Społeczeństwo

Daj sobie czas - kampania "Stop The Clock"

fot. materiały prasowe projektu

fot. materiały prasowe projektu "Stop The Clock"

„Czasu jest dużo” przekonują uczniowie III Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni w swojej kampanii społecznościowej „Stop The Clock”. W ramach olimpiady powstał film „Zwolnieni z teorii”. Gdynianie mają ogromną szansę na zdobycie nagrody dla najlepszego projektu.
 
Zespół projektu „Stop The Clock” to Nicole Lubaczewska, Barbara Midziak, Jakub Byzdra, Ksawery Głowiński i Stanisław Reszka. Licealistów zainteresował problem braku wolnego czasu, na który znaczna część z nas się uskarża. W badaniu, które autorzy kampanii przeprowadzili pod koniec 2018 roku, ponad 80% respondentów zadeklarowało, że chciałoby mieć więcej czasu.
 
- Przystępując do „Zwolnionych z teorii” zastanawialiśmy się jaki problem społeczny najbardziej nas dotyczy. Dotarło do nas, że wszyscy mamy nawał pracy i cierpimy na brak czasu. Postanowiliśmy pokazać nasz sposób na radzenie sobie z jego brakiem – mówi Barbara Midziak, członkini projektu „Stop The Clock”.  
 
Kampanię honorowym patronatem objął prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Głównym jej elementem jest przygotowany przez uczniów film.
 


- Zdecydowaliśmy się nakręcić film ponieważ właśnie w ten sposób możemy przekazać najwięcej informacji w przystępnej formie. Seria wykładów czy wydarzenie publiczne byłyby, mimo wszystko dostępne tylko dla ograniczonej liczby osób. Naszą reklamę społeczną może zobaczyć każdy, kto tylko zdecyduje się kliknąć w link
– tłumaczy Barbara MidziakCzasu na nakręcenie filmu nie mieliśmy zbyt dużo. Nagranie niektórych kadrów było dla nas wyzwaniem. Jeździliśmy w wiele miejsc, podejmowaliśmy wiele wyrzeczeń. Filmowaliśmy m.in. wschód słońca na molo w Orłowie – wspomina.
 
Kampania powstaje w ramach olimpiady „Zwolnieni z teorii”. To platforma skierowana do licealistów i studentów, dzięki której mają oni możliwość realizacji własnych projektów społecznych. Praktyczne wskazówki prowadzą uczestników programu krok po kroku przez realizację swoich pomysłów. Uczniowie uczą się w ten sposób pracy w zespole, pozyskiwania budżetu, tworzenia budżetu czy planowania harmonogramu prac.
 
Zespoły, które zrealizują swój projekt otrzymują międzynarodowy certyfikat z zarządzania, przyznawany przez Project Management Institute, instytucję zrzeszająca 500 tysięcy kierowników projektów z całego świata.
 
Najlepsze mają szansę na zdobycie prestiżowego „Złotego Wilka”. Nagroda wręczana jest podczas uroczystego finału przez przedstawicieli władz państwowych i prezesów największych firm.
 
„Zwolnieni z teorii” to jednak przede wszystkim możliwość samorozwoju i wsparcie przed wejściem na rynek pracy. Zarówno twarde jak i miękkie umiejętności nabyte podczas realizacji projektu z pewnością sprawdzą się zarówno podczas rozmów rekrutacyjnych, jak i podczas wykonywania zadań w dużej firmie czy startupie.
 
- Projekt realizujemy już od sześciu miesięcy. Jest to dla nas czas bardzo ciężkiej pracy. Nie wszystko udało nam się zrobić tak jak chcieliśmy, ale pokonywanie tych trudności tak naprawdę było najbardziej rozwijające. Praca w grupie jest ważnym elementem naszej przyszłości. W tym nam pomogli „Zwolnieni z teorii”. Pokazali nam, że jest to ciężkie, ale osiągalne i ma swoje zalety - mówi Nicole Lubaczewska, liderka projektu „Stop The Clock” – Jesteśmy bardzo blisko końca naszego projektu. Jesteśmy bardzo dumni z tego co osiągnęliśmy i napędza nas to do dalszej pracy.
 
Nie mniej ważna jest funkcja społeczna programu. Realizowane kampanie mają realny wpływ na otoczenie. Problem braku wolnego czasu, o którym traktuje film gdyńskich licealistów, dotyka znaczną ilość ludzi. Widać to chociażby w komentarzach zamieszczanych pod nagraniem.
 
- To jedyna reklama, której nie pominęłam. Ten film niestety tyczy się mnie. Dziękuje wam za ten film – pisze jedna z internautek.
 
Kampania trwa do 29 marca. Po niej projekt zostanie oceniony przez składające się ze specjalistów jury. Złote Wilki wręczone zostaną 24 kwietnia w Warszawie.

fot. materiały prasowe projektu "Stop The Clock"

  • ikonaOpublikowano: 26.03.2019 08:34
  • ikona

    Autor: Paweł Kukla (p.kukla@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 26.03.2019 09:07
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona