku, stary „wysuwany” moduł został zastąpiony nowoczesnym i intuicyjnym widżetem dostępnym na najpopularniejszych miejskich stronach i w ciągu zaledwie 16 dni odświeżony chat bot udzielił aż 1283 odpowiedzi.

  • ikonaOpublikowano: 20.07.2023 12:49
  • ikona

    Autor: Zuzanna Kasprzyk (z.kasprzyk@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 28.02.2024 10:36
  • ikonaZmodyfikował: Paweł Jałoszewski
ikona