1408 (1108) 2020-05-08 - 2020-05-14

„Pociąg do miasta” już z artystami na pokładzie

Wiadomo już, kto i z jakim repertuarem wystąpi podczas szóstej edycji Ogólnopolskiego Festiwalu Teatralnego „Pociąg do miasta”. W przestrzeni miasta zaprezentują się artyści z Białegostoku, Torunia, Krakowa, Wrocławia i Trójmiasta. Tegoroczną odsłonę wydarzenia zaplanowano od 3 do 8 sierpnia. Hasłem przewodnim jest „Stacja Miasto”.
Artystów, którzy zagrają podczas „Pociągu do miasta” łączy to, że nie boją się działać na przekór obowiązującym trendom, balansują na granicy nowoczesnego teatru i poszukują nowych sposobów ekspresji.
Spektakle, które zaprezentują będą prezentowane poza murami teatru, w naturalnej przestrzeni. W tej edycji otoczenie zyska szczególny wymiar. A to dlatego, że tym razem, to miasto ma być w centrum uwagi. Dlatego wybierając artystów organizatorzy szukali propozycji opowiadających o miastach w kontekście ich historii i architektury oraz takich, w których miasto będzie głównym bohaterem.
Komisja Konkursowa miała twardy orzech do zgryzienia, ale po burzliwych obradach udało się wybrać sześć przedstawień, które zostaną zaprezentowane podczas tegorocznej edycji. Wykonują je grupy teatralne z całej Polski.
I tak widzowie zobaczą:
„PeKiN” w wykonaniu Fundacji Teatr Papahema z Białegostoku.
To spektakl inspirowany historią Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
„Mazagan. Miasto” Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu.
To opowieść o domu i o mieście dla tych, którzy poszukują swojego miejsca na ziemi.
„Nocni pływacy” w wykonaniu Teatru Nowego Proxima z Krakowa.
Oparte na tekście sztuki Jose Manuela Mory przedstawienie to głos osób wykluczonych, którzy mierzą się z brakiem samoakceptacji, często będącej konsekwencją społecznego odrzucenia.
„Las” Psychoteatru z Wrocławia.
Studium samotności w tłumie ludzi.
„Puszczańskie opowieści” w wykonaniu Białostockiego Teatru Lalek.
Projekt muzyczny, który narodził się ze współpracy niezależnej grupy teatralnej Kooperacja Flug oraz Białostockiego Teatru Lalek. Łączy formę koncertu z teatralnymi środkami wyrazu.
„Potop. Pieśń o Końcu Świata” Teatru Stajnia Pegaza z Sopotu.
Opowieść o końcu świata zostaje utkana z relacji mieszkańców Wzgórza Orlicz-Dreszera, czyli gdyńskiego Pekinu.

ikona