Komunikaty dla mediów

Targi biznesowych pomysłów kończą Gdynia Business Week

Trwa ostatni dzień intensywnego kursu przedsiębiorczości dla uczniów liceów i techników Gdynia Business Week. W minionym tygodniu ponad setka młodzieży uczyła się jak rozkręcić własny biznes i sprawić, by przetrwał trudne czasy. Efekty tej pracy – czyli projekty konkretnych pomysłów biznesowych – prezentowane są dzisiaj podczas tzw. giełdy, czyli „trade show”.


To już dziewiąta edycja Gdynia Business Week – sześciodniowego kursu kreatywności i przedsiębiorczości dla młodzieży. Pod opieką instruktorów i mentorów z Polski i Stanów Zjednoczonych, młodzi ludzie stawiają w nim pierwsze kroki w biznesie, zdobywając pewność siebie i kwalifikacje, które przydadzą się w ich przyszłych karierach.

 
W ciągu ostatnich sześciu dni specjaliści z takich firm jak Microsoft, Thomson Reuters czy Boeing, w bezstresowy i interaktywny sposób, przekazywali swoją wiedzę na temat technik komunikacyjnych, marketingu i umiejętności sprzedania siebie i swojego produktu, negocjacji czy pracy w zespole. Młodzież, podzielona na grupy, pracowała nad konkretnym pomysłem na biznes, każdego dnia szlifując kolejne jego elementy. Przy okazji ćwiczyła również język angielski – wszystkie zajęcia były bowiem prowadzone w tym języku.

 
Kurs Gdynia Business Week wzorowany jest na amerykańskim programie szkoły letniej Washington Business Week. Jest realizowany przez Urząd Miasta Gdyni we współpracy z amerykańską organizacją Foundation for Private Enterprise Education, pomysłodawcą Washington Business Week. Gdyńska edycja programu odbywa się na terenie III Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni.


Fot.: Wizyta młodzieży podczas Gdynia Business Week w Centrum Nauki Experyment // www.facebook.com/CentrumNaukiEXPERYMENT

  • ikonaOpublikowano: 25.08.2017 12:00
  • ikona

    Autor: Barbara Betlejewska (b.betlejewska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 25.08.2017 14:17
  • ikonaZmodyfikował: Barbara Betlejewska
ikona