Aktualności

Nowi dyrektorzy w gdyńskich placówkach oświatowych

Nowi dyrektorzy w gdyńskich placówkach oświatowych // fot. materiały Wydziału Edukacji

Nowi dyrektorzy w gdyńskich placówkach oświatowych // fot. materiały Wydziału Edukacji

Z końcem tego roku szkolnego w 32 gdyńskich placówkach oświatowych kończy się kadencja obecnych dyrektorów. W wyniku przeprowadzonych konkursów wyłoniono nowych kandydatów. Obowiązki dyrektorskie zostaną im przekazane w sierpniu i będą je pełnić przez najbliższe 5 lat.

 
- Edukacja zawsze była i będzie najważniejszą gdyńską inwestycją. Dyrektorzy gdyńskich placówek oświatowych to jedno z głównych ogniw, które tworzą silną markę gdyńskiej edukacji. Dlatego ich wybór jest tak ważny. Wzorem lat ubiegłych postępowania konkursowe były przeprowadzone na bardzo wysokim merytorycznym poziomie. Koncepcje na funkcjonowanie szkół zaprezentowane przez kandydatów w pełni potwierdzają, że przekuwanie ambicji nowych dyrektorów w cele i zadania oświatowe pozwoli utrzymać bardzo wysoki poziom edukacji w naszym mieście. I zapewni również doskonały rozwój młodych gdynian – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia – Nowi dyrektorzy to innowacyjni kreatorzy gdyńskiej edukacji. Osoby z pasją, nieustannie podnoszące swoje kompetencje. To także liderzy i mentorzy edukacyjni, zaangażowani i otwarci na nowe projekty oraz doskonale umiejący motywować dzieci i młodzież do rozwijania pasji i zainteresowań.
 
Tegoroczne postępowania konkursowe dotyczyły przedszkoli nr 16, 19, 28, 44, 46, 47 i 52, szkół podstawowych nr 10, 17, 20, 26, 28, 29, 51 i 52, Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 6 i 8, III, V i XIV Liceum Ogólnokształcącego, Zespołu Szkół Administracyjno-Ekonomicznych, Zespołu Sportowych Szkół Ogólnokształcących, Zespołu Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych, Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego nr 1, Zespołu Szkół Chłodniczych i Elektonicznych, Zespołu Szkół Ekologiczno-Transportowych, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 i 3, Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1, 2 i 3 oraz Szkolnego Schroniska Młodzieżowego.
 
Jak wyglądała procedura konkursowa?
Całą procedurę postępowania konkursowego na stanowisko dyrektora szkoły określa Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej. Z kolei skład komisji określa Prawo oświatowe.
 
Zgodnie z nimi powołano 12-osobową komisję konkursową: po trzech przedstawicieli organu prowadzącego placówkę i organu sprawującego nadzór pedagogiczny, po dwóch przedstawicieli rady pedagogicznej i rady rodziców oraz po jednym przedstawicielu organizacji związkowych reprezentatywnych w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego.
 
Wszystkie przeprowadzone postępowania konkursowe odbyły się z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego.
 
Wysoki poziom gdyńskiej kadry edukacyjnej
Przed kandydatami na dyrektorów postawiono liczne wymagania dotyczące m.in. wykształcenia, wymaganego stażu pracy oraz pozytywnie ocenionego dorobku zawodowego. Musieli również przedstawić swoją koncepcję rozwoju szkoły czy też placówki. Te wizje znalazły uznanie wśród członków komisji konkursowych.

- Był to mój pierwszy konkurs na stanowisko dyrektora placówki. Możliwość zarządzania przedszkolem to dla mnie ogromna szansa rozwoju, zupełne nowe i ciekawe doświadczenie. To także odpowiedzialność za edukację oraz bezpieczeństwo dzieci i pracowników naszej placówki. – mówi Martyna Daniluk, kandydatka na dyrektora w Przedszkolu nr 19 -  Mój plan na kreatywne i przyjazne przedszkole jest prosty: chcę budować dobrą przestrzeń edukacyjną dla dzieci, efektywną współpracę z rodzicami, odkrywać i rozwijać ogromny potencjał nauczycieli. Człowiek mały i duży jest najważniejszy.
 
Nowy rok szkolny 2021/2022 to duże wyzwanie dla kadry zarządzającej oraz wszystkich osób zaangażowanych w rozwój młodych gdynian. To nieustanne monitorowanie i reagowanie na zmieniającą się rzeczywistość, a także sprawna organizacja procesu nauczania, pomagająca dzieciom i młodzieży odnaleźć się w nowej przestrzeni edukacyjnej bez stresów i lęków z poszanowaniem ich wrażliwości i ambicji. Inspirowanie młodego pokolenia do nieszablonowego myślenia, podejmowanie działań sprzyjających wszechstronnemu rozwojowi, poszukiwanie oraz wdrażanie nowych działań dydaktycznych i wychowawczych, budowanie więzi i relacji, współpraca i interdyscyplinarne partnerstwo - to wyzwania, które stoją przed dyrektorami wszystkich szkół i placówek oświatowych w Gdyni.

  • ikonaOpublikowano: 31.05.2021 15:33
  • ikona

    Autor: Sylwia Szumielewicz - Tobiasz (s.szumielewicz@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 31.05.2021 16:25
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona