Co nowego

Akcje dla nowych gdynian trafione w dziesiątkę

Rezultatami akcji podzielili się podczas konferencji prasowej prezydent Gdyni Wojciech Szczurek i wiceprezydent ds. gospodarki, Katarzyna Gruszecka-Spychała // fot. Kamil Złoch

Rezultatami akcji podzielili się podczas konferencji prasowej prezydent Gdyni Wojciech Szczurek i wiceprezydent ds. gospodarki, Katarzyna Gruszecka-Spychała // fot. Kamil Złoch

Za nami dwa lata trwania akcji „Witaj w Gdyni” i loterii „Rozlicz PIT w Gdyni”. Obie akcje są kontynuowane, poszerza się katalog nagród i wachlarz ofert, z których mogą skorzystać nowi gdynianie. To osoby, które po przeprowadzce zameldowały się w naszym mieście, a także zachęcone do tego, by rozliczać swój PIT w Gdyni. Od lutego 2018 roku do dzisiaj zameldowało się w Gdyni ponad 6 800 nowych mieszkańców. W ubiegłym roku w Gdyni zameldowało się 3 546 osób. Oznacza to wzrost  liczby nowo meldowanych mieszkańców o 31% w czasie trwania akcji „Witaj w Gdyni”.

Właśnie ruszyła III edycja akcji „Witaj w Gdyni”. Jest ona skierowana do osób, które nie tylko zmieniły miejsce zamieszkania, ale zmieniły też swój adres zameldowania na gdyński. Każda osoba otrzymuje Pakiet powitalny nowego gdynianina, zawierający bezpłatne karnety między innymi do Muzeum Emigracji, Muzeum Miasta Gdyni, Centrum Nauki Experyment czy Gdyńskiego Centrum Filmowego. Z karnetu można skorzystać tylko jeden raz.



Mieszkańcy się meldują


Akcja spotkała się nie tylko z dobrym przyjęciem, ale też - co bardzo ważne - przyniosła efekty.

- Nasi mieszkańcy bardzo ciepło przyjęli akcję „Witaj w Gdyni” i efekty już widać. Akcja okazała się podwójnym sukcesem – nasi mieszkańcy meldują się i chcą korzystać z oferty miejskich instytucji, a my możemy lepiej planować rozwój miasta, by odpowiadać na ich potrzeby. Wiedza, ile osób faktycznie mieszka w danej dzielnicy, jest dla nas bardzo ważna. Gdynia od wielu lat konsekwentnie wspiera udział mieszkańców w decydowaniu o mieście, rozwijamy budżet obywatelski i zwiększamy możliwości Rad Dzielnic. W przypadku tych ostatnich, ich coroczny budżet jest wyliczany na podstawie liczby osób zameldowanych w dzielnicach. Akcja będzie kontynuowana też w tym roku i liczymy na jeszcze wyższy wzrost meldunków – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

W 2018 roku wydano ponad 3 tysiące pakietów. W 2019 r. akcja była kontynuowana - w Gdyni zameldowało się 3 546 osób. Najwięcej osób zameldowało się w dzielnicach: Chwarzno-Wiczlino (11%), Mały Kack (9%) oraz Oksywie, Chylonia i Wielki Kack (po 7%). Celem akcji „Witaj w Gdyni” jest zachęcenie zarówno nowych mieszkańców, jak i osób mieszkających w mieście od jakiegoś czasu bez meldunku do formalnego dołączenia do gdyńskiej społeczności.
 

16 milionów więcej


Wzrasta także liczba osób rozliczających swój podatek dochodowy w Gdyni. Miasto może liczyć na większe wpływy do budżetu z tego tytułu. Z pewnością jest to efekt loterii podatkowej „Rozlicz PIT w Gdyni”, której trzecia odsłona przed nami. Główną nagrodą jest nowoczesny samochód hybrydowy.

Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki, podkreśla: - W 2019 roku średnia kwota, która wpłynęła od gdyńskiego podatnika do budżetu Gdyni wyniosła 2 589 zł. To znaczy, że wzrosła o ponad 18% w porównaniu do lat, kiedy nie organizowaliśmy loterii. Aż 48% z kwoty podatku, wpłacanego do urzędu skarbowego, może wrócić do samorządu gdyńskiego, ale tylko wtedy, gdy podatnik wskaże Gdynię jako miejsce zamieszkania. Nie ma to związku z zameldowaniem. W ubiegłorocznej akcji zgłosiło się 10 tysięcy osób. W tym roku liczymy na więcej. Dlatego mocno zachęcamy – rozlicz swój PIT w Gdyni!

PIT za rok 2018 rozliczyły w Gdyni 177 303 osoby, co oznacza wzrost liczby gdyńskich podatników w stosunku do rozliczenia za rok 2017 aż o 6 210 osób (3,63%). Budżet Gdyni zyskał dzięki temu ponad 16 milionów złotych. Okazuje się też, że średnia kwota „z jednego podatnika”, która wpływa do budżetu, wzrosła od momentu wprowadzenia loterii PIT-owej z 2 189 zł do 2 589 zł.

W ostatniej loterii „Rozlicz PIT w Gdyni” udział wzięło 10 710 osób. Najwięcej, bo 3743 to osoby w wieku 30-39 lat. Ciekawostką jest, że loteria cieszyła się nieco większym zainteresowaniem wśród mężczyzn. Stanowili oni 51,8% uczestników.

ikona

Najnowsze