1405 (1105) 2020-04-10 - 2020-04-16

Cyfrowy Asystent Mieszkańca doceniony w międzynarodowej sieci Smart Cities

„Asystent Mieszkańca” – moduł w aplikacji gdynia.pl – umożliwiający mieszkańcom przesyłanie zgłoszeń bezpośrednio do służb miejskich, znalazł się wśród 12 najlepszych na świecie projektów międzynarodowego konkursu GO SMART Award. Gdyńskie rozwiązanie zostanie opublikowane w raporcie Global Smart Solution 2020 pośród finałowych projektów poprawiających jakość życia mieszkańców m.in. z Tajwanu, Francji czy Wielkiej Brytanii.
– Głównym założeniem „Asystenta Mieszkańca” było stworzenie bardzo szybkiej ścieżki zgłaszania i naprawiania usterek występujących w infrastrukturze miejskiej. Cieszymy się też, bo stale rośnie zainteresowanie samą aplikacją wśród mieszkańców. Jej uruchomienie było elementem strategii rozwoju miasta ukierunkowanym na podnoszenie jakości życia w Gdyni, stąd wyróżnienie przez sieć Smart Cities jest szczególnie miłe. – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

GO SMART to międzynarodowa sieć inteligentnych miast, której zadaniem jest ułatwianie komunikacji między rządami a przemysłem oraz współpraca międzynarodowa i wymiana wiedzy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Do konkursu GO SMART może przystąpić każda organizacja pracująca nad innowacjami miejskimi, które wpływają na rozwój i poprawę jakości życia obywateli.
Jak działa „Asystent Mieszkańca”? Po utworzeniu konta w aplikacji można w kilku prostych krokach przesłać zgłoszenie dotyczące nieprawidłowości w funkcjonowaniu elementów infrastruktury i przestrzeni publicznej, a dzięki powiadomieniom można śledzić postęp w danej sprawie. Najpierw, z dostępnej listy należy wybrać właściwą kategorię i rodzaj zgłoszenia (dotyczącego np. dróg, transportu, zieleni, śmieci, wandalizmu i wielu innych), następnie wskazać miejsce na mapie lub wpisać adres. Przy pomocy aparatu w telefonie, można zrobić zdjęcie ilustrujące zgłoszenie, dodać opis i wysłać. Wiadomość trafi do właściwych merytorycznie służb i po weryfikacji zostanie opublikowane na liście i mapie zgłoszeń. Aplikacja obsługiwana jest przez Gdyńskie Centrum Kontaktu. Działa od grudnia 2018 roku i w tym czasie mieszkańcy przesłali blisko 2000 zgłoszeń.

Każdy użytkownik, który ma pomysł na rozwój aplikacji, spostrzeżenia dotyczące jej funkcjonalności lub inne uwagi, może skontaktować się z GCK – tel. 58 626 26 26; kontakt@gdynia.pl.
Pobierz aplikację z Asystentem Mieszkańca: App Store | Google Play i już teraz zapoznaj się z listą części naprawionych usterek. Jednocześnie informujemy, że z uwagi na sytuację epidemiologiczną i rekomendowanie wszystkim mieszkańcom działanie zgodne z hasłem #ZOSTAŃWDOMU, do czasu zniesienia ograniczeń dotyczących przemieszczania się – funkcjonalność aplikacji została technicznie zawieszona.
Finałowe projekty GO SMART Award: www.citiesgosmart.org/years_2020.htm

ikona