Co nowego

Aplikacja z osobistym asystentem

Aplikacja gdynia.pl z osobistym asystentem // fot. Michał Kowalski

Aplikacja gdynia.pl z osobistym asystentem // fot. Michał Kowalski

Gdynianie w mikołajkowym prezencie otrzymali zupełnie nową wersję miejskiej aplikacji gdynia.pl. Dodatkowe funkcjonalności zapewnią szybką i łatwą komunikację z właściwymi służbami miejskimi. Aplikacja jest kolejnym elementem realizacji strategii rozwoju miasta ukierunkowanej na stałe podnoszenie jakości życia w mieście.

Dzięki nowej aplikacji każdy mieszkaniec Gdyni może na bieżąco być ze wszystkimi informacjami miejskimi. Aplikacja wzbogaciła się m.in. o Asystenta Mieszkańca, który umożliwi łatwy, szybki i przyjazny kontakt w zakresie spraw najczęściej zgłaszanych przez mieszkańców. Całość otrzymała również nową szatę graficzną.

Intuicyjny interfejs sprawi, że każdy użytkownik z łatwością będzie mógł przesłać zgłoszenie, które trafi bezpośrednio do odpowiedniej komórki w Urzędzie Miasta Gdyni lub jednostce organizacyjnej miasta. Dzięki powiadomieniom można na bieżąco śledzić postęp w swojej sprawie. Katalog zgłoszeń jest bardzo szeroki i obejmuje tematy dotyczące dróg, transportu, zieleni, śmieci, wandalizmu i wielu innych. Lista będzie stale rozszerzana.


 
- Gdynia konsekwentnie realizuje działania mające bezpośredni wpływ na wysoką jakość życia w mieście. W październiku uruchomiliśmy Gdyńskie Centrum Kontaktu, gdzie pod jednym numerem można uzyskać wszystkie niezbędne informacje dotyczące spraw miejskich. Od dziś mieszkańcy mogą korzystać z kolejnego nowoczesnego kanału komunikacji jakim jest aplikacja gdynia.pl wzbogacona o nowe funkcjonalności. To dopiero początek. Planujemy dalszy rozwój tej platformy, z myślą o wszystkich mieszkańcach. To właśnie podnoszenie jakości życia gdynian jest naszym priorytetem – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.

Aplikacja będzie dostępna w Google Play od 10 grudnia (powinna pojawić się do końca dnia), natomiast w App Store aplikacja będzie gotowa do pobrania około 16 grudnia.
 
Gdynia uznawana jest za inteligentne miasto dzięki realizacji działań w obszarze konsultacji społecznych, rozwiązań transportowych, otwierania danych i konsekwencji w realizacji strategii rozwoju ukierunkowanej na dbałość o jakość życia. Od dwóch miesięcy w Gdyni funkcjonuje miejski serwis kontaktowy, gdzie pod numerem 58 626 26 26 można uzyskać wszystkie niezbędne informacje dotyczące spraw miejskich. Z punktu widzenia mieszkańca to niezwykle prosta forma komunikacji – kontakt z jednym numerem telefonu i łatwość w uzyskaniu informacji. Urząd Miasta Gdyni, jako jeden z nielicznych w Polsce daje mieszkańcom możliwość załatwienia sprawy służbowej w sobotę w siedzibie UM lub poprzez rekordową w skali kraju liczbę wniosków, które można złożyć elektronicznie. Gdynia jako pierwsze miasto w Polsce zdobyło certyfikat Smart City ISO 37120, a od ponad roku działa portal otwartych danych (www.otwartedane.gdynia.pl), który jako jeden z nielicznych w tej kategorii, daje możliwość weryfikacji i korzystania z danych w trzech formatach: CSV, API oraz JSON.


 
Aplikacja gdynia.pl obsługiwana jest przez zespół Gdyńskiego Centrum Kontaktu (GCK). Każdy użytkownik, który ma pomysł na jej rozwój, spostrzeżenia dotyczące funkcjonalności lub inne uwagi – może skontaktować się z GCK.

Razem zadbajmy o Gdynię! Pobierz bezpłatną aplikację gdynia.pl z Google Play lub App Store i zmień swoją okolicę.

  • ikonaOpublikowano: 10.12.2018 12:05
  • ikona

    Autor: Marta Jaszczerska-Zawadzka (m.jaszczerska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 10.12.2018 13:24
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Najnowsze