Wystartowała trzecia edycja konkursu, dzięki któremu poprawia się jakość przestrzeni publicznej Gdyni. To często drobne detale decydują o zmianie wyglądu większego obszaru. Tym razem projektanci mają szansę na transformację wizerunku pawilonu handlowego. Na prace organizator konkursu, Centrum Designu Gdynia, czeka do 18 grudnia br. Główna nagroda to 3 000 zł.W tym roku CDG skupia się na przemianie Bulwaru Nadmorskiego i Skweru Kościuszki, jednych z najważniejszych szlaków spacerowych w Gdyni. Położenie w Nadmorskiej Strefie Prestiżu sprawia, że cały teren oraz funkcje zlokalizowane wokół niego powinny charakteryzować się najwyższą jakością i wpisywać w modernistyczny charakter miasta. Zadaniem konkursowym trzeciej edycji Gdynia City Transformers jest stworzenie projektu pawilonu handlowego przeznaczonego do sprzedaży sezonowej. Zwycięski projekt musi być nowoczesny i innowacyjny. Propozycja musi prezentować spójną bryłę podnoszącą jakość wizualną oraz estetyczną przestrzeni miejskiej. Zaprojektowane obiekty, poza walorami czysto estetycznymi, powinny uwzględniać również funkcję obiektu oraz rozwiązania ułatwiające pracę w różnych warunkach atmosferycznych. W drugiej edycji Gdynia City Transformers zadaniem było zaprojektowanie koszy na śmieci, które staną na plaży. Wygrał projekt Michała Orzelskiego, a pojemnik na odpady nawiązujące wyglądem do kominów okrętowych ustawiono na Plaży Miejskiej w Gdyni. Centrum Designu Gdynia działa w ramach Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego. To jednostka powołana przez Miasto Gdynia, działająca m.in. na rzecz poprawy jakości i funkcjonalności przestrzeni miejskiej. Celem konkursu Gdynia City Transformers jest promowanie innowacyjnych rozwiązań w miejskiej architekturze. Regulamin konkursu dostępny na http://ppnt.pl/gdynia-city-transformers_v03-2013.html. Kontakt: Ewa Chudecka, Centrum Designu Gdynia, e-mail: e.chudecka@gci.gdynia.pl, tel.: 058 698 22 33 Opublikowano: 27.11.2013 00:00 Autor: Sebastian Drausal, Gdyńskie Centrum Kontaktu (s.drausal@gdynia.pl)