Jak pracuje Urząd Miasta Gdyni i miejskie jednostki w majowy weekend? Sprawdź komunikat dla mieszkańców
Obserwatorium Zmian

"Przedsiębiorcy dobrej woli", czyli biznes odpowiedzialny

11 grudnia 2014 r. w Gdynia InfoBox odbyło się spotkanie, na którym zaprezentowane zostały wyniki badania „Działania w zakresie szeroko pojętego CSR wśród małych i średnich firm w województwie pomorskim”, przeprowadzonego w ramach kampanii „Przedsiębiorcy Dobrej Woli” mającej na celu zachęcenie przedsiębiorców do społecznego zaangażowania.

Inicjatorem kampanii jest Andrzej Boczek, właściciel gdyńskiej firmy deweloperskiej  AB Inwestor. Szczegółowe wyniki badania zaprezentował dr Tomasz Czuba – analityk z MRC Consulting. Na spotkaniu obecni byli przedstawiciele pomorskich mediów.

"Celem akcji „Przedsiębiorcy Dobrej Woli” jest zachęcenie jak największej liczby przedsiębiorców, którym udaje się osiągnąć sukces w naszej społeczności, by się z tą społecznością dzielili" – mówi Andrzej Boczek. – "Z własnego doświadczenia wiem, że jest to źródło ogromnej satysfakcji, a efekty mogą przyczyniać się do realnej poprawy jakości życia mieszkańców regionu" – dodaje. Jego firma odpowiada m.in. za budowę gdyńskiego Skate Parku, finansowanie nagród dla zdolnych poetów w „Konkursie Jednego Wiersza” czy bieżącą pomoc Domowi Dziecka w Gdyni Witominie i lokalnemu MOPS-owi.

Badanie miało na celu sprawdzenie, czy pomorskie firmy chętnie angażują się w charytatywne przedsięwzięcia – okazało się, że w ciągu ostatnich 5 lat 59 % pomorskich firm wydawało pieniądze na działania prospołeczne, jednak budżet przeznaczany na te działania od dłuższego czasu utrzymuje się na podobnym poziomie. Badanie pokazało, że w 2015 roku sytuacja nie ulegnie zmianie – przedsiębiorcy planują wydać podobne kwoty, do tych zaangażowanych w roku 2014.

"Akcja „Przedsiębiorcy Dobrej Woli” ma tę sytuację zmienić. Chcielibyśmy uświadomić pomorskim firmom, aby planowały swoje budżety z uwzględnieniem kwoty na działania w zakresie CSR" – dodaje Andrzej Boczek. Gdy tylko pomorscy przedsiębiorcy dostrzegą wartość dodaną w angażowaniu się w projekty charytatywne, na pewno z chęcią się w nie włączą. Pomoże to nie tylko poprawić wizerunek pracodawców, ale też wspomoże realne zmiany w regionie Pomorza.

  • ikonaOpublikowano: 25.02.2015 11:00
  • ikona

    Autor: Administrator

ikona