Od 6 do 24 października ulica Witomińska będzie całkowicie zamknięta na odcinku od parkingu przy Cmentarzu Witomińskim do wjazdu na posesję przy ul. Witomińskiej 100. Cały ruch odbywać się będzie ulicą Kielecką, a objazdy poprowadzone zostaną ulicami: Kielecką i Śląską. Zmiana konieczna jest z powodu kolejnego etapu prac na budowie Obwodnicy Witomina – realizacją kanalizacji deszczowej przy wiadukcie na ul. Witomińskiej. Zmiany w organizacji ruchu na ul. Witomońskiej (Źródło: ZDIZ Gdynia) Kolejne zamknięcie odcinka ulicy Witomińskiej związane jest z budową kanalizacji deszczowej oraz rowu krytego. W związku ze zbliżającym się Uroczystościami Wszystkich Świętych, prace zakończą się najpóźniej w piątek 24 października br. – mówi Tomasz Gałązka, dyrektor zarządzający ds. inwestycji. Zmiany obejmą także funkcjonowanie linii autobusowych ZKM, szczegóły dostępne będą w osobnym komunikacie na stronie ZKM Gdynia.Na budowie obwodnicy Witomina w ostatnim czasie: wykonano studnie na skarpie i oczepy betonowe oraz zasypki mostowe na przejściach dla zwierząt. Na obu miejscach trwa wzmacnianie nasypów drogowych i roboty ziemne. na wiadukcie drogowym Witomińska zabetonowano konstrukcję nośną (z lewej strony projektowej), prowadzone są roboty pod przyłącze CO, podpory i izolacja na przyłączedniach. Prace na budowie Obwodnicy Witomina (fot. Michał Sałata)Na ulicy Kieleckiej trwa usuwanie kolizji teletechnicznych. Zakończono pierwszy etap robót brukarskich na skrzyżowaniu z ul. Chwarznieńską, ułożono krawężniki jezdni, która docelowo będzie prowadziła w kierunku Obwodnicy Trójmiasta, jak i przyszłego skrzyżowania, widać już szkielet układu drogowego. Dodatkowo w tej części inwestycji wykonano fundamenty pod maszty sygnalizacji świetlnej i słupy oświetleniowe na wyspach, a wzdłuż ścieżki rowerowej powstały studnie odwadniające i usunięto kolizję energetyczną km 0+600. Prace na budowie Obwodnicy Witomina (fot. Michał Sałata) W najbliższym czasie planowane jest: kładka na ul. Sosonowej – rozpoczęcie wykopu pod podporę P1, wykonanie chudego betonu, przejściadla zwierząt – kontynuacja wykonywania parasola z geosyntetyków i drenażu, nasypów drogowych, zasypek mostowych i wzmacnianienasypów drogowych, wykonanie parasola z geosyntetyków i drenażu, wiadukt drogowy Witomińska - przygotowanie obiektu pod wykonywanie zasypek, rozpoczęcie zasypek mostowych, roboty ziemne na odcinku między przejściami dla zwierząt oraz km 0+500 – 0+700, roboty ziemne na odcinku przejście dla zwierząt – ul. Witomińska oraz Witomińska – Kielecka, roboty ziemne z lewej strony projektowej ulicy Chwarznieńskiej, obniżenie sieci teletechnicznych i Tristar, c.d. usuwania kolizji teletechnicznych na ul. Kieleckiej – zgodnie z zaakceptowaną zmianą trasy sieci teletechnicznej, rozpoczęcie przebudowy sieci gazowej wzdłuż ulicy Kieleckiej, usuwanie kolizji energetycznej wzdłuż ulicy Chwarznieńskiej, sieć CO - kontynuacja odwodnienia i odpowietrzenia magistrali, kontynuacja wykonywania przyłącza sieci CO, frezowanie istniejącej nawierzchni i rozbiórek przy ul. Chwarznieńskiej, sieć kanalizacji deszczowej - wykonanie wpustów ulicznych przy ul. Chwarznieńskiej, wykonanie rowu krytego za obiektem KT2 – kładki napowietrznej dla ciepłociągu - km ok. 0+700, kontynuacja wycinki drzew wzdłuż ulicy Kieleckiej. Prace na budowie Obwodnicy Witomina (fot. Michał Sałata) Mapa projektowa inwestycji (mat. Wydział Inwestycji UM Gdyni)Obwodnica odciąży Witomino z ruchu tranzytowego, zmniejszy korki, poprawi bezpieczeństwo i jakość powietrza, a także skróci czas przejazdu w kierunku centrum miasta. Droga będzie się rozpoczynać w okolicach pętli autobusowej przy ul. Sosnowej – na odcinku leśnym ul. Chwarznieńskiej, a kończyć ok. 400 metrów od skrzyżowania ul. Witomińskiej z Kielecką. W ramach inwestycji powstanie obwodnica o długości 2 585 metrów. Będą tam dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach (w tym buspasy). Powstaną również obiekty inżynieryjne, w tym kładka pieszo-rowerowa w ciągu leśnym, kładka technologiczna, 2 przejścia dla zwierząt, a także wiadukt nad ul. Witomińską. Uruchomienie buspasów wpłynie na poprawę oferty transportu zbiorowego. Pierwsze samochody mają pojechać obwodnicą Witomina na początku 2027 roku.Gdynia otrzymała dofinansowanie w wysokości: 8 106 665 zł na realizację tej inwestycji. To środki z rezerwy subwencji ogólnej, którą zarządza Ministerstwo Infrastruktury, przeznaczone na inwestycje, remonty, utrzymanie i zarządzanie drogami. Pochodzą z puli 220 mln zł na zwiększenie dofinansowania na projekty zgłaszane przez powiaty, miasta na prawach powiatu i województwa. Inwestycje realizuje konsorcjum Polimex Infrastruktura – Polimex Mostostal. Jej całościowy koszt to 78 549 311,39 zł. Galeria zdjęć Pobierz galerię Prace na budowie Obwodnicy Witomina, fot. M. Sałata, gdynia.pl Pobierz zdjęcie Prace na budowie Obwodnicy Witomina, fot. M. Sałata, gdynia.pl Pobierz zdjęcie Prace na budowie Obwodnicy Witomina, fot. M. Sałata, gdynia.pl Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 29.09.2025 15:30 Autor: Dorota Matejczyk (dorota.matejczyk@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 30.09.2025 16:07 Zmodyfikował: Aleksandra Dylejko