Od lipca remont Sali Obsługi Mieszkańca i zmiany w funkcjonowaniu urzędu. Szczegóły w komunikacie. 
Co nowego

Awaria dostaw wody na północy Gdyni usunięta

Przedstawiciele PEWiK-u (na zdjęciu, na środku wiceprezes spółki, Wiesław Kujawski) wyjaśnili sytuację związaną z awarią podczas konferencji prasowej, która odbyła się 3 lipca w siedzibie firmy (fot. Sławomir Okoń)

Przedstawiciele PEWiK-u (na zdjęciu, na środku wiceprezes spółki, Wiesław Kujawski) wyjaśnili sytuację związaną z awarią podczas konferencji prasowej, która odbyła się 3 lipca w siedzibie firmy (fot. Sławomir Okoń)

Przyczyna awarii na należącym do PEWiK-u ujęciu wody, która od środy spowodowała przerwy w dostawie wody m.in. na Babich Dołach, w części Obłuża i Oksywia, została już usunięta. Potrzeba jeszcze czasu na powrót do pełnej sprawności – apelujemy o niepodlewanie ogródków, a spółka wodociągowa będzie dostarczać wodę beczkowozami.


W czwartek, 3 lipca w związku z przerwami w dostawach bieżącej wody na Babich Dołach oraz w części Oksywia i Obłuża spotkał się miejski sztab kryzysowy. Obecny był też wiceprezes PEWiK-u Gdynia Wiesław Kujawski.

Poniżej pełen zapis konferencji prasowej, która została zorganizowana w czwartek, 3 lipca w siedzibie PEWiK-u:



Poważna awaria na ujęciu wody ,,Reda'', która miała miejsce w środę 2 lipca przyniosła skutki w postaci ograniczeń dostępu do wody dla mieszkańców kilku północnych dzielnic Gdyni. Awaria została już usunięta, a uszkodzony fragment wodociągu – naprawiony.

Awaria zbiegła się w czasie z bardzo wysokim skokiem temperatury i olbrzymim wzrostem poboru wody wynikającym m.in. z polewania domowych ogrodów. Jak informuje PEWiK, w poszczególnych obszarach ilość pobieranej wody wzrosła od kilkunastu do kilkudziesięciu procent (chwilowe zużycie wody wzrosło o kilkadziesiąt procent w stosunku do standardowego poboru wody).

Awaria naruszyła tzw. cykl równomiernego poboru wody, w którym zbiorniki są napełniane w porze nocnej, aby w dzień, gdy zapotrzebowanie jest zwiększone, uzupełniać system wodociągowy. Potrzebny jest czas do ponownego zbilansowania systemu, co utrudnia i wydłuża wysoki skok temperatur.

Władze miasta cały czas pozostają w bieżącym kontakcie ze służbami PEWIK-u. Spółka regularnie, kilka razy dziennie raportuje o stanie sytuacji. Ta będzie się stopniowo stabilizowała, a czas tego procesu w dużym stopniu zależy także od współpracy.

Apelujemy do wszystkich mieszkańców Gdyni, Rumi i Redy o wstrzymanie się z podlewaniem ogrodów i napełnianiem basenów w ciągu najbliższych dwóch-trzech dni. Pozwoli to na zabezpieczenie wody dla wszystkich odbiorców na cele spożywcze i sanitarne oraz skróci maksymalnie czas ponownego zbilansowania systemu wodociągowego.

W sytuacji braku wody PEWiK zapewni mieszkańcom dostawy beczkowozami. Szczegółowe informacje na ten temat znaleźć będzie można na facebookowej stronie PEWiK-u (facebook.com/PEWIKGDYNIASPZOO), na stronie internetowej www.pewik.gdynia.pl oraz pod numerami telefonów: 994 lub (58) 668 73 11.

Przepraszamy za utrudnienia. Dziękujemy za zrozumienie i współpracę.

Kontakt

  • ikonaOpublikowano: 03.07.2025 10:59
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 03.07.2025 16:18
  • ikonaZmodyfikował: Małgorzata Omachel - Kwidzińska
ikona

Najnowsze