Sala Obsługi Mieszkańca Urzędu Miasta Gdyni przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 zyska nowe oblicze. Od 10 lipca będzie nieczynna. A 14 lipca rozpocznie się remont tej przestrzeni, który potrwa do końca roku. Ma on na celu reorganizację sali i przystosowanie jej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Prace wiążą się ze zmianami w funkcjonowaniu urzędu. Remont Sali Obsługi Mieszkańca w głównym budynku Urzędu Miasta Gdyni sprawi, że wszystkie usługi będą dostępne na jednym poziomie. Przestrzeń zostanie również przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Na ten cel miasto otrzymało dofinansowanie z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w wysokości 365 385 zł. W ramach prac zaplanowano wyrównanie podłogi, przystosowanie drzwi, dostosowanie toalet, fakturowe oznaczenia powierzchni, montaż balustrad i poręczy, a także tabliczek z oznakowaniem w alfabecie Braille'a.Remont i reorganizacja wiąże się ze zmianami w funkcjonowaniu urzędu. Od 10 lipca ruszą przygotowania i przenoszenie stanowisk oraz kas. Dlatego od tego dnia sala będzie już nieczynna. A prace remontowe rozpoczną się 14 lipca i mają potrwać do końca roku. W tym czasie przestrzeń od wejścia głównego do Urzędu Miasta Gdyni przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 do łącznika oraz półpiętro będą niedostępne.Mieszkańcy będą mogli złożyć pismo do kancelarii, dokonać opłaty oraz załatwić sprawy, które obsługuje Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Gdyni, w innych pokojach lub lokalizacjach.10 i 11 lipca wnioski do Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Gdyni, czyli te dotyczące m.in. praw jazdy, dowodów osobistych czy ewidencji ludności i meldunków, będzie można składać w Centrum Obsługi Mieszkańca w Centrum Riviera. Natomiast dowody osobiste gotowe do odbioru będą wydawane w pokoju nr 22 w budynku głównym Urzędu Miasta Gdyni (obok Urzędu Stanu Cywilnego).Od 14 lipca obsługa spraw z zakresu Wydziału Spraw Obywatelskich oraz dwa stanowiska kasowe zostaną przeniesione do lokalu przy ul. 3 Maja 27/31 (dawna siedziba banku PKO na rogu ul. 10 Lutego i 3 Maja). Punkt będzie działać w godz. 7:00-16:00.Informacja oraz jedna kasa zostaną przeniesione do sali nr 27 w budynku głównym Urzędu Miasta Gdyni. Tam też mieszkańcy będą mogli składać pisma, które zostaną przekazane do kancelarii urzędu.Ponadto pisma do kancelarii urzędu można przekazywać poprzez wrzutnie w budynku głównym urzędu lub w siedzibie przy ul. 10 Lutego 24. Specjalny punkt będzie też działać w Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości (ul. 10 Lutego 24). Tam również będzie dyżurować pracownik Gdyńskiego Centrum Kontaktu, u którego można przekazać pisma do kancelarii.Łączny koszt remontu to 3 515 000 zł. Opublikowano: 30.06.2025 14:30 Autor: Magdalena Czernek (magdalena.czernek@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 30.06.2025 16:31 Zmodyfikował: Karolina Szypelt