Co nowego

Kryształowe gdyńskie media społecznościowe

Ewa Kosakowska zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji UM Gdynia z wyróżnieniem w konkursie „Kryształy PR-u przyznanym gdyńskim mediom społecznościowymGdyńskie media społecznościowe wyróżnione w konkursie „Kryształy PR-u". W plebiscycie oceniane były nasze profile na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube, Naszej Klasie i Pinterest. Nagrodę główną w tej kategorii otrzymała Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie. Gala wręczenia nagród odbyła się w środę 13 maja 2015 r. podczas XII Ogólnopolskiej Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej.


Celem Kryształów PR-u jest promowanie i nagradzanie najlepszych kampanii promocyjnych zrealizowanych przez samorządy i administrację państwową. Gdynia była nominowana obok Gminy Długołęka, Krakowskiego Biura Festiwalowego - ICE Kraków, Urzędu Marszałkowskiego woj. Podkarpackiego oraz wspomnianej AGH.

Gdyńskie media społecznościowe wyróżnione w konkursie „Kryształy PR-u"W konkursie Kryształy PR-u nagrody przyznawane są jednostkom samorządu terytorialnego, administracji państwowej oraz spółkom samorządowym, łącznie w sześciu kategoriach. Oprócz mediów społecznościowych są to: film promocyjny, promocja projektów unijnych, kreatywna kampania promocyjna, gazeta miejska lub biuletyn oraz kampania promocyjno-informacyjna spółki samorządowej.

Gdynia prowadzi profile na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTubie, Pintereście i Nk. Wszystkie prowadzone są przez pracowników Urzędu Miasta Gdyni.

Gdyński fanpage na Facebooku powstał 8.10.2010. Obecnie ma ponad 85 tysięcy fanów. Wg co miesięcznych raportów opiniotwórczego Sotrendera („Fanpage trends"), profil Gdyni zajmuje czołowe miejsce w rankingach wg interaktywności, wg liczby zaangażowanych oraz średniej dziennej "liczby osób, które o tym mówią". Gdyńskie posty zdobywają co najmniej od kilkudziesięciu do kilkuset "lajków" i komentarzy, a rekordowe mają kilka tysięcy.

Na profilu przeprowadzono blisko 350 konkursów, w których padło 11.888 odpowiedzi. Rekord to 1.227 osób, które wzięły udział w konkursie zorganizowanym 13.03.2014 z okazji „40.000 fanów na Facebooku".

Co dwa tygodnie fani Gdyni z dwóch nadesłanych propozycji wybierają zdjęcie coverowe, które przez 2 tygodnie zdobi nasz profil. W wyborach bierze udział kilkaset osób. Codziennie na naszym profilu publikowane są dwa, trzy zdjęcia nadesłane przez fanów Gdyni. Z myślą o fanach utworzone zostały dwa szczególne albumy: „W Gdyni rozpoczęli nową drogę życia" (plenerowe ślubne zdjęcia) i z „Gdynią z podróży" (zdjęcia z międzynarodowych wojaży fanów, zawierające gdyński element, np. koszulkę, flagę).

W sierpniu i wrześniu 2014 r. w Galerii Ratusz można było oglądać wystawę fotograficzną „Najlepsze z gdyńskiego Facebooka". Na wystawie prezentowane były zdjęcia 29 autorów, które na oficjalnym profilu Gdyni na Facebooku zdobyły najwięcej „lajków".

Raz w roku dla gdyńskich Facebookowiczów organizowane są bezpłatne warsztaty fotograficzne. Warsztaty prowadził artysta fotografik Maurycy Śmierzchalski, a ich tematem była Gdyńska Parada Niepodległości, Świąteczna Gdynia i Zlot Żaglowców. W tym roku tematem będzie „Gdynia kwitnie".

Z organizowanych dla Facebookowiczów akcji warto także wspomnieć o konkursie, w którym nagrodą była... wizyta na planie serialu "Rodzinka.pl". Natomiast w 2011 r. na ścianie kamienicy na rogu ul. Świętojańskiej i Urodzinowy Portret Gdynianal. Marsz. Piłsudskiego w Gdyni zawisł Urodzinowy Portret Gdynian, który powstawał na Facebooku z okazji 85. urodzin miasta. Profilowe zdjęcia użytkowników Facebooka stworzyły urodzinowe logo Gdyni. Poza umieszczeniem swojego profilowego zdjęcia na Portrecie można także złożyć życzenia Gdyni.

Równie dobrze radzi sobie - młodszy o dwa lata od facebookowego profilu - gdyński Twitter. Profil został założony we wrześniu 2012 roku i od tego czasu opublikowanych zostało ponad 15 tys. tweetów. Aktualnie ma 6200 obserwujących. Według rankingu Sotrender z lutego 2015 r. Gdynia zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Najbardziej angażujący profil" i „Najwięcej aktywności".

Gdyński twitter cieszy się także uznaniem wśród specjalistów - w opublikowanym w 2014 roku rankingu, magazyn Forbes zaliczył go do najlepszych w Polsce, stawiając za wzór godny naśladowania. Do grona śledzących Gdynię należą m.in. tygodnik Polityka, TVN, wp.pl, Radio Zet, Tygodnik Powszechny czy Julia Marcell. Cytował nas m.in. Maciej Stuhr, Jarek Kuźniar, Andrzej Morozowski, Mela Koteluk i... Seal.

Profil czynnie uczestniczy w organizacji trójmiejskich tweetupów. Realne spotkania miłośników wirtualnego świata odbywały się do tej pory w takich miejscach jak Centrum Nauki EXPERYMENT, Muzeum Miasta Gdyni, a także na budowie Gdynia Waterfront. Były one okazją nie tylko do poznania się, ale zaglądnięcia w niedostępne na co dzień miejsca.

Na gdyńskim kanale YouTube  jest już 685 filmów, które łącznie wyświetlono ponad 850 000 razy. W samym marcu szacunkowy czas oglądania naszych filmów wyniósł 23 dni i 22 godziny... Nasz spot reklamowy „Gdynia moje miasto" wyświetlono w sumie 71 tys. razy, a relację z kręcenia w Centrum Nauki Experyment serialu Rodzinka.pl 30 tys. razy.

Na coraz popularniejszym w ostatnich latach Instagramie Gdynia także ma silną pozycję. Profil @gdynia_official jest bardzo aktywny i szybko zyskuje kolejnych fanów - obserwuje go już ponad 4300 osób. Od czasu uruchomienia, czyli lipca 2013 roku, opublikowanych zostało 544 zdjęć - w większości własnych, ale także i „przeklejonych" od innych użytkowników. Publikowane materiały opisane m. in. hashtagiem „#gdynia" pokazują różne, nie zawsze oczywiste, oblicza Gdyni.

Oficjalny i bardzo PINTERESTujący jest profil miasta Gdyni na portalu Pinterest, gdzie na 22 tablicach przypięliśmy już 571 zdjęć.

Na powstałym w październiku 2010 na nk.pl profilu Gdynia ma blisko 10 tys. znajomych. Opublikowaliśmy tam 321 postów i 113 zdjęć.

ikona

Najnowsze