Można kupować bilety na kolejowe połączenie z Gdyni do Pragi. Bezpośredni pociąg pojedzie około dziewięciu godzin. Cena biletu zaczyna się od 130 złotych. 15 grudnia 2024 r. ma zostać uruchomiony Baltic Express. Pojawią się cztery nowe połączenia do Czech (trzy w dzień i jedno w nocny). Jak informuje PKP Inter City dla Czechów będzie to doskonała okazja do przejazdu pociągiem do najpopularniejszych turystycznych miejscowości w Polsce. Składy kategorii InterCity będą zatrzymywać się nie tylko w największych polskich miastach, tj. Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu, ale także w mniejszych ośrodkach, m.in w Tczewie, Inowrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku. Po stronie czeskiej w drodze do Pragi będziemy mogli wysiąść i wsiąść m.in. w Pardubicach.Ceny biletów mogą się różnić w zależności od czasu i miejsca zakupu. Gdy sprawdzaliśmy (31 października) na te same pociągi na 18 grudnia, można było nabyć je od 130 złotych (w aplikacji PKP InterCity i na stronie przewoźnika Ceskie Drahy – po przeliczeniu na złotówki). To w ramach oferty międzynarodowej Super Promo International. Na innych stronach oferujących przejazdy kolejowe były już o około 20 złotych droższe. Jeśli ktoś chce podróżować w lepszych warunkach i wybiera pierwszą klasę to tańsze bilety są dostępne na polskich platformach niż czeskich (stan cen na ostatni dzień października).Zgodnie z zapowiedziamy im szybciej się kupi bilet, tym ma być taniej. Bilet na miejsce siedzące do stolicy Czech z Gdyni w cenie bazowej wyniesie około 78 euro, z Poznania około 65 euro, a z Wrocławia 51 euro. Zestawienie pociągów Baltic Express będzie obejmowało wagony w relacji międzynarodowej oraz krajowej. W tej pierwszejj, na trasie Gdynia-Praga, znajdą się trzy wagony ČD drugiej klasy oraz wagon PKP IC pierwszej klasy. Na odcinku Wrocław-Praga pociągi będą prowadzone przez nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron. W relacji krajowej, na trasie Wrocław-Gdynia, oprócz wagonów międzynarodowych będą kursowały: dodatkowy wagon pierwszej klasy, wagon restauracyjny oraz 5 zmodernizowanych wagonów drugiej klasy. Łącznie na odcinku Gdynia-Wrocław pociągi będą miały 11 wagonów. Na tym odcinku pociągi Baltic Express będą obsługiwane przez nowe lokomotywy EU160. Opublikowano: 04.11.2024 15:31 Autor: Marcin Idczak (marcin.idczak@gdynia.pl)