Na budowie Obwodnicy Witomina trwają intensywnie przygotowania do wprowadzenia od soboty, 22 listopada tymczasowej organizacji ruchu. W przestrzeni inwestycji, między ulicami Chwarznieńską a Sosnową, wykonawca ułożył dwie warstwy bitumiczne. Kontynuowane są roboty ziemne, brukarskie i sieciowe. Przypominamy, że od soboty, 22 listopada czeka nas zmiana organizacji ruchu w obrębie budowy Obwodnicy Witomina. Ulica Kielecka stanie się jednokierunkową w kierunku Witomina. W kierunku centrum pasażerowie transportu zbiorowego pojadą ulicami Witomińską i Małokacką, a kierowcy ulicą Małokacką. Zmiany obejmą także rowerzystów, motocyklistów i kierowców samochodów elektrycznych. Utrudnienia potrwają przez około sześć miesięcy – mówi Tomasz Gałązka, dyrektor zarządzający ds. inwestycji. – W tym czasie wykonawca będzie realizował przede wszystkim niwelowanie wysokości w przestrzeni budowy Obwodnicy Witomina. W miejscu włączenia (skrzyżowania) projektowanej Obwodnicy Witomina z ul. Kielecką linia łącząca punkty wysokościowe istniejącej jezdni zmienia się o kilka metrów. Z uwagi na tę różnicę całe skrzyżowanie budowanej obwodnicy zostanie wyniesione w stosunku do istniejącej dziś ul. Kieleckiej. Projektowana Obwodnica Witomina przebiega przez teren znacznie zróżnicowany wysokościowo. Co więcej, z uwagi na konieczność m.in. poprowadzenia drogi projektowanej obwodnicy nad istniejącą jezdnią ul. Witomińskiej nowa obwodnica jest znacznie „wyżej" niż ul. Kielecka. W konsekwencji przebudowy wymagają wszystkie istniejące sieci uzbrojenia terenu, w tym odwodnienie układu drogowego. Szczegóły zmian: Na ul. Kieleckiej wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy w kierunku do Witomina. Ulica Kielecka (mat. ZDiZ Gdynia, fot. Marcin Mielewski) Objazd z Witomina do centrum i Cmentarza Witomińskiego poprowadzony zostanie ulicami: Małokacką, Łużycką, Sportową, Górskiego, Drogą Gdyńską. Zalecany objazd dla rowerzystów do Witomina – ul. Bydgoską i ul. Witomińską, do centrum – ul. Małokacką. Ulica Małokacka (mat. ZDiZ Gdynia, fot. Marcin Mielewski) Na ul. Witomińskiej, pomiędzy ul. Bursztynową a Cmentarzem Witomińskim w kierunku do centrum, dopuszczony zostanie ruch wyłącznie: rowerów, BUS, TAXI, GTOzN, służb ratunkowych, Nadzoru Ruchu ZKM, EV, H2, motocykli i motorowerów. Ruch ulicą Witomińską w kierunku do Witomina pozostanie ogólnodostępny. Skrzyżowanie ulic: Kielecka - Witomińska - Konwaliowa (mat. ZDiZ, fot. Marcin Mielewski) Zmiany w komunikacji miejskiej W związku ze zmianami w organizacji ruchu na drogach, zmieniają się trasy linii autobusowych komunikacji miejskiej. Linie, które z Witomina w kierunku centrum korzystają z ul. Kieleckiej (z wyjątkiem linii W, o której mowa dalej), tj. linie: 140, 147, 150, 160, 760, 770, N20, N40, N94, skierowane zostaną na ul. Witomińską. Obowiązują dla nich wszystkie przystanki przy ul. Witomińskiej i przystanek Węzeł Franciszki Cegielskiej 04 przy ul. Śląskiej przed skrzyżowaniem z ul. Kielecką (zamiast przystanku przy ul. Kieleckiej). W kierunkach powrotnych, od Śródmieścia na Witomino, autobusy nadal będą kursować ul. Kielecką. Linia W w obu kierunkach wycofana zostaje z odcinka trasy przez Witomino – autobusy tej linii od ul. Władysława IV pojadą al. Zwycięstwa oraz ulicami Redłowską i Legionów. Ze względu na spodziewane zatory drogowe, z ul. Małokackiej w kierunku ul. Stryjskiej wycofywana jest komunikacja miejska. Nie dotyczy to linii 203 z kursami wyłącznie w niedziele. Zmieniona zostaje trasa linii 121 w kierunku Szpitala w Redłowie. Od ul. Chwarznieńskiej prowadzić będzie ona ulicami: Rolniczą, Witomińską, Śląską, Górskiego, Sportową, Łużycką i od ul. Stryjskiej już bez zmian. W kierunku powrotnym, do Chwarzna Sokółki, trasa linii 121 nie zmienia się. Następuje wydłużenie zakresu czasowego funkcjonowania linii 121, która staje się linią całotygodniową, całodzienną (w obecnych godzinach funkcjonowania linii W). Zmieniona zostaje trasa linii 192 w kierunku Płyty Redłowskiej. Od ul. Wielkokackiej prowadzić będzie ona ulicami: Rolniczą, Witomińską, Śląską, Górskiego, Sportową, Łużycką i od ul. Stryjskiej już bez zmian. W kierunku powrotnym, do Witomina Leśniczówki, trasa linii 192 nie zmienia się. Przystanki: Witomino Centrum 03 przy ul. Małokackiej oraz Stadion Miejski 01 będą obsługiwane tylko przez autobus linii 203 – wyłącznie w niedziele. Zawieszone zostaje obowiązywanie przystanków Węzeł Franciszki Cegielskiej 01 na ul. Kieleckiej oraz Stadion Miejski 03 na ul. Olimpijskiej, ponieważ korzystające z nich autobusy pojadą innymi trasami. Przystanek Poznańska 01 na ul. Witomińskiej (w kierunku ul. Warszawskiej) będzie od 22 listopada br. przystankiem warunkowym (na żądanie) dla wszystkich linii – zarówno tych, które będą obsługiwać przystanek tymczasowo, z racji wyznaczonych objazdów, jak i dla linii 141, 190 i 203. Szczegóły zmian z uwzględnieniem obowiązujących przystanków na liniach obsługujących przejazdy na tym obszarze znajdują się na stronie ZKM Gdynia tutaj.mat. prasowe ZKM GdyniaAktualnie trwające prace w przestrzeni Obwodnicy Witomina: na ul. Chwarznieńskiej po lewej stronie projektowej wykonano roboty brukarskie, podbudowy pod warstwy konstrukcyjne, warstwy podbudowy i wiążącej, na wiadukcie drogowym wykonano: papy, zbrojenie i zabetonowano kapy chodnikowe, zamontowano deski gzymsowe i krawężniki mostowe, ponadto trwa kontynuacja zasypek mostowych, odwodnienie na podporach i uciąglenie nasypów drogowych, roboty ziemne prowadzone są na odcinkach przejść dla zwierząt, w ramach budowy sieci ciepłowniczej realizowana jest izolacja na połączeniach, przyłącze sieci CO i studni odwodnieniowej, kontynuowane jest także humusowanie i obsiewanie wyprofilowanych skarpy, trwa również m.in. wykonywanie przepięć sieci teletechnicznych na ul. Kieleckiej oraz usuwanie kolizji i przebudowa sieci gazowej. Ul. Chwarznieńska (fot. Michał Sałata)Wiadukt drogowy nad ul. Witomińską (fot. Michał Sałata)Przypomnijmy, że Gdynia otrzymała dofinansowanie w wysokości 8 106 665 zł na realizację tej inwestycji. To środki z rezerwy subwencji ogólnej, którą zarządza Ministerstwo Infrastruktury, przeznaczone na inwestycje, remonty, utrzymanie i zarządzanie drogami. Pochodzą z puli 220 mln zł na zwiększenie dofinansowania na projekty zgłaszane przez powiaty, miasta na prawach powiatu i województwa. Inwestycje realizuje konsorcjum Polimex Infrastruktura – Polimex Mostostal. Jej całościowy koszt to 78 549 311,39 zł. Galeria zdjęć Pobierz galerię Budowa Obwodnicy Witomina (fot. Michał Sałata) Pobierz zdjęcie Budowa Obwodnicy Witomina (fot. Michał Sałata) Pobierz zdjęcie Budowa Obwodnicy Witomina (fot. Michał Sałata) Pobierz zdjęcie Budowa Obwodnicy Witomina (fot. Michał Sałata) Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 19.11.2025 16:00 Autor: Dorota Matejczyk (dorota.matejczyk@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 19.11.2025 16:27 Zmodyfikował: Aleksandra Dylejko