1525 (1225) 2023-02-10 - 2023-02-16

Trendy mody zrównoważonej w 2023 roku

W Gdyni trwa kolejna edycja współpracy przy zbiórce tekstyliów. Lista punktów, gdzie można je oddać oraz organizacji, które z każdego kilograma otrzymają złotówkę, znajduje się na www.gdynia.pl/tekstylia. Zachęcamy także do zamawiania bezpłatnego kuriera, który odbierze spakowane kartony.


A co dziać się będziew modzie w najbliższych latach? Branża mody cyrkularnej i zrównoważonej to bardzo prężnie rozwijająca się gałąź rynku. Według raportu Global Fashion Agenda gospodarka o obiegu zamkniętym w modzie do 2030 roku może być warta 4,5 biliona dolarów. Przejście na modę zrównoważoną i zakupy w drugim obiegu to także konieczność ze względów ekologicznych. Szacuje się, że przemysł modowy jest odpowiedzialny za 10 procent emisji dwutlenku węgla przez ludzkość, a branża odzieżowa jest drugim co do wielkości konsumentem wody na świecie. Co roku powstaje około 92 milionów ton odpadów tekstylnych, a według prognoz do 2030 roku liczba ta ma wzrosnąć do ponad 134 milionów ton przy obecnym poziomie produkcji odzieży - to także dane Global Fashion Agenda. 
Rok 2023 to dalsza koncentracja na zmniejszeniu wpływu branży modowej na środowisko.
Zakupy w sklepach z używaną odzieżą to najpopularniejsza i najłatwiejsza możliwość wsparcia mody zrównoważonej. Warto pamiętać, że cyrkularna moda to dzisiaj nie tylko świetny wybór ze względów ekologicznych, ale także ekonomicznych - rzeczy w sklepach typu second hand często są dużo tańsze niż w sklepach popularnych markach odzieżowych. Jest to także doskonała okazja, aby znaleźć jedyne w swoim rodzaju perełki czy rzeczy, których nie będzie miał nikt inny.
Transparentność i etyczna produkcja jest także bardzo ważna dla konsumentów. Wzrasta świadomość, jak ważne jest pochodzenie kupowanych produktów.Zrównoważona moda w 2023 roku będzie nie tylko coraz bardziej popularna, ale także kluczowa pod względem niwelowania negatywnego wpływu branży modowej na środowisko. Klienci chętnie będą szukać zrównoważonych opcji zakupów, a marki odzieżowe wprowadzać odpowiedzialne praktyki do swoich produktów.
W ramach gdyńskiej kampanii możemy także wesprzeć ten trend i wprowadzić do drugiego obiegu tekstylia, które nie są nam już potrzebne.

ikona