Przygotujcie się na 2 dni pełne dreszczyku i dobrej zabawy. Biblioteka Witomino zamieni się w królestwo duchów, potworów i tajemniczych stworzeń. W klimacie słowiańskich Dziadów i popkulturowego Halloween. Nie zabraknie mrocznych dekoracji i obowiązkowych dyń. Czekają na was niespodzianki, niesamowite atrakcje i słodko-straszne upominki. Czwartek 17:00–18:00 // Warsztaty ezoteryczne stwórz mikstury pełne mocy // zapisy Daj się porwać lokalnej szeptusze do jej pracowni i stwórzcie wspólnie olejki oraz mikstury pełne mana. Zajęcia dla młodzieży i dorosłych. 17:00–18:00 // Po Lekturze (wydanie dziadoweennowe) Niech pochłoną cię zakazane księgi, mroczne bestiariusze i darkholdy. Przybądź szerzyć chwałę horrorom i powieściom grozy. 18:00–22:00 // Sesja RPG Wampir Maskarada - Noc na Manhattanie / 6 graczy, wiek 14+ // zapisy Mechanika: narracja; okrojone zasady; dla początkujących Nowy Jork to miasto, które nigdy nie zasypia. Akcja dzieje się w największej z jego dzielnic – na Manhattanie. Postacie graczy to wampiry dziesiątego pokolenia, które zostały Spokrewnione najwyżej 200 lat temu. Należą do Camarilli dbającej o zachowanie Maskarady i są bliskimi współpracownikami księcia Nowego Jorku – Ottona von Treskow. Pewnej nocy zostają wezwani przed oblicze księcia w celu rozwiązania sprawy tajemniczych morderstw. Piątek 13:00–16:00 // Tajne Misje - Escape Room na papierze // zapisy Zbieramy drużyny do 6 osób, które zmierzą się z wyzwaniami, jakie oferują: Halloweenowi poszukiwacze, wiek 8-12 Szkoła Magii i Czarodziejstwa, wiek 6-10 Niesamowita Noc Halloween, wiek 7-11 Najpiękniejsza dynia halloween, wiek 5-8 Inwazja zombie, wiek 9-14 Zaklęta wyspa, wiek 9-13 16:00–19:00 // Ghostbusters – gra QR W bibliotece ukryło się 30 potworów znanych z mitów, legend i filmów. Znajdź ich jak najwięcej przy pomocy smartfona, żeby otrzymać słodką niespodziankę. 18:00–22:00 // Posiadłość Szaleństwa – gra planszowa // 5 graczy // wiek 12+ // zapisy Posiadłość Szaleństwa to przepełniona grozą i tajemnicami, w pełni kooperacyjna gra planszowa dla jednego do pięciu graczy. Gracze wcielą się w badaczy tajemnic i odwiedzą mroczne zakamarki nawiedzonych posiadłości Arkham oraz innych złowieszczych miejsc, aby odkryć niezwykłe sekrety, rozwiązać trudne łamigłówki i stawić czoła zagrożeniom nie z tego świata. 18:00–22:00 // Sesja RPG - Vaessen: Gęsty las, pusty las // wiek: 18+ // 4 graczy // zapisy Powoli i nieśpiesznie dusza przemierza noc nucąc pieśń swego dokończonego żywota. Dla ludzkiego ucha często jest to dźwięk codzienny. Szumiące liście biegnące po kocich łbach zerwane nagle w powietrze, ruchome elementy wyposażenia gospodarstwa domowego czy strzelające od wilgoci knoty świec bez wcześniejszej zapowiedzi. Zazwyczaj żywi zagłuszają te pieśni własnym szlochem i przeciągłym wyrazem smutku. Nieliczni potrafią jednak stworzyć pieśń żałobną na tyle silną, by nucenie zabłąkanej duszy zmienić w osobliwy instrument. Gdy ten wybrzmi, dzieją się rzeczy zwane niepojętymi. Sesja jest przygotowana na jedno spotkanie. Przedstawiona fikcja zawiera w sobie element kulturowy pieśni żałobnych. Forma rozgrywki, będzie oparta o wspólną narrację. Kostki będą używane sporadycznie (k6). Nie jest wymagana znajomość systemu i mechaniki (wszystko wytłumaczę). Karty postaci będą gotowe. Zapisy: mailowe: filianr9@bibliotekagdynia.pl telefoniczne: 58 624 67 84 przy ladzie bibliotecznej. Więcej informacji w wydarzeniu na Facebooku. Opublikowano: 24.10.2025 15:15 Autor: Paweł Jałoszewski (pawel.jaloszewski@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 24.10.2025 15:16 Zmodyfikował: Paweł Jałoszewski