Zakończona inwestycja to m.in. nowe, poszerzone i pogłębione nabrzeże, modernizacja infrastruktury drogowo-kolejowej czy rozbudowa estakady do przeładunku zboża. Dodatkowo unowocześniono wyposażenie nabrzeża, co znacząco zwiększy możliwości przeładunkowe terminala zbożowego i usprawni współpracę z terminalem produktów płynnych. Przebudowie podlegało 537 metrów bieżących nabrzeża. Zadanie obejmowało wykonanie nowej palościanki wraz z płytą nabrzeża, wykonanie robót czerpalnych, przebudowę układu kolejowo-drogowego, nowych elementów wyposażenia nabrzeża oraz kosza przyjęciowego. Istniejące estakady zostały wydłużone, przeniesiono natomiast stanowiska przeładunkowe obsługujące statki. Obszar objęty inwestycją został oczyszczony z niewybuchów i pogłębiony do rzędnej - 15,5 m, tak aby umożliwić dostęp do nabrzeża masowcom przypływającym do Portu Gdynia Wykonaliśmy poszerzenie nabrzeża o 6 metrów, pogłębiliśmy dno przy nabrzeżu do 15,5 metra, co umożliwi dostęp do nabrzeża największym masowcom przypływającym do Portu Gdynia – podkreśla Wojciech Krugły, zastępca dyrektora projektu z grupy NDI. – Nowa ściana nabrzeża została wykonana z kotwionych, stalowych pali rurowych, a pomiędzy nimi pogrążono ścianki szczelne. Wykonane zostały praktycznie wszystkie nowe składowe przebudowanej infrastruktury. Wykonaliśmy również nowe sieci, począwszy od sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej, sieci wodociągowej, sieci elektroenergetycznych czy sieci telekomunikacyjnej. Całkowicie nowa jest również nawierzchnia kolejowo-drogowa - łączna długość toru pojedynczego wynosi 1615 metrów. Wybudowano 16 rozjazdów zwyczajnych, przystosowanych do pracy w warunkach portowych. Powstało również nowe wyposażenie hydrotechniczne na nowej linii odbojowej, czyli między innymi odbojnice i pachoły cumownicze, które chronią nabrzeże i statek podczas cumowania. Dodatkowo przebudowie podlegała też stalowa konstrukcja estakady podsuwnicowej, która jest umiejscowiona wzdłuż nabrzeża i służy do przeładunku produktów zbożowych. Prace prowadziliśmy również w obrębie zabytkowego elewatora, a więc magazynu zbożowego, który powstał w latach 30. ubiegłego wieku. Modernizacja tej estakady umożliwi przyszłemu użytkownikowi nabrzeża zbożowego zwiększenie ilości przeładunków – dodaje Wojciech Krugły. W obrębie terminala zbożowego wykonano także kosz przyjęciowy, który będzie służył do przyjmowania oraz załadunku produktów zbożowych. Galeria zdjęć Pobierz galerię Zakończyła się przybudowa Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia. (fot. mat. pras. grupa NDI) Pobierz zdjęcie Zakończyła się przybudowa Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia. (fot. mat. pras. grupa NDI) Pobierz zdjęcie Zakończyła się przybudowa Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia. (fot. mat. pras. grupa NDI) Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 15.07.2025 10:45 Autor: Łukasz Kamasz (lukasz.kamasz@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 15.07.2025 15:37 Zmodyfikował: Małgorzata Omachel - Kwidzińska