Aktualności

Sztuczna inteligencja na lekcjach w XVII LO w Gdyni

Wizyta Katarzyny Lubnauer w ZSO nr 8 w Gdyni: na zdjęciu Katarzyna Lubnauer – wiceminister edukacji, klasa 3b LO (fot. Igor Hesse-Loyen z ZSO nr 8)

Wizyta Katarzyny Lubnauer w ZSO nr 8 w Gdyni: na zdjęciu Katarzyna Lubnauer – wiceminister edukacji, klasa 3b LO (fot. Igor Hesse-Loyen z ZSO nr 8)

W Gdyni odbyły się wyjątkowe lekcje pokazowe z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. wiceminister edukacji, wiceprezydentka Gdyni, przedstawiciele kuratorium, Departamentu Innowacji i Rozwoju oraz firmy Intel.


Innowacyjna wizyta z udziałem wiceminister edukacji

5 września w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdyni uczniowie mogli zobaczyć, jak nowoczesne technologie wspierają proces edukacyjny. W wydarzeniu wzięli udział: wiceminister edukacji Katarzyna Lubnauer, wiceprezydentka Gdyni Oktawia Gorzeńska, dyrektor Departamentu Innowacji i Rozwoju Tomasz Kulasa, Pomorski Kurator Oświaty Grzegorz Kryger, wicekuratorka Jolanta Jankowska-Żmich, przedstawiciele firmy Intel Michał Dżoga, Tomasz Hodakowski, Andrzej Jankowski oraz partnerzy szkoły.


Spacer po szkole i spotkanie z uczniami

Goście rozpoczęli wizytę od spaceru po XVII Liceum Ogólnokształcącym. Dyrektor szkoły, Witold Chudyszewicz, wraz z zespołem pokazał m.in. salę pracy samorządu uczniowskiego, specjalistyczne pracownie, w tym kulinarną, oraz mobilną pracownię sztucznej inteligencji AI Lab, udostępnioną dzięki współpracy z firmą Intel.

Lekcje z wykorzystaniem AI

Najważniejszym punktem programu były dwie lekcje pokazowe, przygotowane przez nauczycieli szkoły:
Język polski – barok i sztuczna inteligencja. Lekcję pt. „Daniel Naborowski, czyli barokowa poezja metafizyczna” poprowadziła Joanna Szynal-Gajewska (klasa 2c LO). Wykorzystała narzędzie EdTool, które pozwala nauczycielom szybko tworzyć ćwiczenia, a uczniom generować notatki i sprawdzać wiedzę na bieżąco. Z pomocą AI powstały też grafiki ilustrujące wiersze barokowego poety.

Informatyka – programowanie z AI

Jarosław Rogożeński (klasa 3b LO) przeprowadził zajęcia „Nauka programowania z wykorzystaniem narzędzi AI”. Uczniowie, którzy znali już podstawy C++, poznawali składnię języka Python. W pracy korzystali z programu Jan (działającego offline) oraz środowiska Jupyter, aby testować poprawność kodu.
Koordynatorką obu lekcji w AI Lab była Jolanta Dobska.

Uczniowskie projekty i międzynarodowy festiwal

Kolejnym punktem wizyty była prezentacja zwycięskich projektów uczniowskich przygotowanych w ramach konkursu Intel AI Global Impact Festival. Uczniowie pokazali, jak AI może wspierać rozwiązywanie realnych problemów społecznych i środowiskowych.

Edukacja przyszłości w praktyce

Wizyta pokazała, że sztuczna inteligencja może być realnym wsparciem w nauczaniu różnych przedmiotów – od literatury po programowanie. To także zapowiedź szerszego wdrażania pracowni AI w gdyńskich szkołach.


Organizację wydarzenia koordynowały Dorota Gorzejewska i Joanna Szymańska.


Zdjęcia Igor Hesse-Loyen, uczeń klasy IVd XVII LO.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 05.09.2025 17:43
  • ikona

    Autor: Katarzyna Balcerzak (katarzyna.balcerzak@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 05.09.2025 20:04
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona