1487 (1187) 2022-03-11 - 2022-03-17

Funkcjonowanie Urzędu Miasta Gdyni

Jak załatwić sprawę w urzędzie miasta? Przypominamy zasady obowiązujące w Urzędzie Miasta Gdyni.


W siedzibie Urzędu Miasta Gdyni interesanci są przyjmowani w godz. 8.00-16.00. Wyjątkiem jest Sala Obsługi Mieszkańców, dostępna w godz. 7.00-16.00. Centrum Obsługi Mieszkańca w Centrum „Riviera” pracuje bez zmian. Czynne są także punkty informacyjne Gdyńskiego Centrum Kontaktu przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 i w Centrum „Riviera”oraz Punkty Karty Mieszkańca w InfoBoksie oraz Centrum „Riviera”.
Obsługa interesantów w zakresie pism wpływających odbywa się poprzez:
– całodobowe wrzutnie na dokumenty, zlokalizowane w siedzibie urzędu przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 oraz ul. 10 Lutego 24,
– kanały elektroniczne (ePUAP, Cyfrowy Urząd), w tym dedykowane do określonych spraw (np. portal Emp@tia),
– operatora pocztowego,
– paczkomat Inpost,
– kancelarię podawczą.
W sprawach: rejestracji pojazdów, prawa jazdy, dowodów osobistych, ewidencji ludności, urzędu stanu cywilnego i energetyki, mieszkańcy mogą rezerwować wizyty poprzez:
– stronę rezerwacje.um.gdynia.pl,
– infolinię pod nr. tel. 58 626 26 26,
– aplikację gdynia.pl,
– Konto Mieszkańca.
Wizyty umawiane są z 7-dniowym wyprzedzeniem. Terminy na kolejny tydzień udostępniane są w piątki od godz. 7.00.

W sprawach urzędowych interesanci przyjmowani są przez urzędników prowadzących sprawę na parterze urzędu, w wyznaczonych do tego miejscach.
Zgłaszanie skarg i wniosków załatwianych przez Referat Skarg i Interwencji następuje telefonicznie, za pośrednictwem kanałów komunikacji elektronicznej oraz korespondencyjnie. Zapisy na interwencje do prezydenta, wiceprezydentów oraz naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji robione są na bieżąco. Interwencje odbywają się w formie telekonferencji.
Druki wniosków są dostępne do pobrania w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przy wejściach do siedzib urzędu miasta przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 i ul. 10 Lutego 24.
Mieszkańcy proszeni są o dokonywanie płatności i należności publiczno-prawnych – elektronicznie lub przekazem pocztowym.

ikona