Co nowego

Branża eventowa poznaje potencjał Gdyni

Branża eventowa poznaje potencjał Gdyni // fot. Magdalena Czernek

Branża eventowa poznaje potencjał Gdyni // fot. Magdalena Czernek

Gdynia szeroko otwiera się na współpracę z branżą eventową i biznesową. Członkowie Gdyńskiej Rady Turystycznej promują potencjał i zaplecze infrastrukturalne, logistyczne oraz hotelowo-gastronomiczne miasta i chcą się nim chwalić. Dlatego dziś w Gdyni rozpoczęła się wizyta studyjna i warsztaty, w których biorą udział przedstawiciele branży eventowej. Odbywa się ona pod hasłem „Spotkajmy się w Gdyni”. Podczas dwudniowej wizyty, organizatorzy konferencji i eventów z całej Polski, zapoznają się z gdyńskimi atrakcjami, infrastrukturą  i miejscami, gdzie można zorganizować duże spotkania biznesowe.
 
Gdyńska Rada Turystyczna dba o rozwój turystyki w mieście. Powstała w lutym 2016 roku i jest platformą współpracy strategicznej i promocyjnej pomiędzy miastem, a podmiotami działającymi w branży turystycznej na terenie Gdyni. Należą do niej organizatorzy turystyki przyjazdowej, pobytów turystycznych, imprez i konferencji, przedsiębiorcy, uczelnie wyższe kształcące na kierunkach turystycznych, muzea, teatry i lokalny samorząd. Wszyscy mają wspólny cel.
 
Musimy umiejętnie diagnozować potrzeby branży turystycznej i wymyślać rozwiązania, które będą się przyczyniać do jej rozwoju. Samorząd sam nie robi biznesu. Natomiast jest zainteresowany tym, żeby stwarzać przyjazne warunki do jego rozwoju. Gdynia nie jest typowym kurortem, ale ma na siebie pomysł. Potrafi być atrakcyjna i chcemy z tego korzystać, a przede wszystkim chcemy umożliwić czerpanie tych korzyści podmiotom gospodarczym, które zajmują się turystyką – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Gdynia mocno stawia teraz na współpracę z branżą eventową i biznesową. Dlatego Gdyńska Rada Turystyczna zaprosiła organizatorów konferencji i wydarzeń z całej Polski, żeby zapoznali się z naszym miastem, jego potencjałem i zaletami. Dziś rozpoczęła się wizyta studyjna i warsztaty dla przedstawicieli agencji eventowych. Potrwa dwa dni i odbywa się pod hasłem „Spotkajmy się w Gdyni”. Dziś uczestnicy spotkali się w hali Gdynia Arena. Spotkanie otworzyła wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała. Po części oficjalnej uczestnicy zapoznali się z obiektem i jego możliwościami. Mieli również możliwość przyjrzenia się ofertom gdyńskich hoteli, restauracji, muzeów, czy uczelni.
 
Gdynia jest świetnym miejscem nie tylko do wypoczynku, ale też daje możliwości, żeby zorganizować tu duży event biznesowy, czy rozrywkowy. Mamy tu odpowiednią infrastrukturę i chcemy to pokazać. Potencjał Gdyni ma przewagę nad Gdańskiem – mówi Joanna Węgrzyn-Kowenicka z Hotelu Nadmorskiego w Gdyni.
 
W każdym aspekcie Gdynia się rozwija. Ma dużo więcej do zaoferowania niż Gdańsk, czy Sopot. Mamy duże zaplecze hotelarskie i gastronomiczne, ale i biznesowo-eventowe. Mamy nadzieję, że dzięki temu spotkaniu firm, które nas odwiedzają i które u nas organizują swoje wydarzenia będzie jeszcze więcej. Dlatego teraz chcemy im pokazać, że możemy im zaoferować pełne zaplecze infrastruktury i logistyki – mówi Małgorzata Jarosz-Misiejko, dyrektor hotelu Villa Lubicz.


 
To, że Gdynia jest atrakcyjna dla turystów i sektora biznesowego potwierdzają dane hotelarzy.
 
Statystyki pokazują, że rynek gdyński nabiera więcej niż gdański. Widzimy, że jest bardzo duży wzrost ruchu turystycznego. Z roku na rok przybywa rezerwacji zarówno w hotelach, restauracjach i centrach konferencyjnych – mówi Agnieszka Nałęcz, dyrektor sprzedaży w Hotelu Courtyard by Marriot Gdynia.
 
Członkowie Gdyńskiej Rady Turystycznej zwracali też uwagę na inne zalety, jakie posiada nasze miasto.
 
Gdynia łączy w sobie kilka cech i pokazuje zupełnie inny wymiar turystyki. Efektem tego jest to dzisiejsze spotkanie. Pojawiło się na nim 20 agencji eventowych. Widać, że entuzjazm i chęć do pracy mamy, a to może przynieść tylko wymierne korzyści – mówi Mariusz Zawadzki z restauracji Mondo di Vinegre.

Uczestnicy wizyty studyjnej i warsztatów eventowych podkreślają, że takie spotkania są ważne i potrzebne, a dzięki nim można poznać potencjał danego miasta.
 
To bardzo dobry pomysł. Byłam w Gdańsku i w Sopocie. W Gdyni jest pierwszy raz i nie miałam pojęcia, jakie bogate zaplecze eventowe i konferencyjne oferuje to miasto. Mam nadzieję, że wraz z klientami będę miała okazję częściej odwiedzać wasze miasto – mówi Marta Steinke z agencji eventowej Trygon.
 
Jutro nasi goście udadzą się na wycieczkę po Gdyni, żeby na własne oczy zobaczyć wszystkie zalety miasta i zobaczyć ofertę turystyczną. Wycieczkę poprowadzi Michał Miegoń z Muzeum Miasta Gdyni.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 01.03.2018 19:00
  • ikona

    Autor: Magdalena Czernek (m.czernek@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 02.03.2018 09:27
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Najnowsze