Wybór biura podróży, choć może wydawać się błahy, jest jednak decyzją trudną. Czym się kierować, aby nie zostać oszukanym? Jak się bronić, gdy jednak padniemy ofiarą nieuczciwego biura?Oto kilka rad, które warto zastosować przed wyjazdem:- sprawdź, czy biuro działa legalnie - tzn. czy jest wpisane do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych. Informację na ten temat uzyskasz w oddziale turystyki urzędu wojewódzkiego (właściwym dla siedziby biura) lub w Centralnym Rejestrze Zezwoleń Turystycznych Ministerstwa Gospodarki i Pracy w Warszawie oraz na stronie internetowej: http://turystyka.crz.mg.gov.pl;- dowiedz się, czy jest ubezpieczone - to ważne, bo w razie problemów firma ubezpieczeniowa umożliwi ci powrót do kraju; - sprawdź, czy organizator wycieczki jest zrzeszony w Polskiej Izbie Turystyki – to także gwarancja poziomu usług. Adresy jej oddziałów wojewódzkich znajdziesz na stronie internetowej: www.pit.pl;- popytaj znajomych, z jakiego biura najczęściej korzystają i czy nie mieli do niego zastrzeżeń. To także dobra rekomendacja.Ważne adresy: Polska Izba TurystykiPl. Powstańców Warszawy 200-030 WarszawaTel.: (022) 826 55 36, www.pit.org.pl Urząd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPl. Powstańców Warszawy 100-030 WarszawaInfolinia konsumencka: 0 800 800 008Tel.: (022) 556 08 00, www.uokik.gov.pl Federacja Konsumentów Al. Stanów Zjednoczonych 5304-028 Warszawawww.federacja-konsumentow.org.pl Tekst jest pierwszą częścią z cyklu praktycznych porad Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej w Gdyni, które służyć mają pomocą w rozmaitych sytuacjach życiowych. Opublikowano: 31.07.2008 00:00 Autor: Sylwia Szumielewicz - Tobiasz (s.szumielewicz@gdynia.pl)