Wszystkich Świętych: zmiany w organizacji ruchu przy cmentarzach i funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Szczegóły w komunikacie. 
Co nowego

Branża kreatywna rozmawia o zmianach

Uczestnicy Gdyni Kreatywnej to przede wszystkim specjaliści zajmujący się marketingiem, komunikacją czy prowadzący biznesy w sektorze kreatywnym (fot. Kamil Złoch)

Uczestnicy Gdyni Kreatywnej to przede wszystkim specjaliści zajmujący się marketingiem, komunikacją czy prowadzący biznesy w sektorze kreatywnym (fot. Kamil Złoch)

Co wpływa na to, jak i ile kupujemy? Czy klasyczny PR ma jeszcze przyszłość? Jak robić skuteczne wideo w erze mediów społecznościowych i rolek? Co dalej ze sprzedażą w internecie? To seria pytań, która zaprząta głowy m.in. specjalistów od marketingu, agencji reklamowych i marketingowych czy każdego twórcy, który tworzy treści dla marek. Już po raz ósmy odbyła się branżowa, bezpłatna konferencja Gdynia Kreatywna – po raz pierwszy w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym.


 
Jeśli mówimy o zmianach, to chyba nigdzie nie są one aż tak odczuwalne, jak w sektorze kreatywnym i szeroko pojętym marketingu. Gdy twórców bombarduje sztuczna inteligencja i jednocześnie ciągle zmieniają się przyzwyczajenia odbiorców ich treści, warto rozmawiać w branżowym gronie.



Zdjęcia i montaż: Michał Sałata

 

Po raz ósmy sektor kreatywny w jednym miejscu


Sala konferencyjna PPNT Gdynia, prezentacja na ekranie, Piotr Bucki prowadzi wykład, widoczni ludzie na widowni
Jedną z prelekcji podczas ósmej edycji wydarzenia poprowadził Piotr Bucki (fot. Kamil Złoch)

Z takiego założenia wychodzą organizatorzy Gdyni Kreatywnej – konferencji, która skupia gdyński (i nie tylko) sektor kreatywny. To wydarzenie odbywające się raz w roku i oferujące uczestnikom bezpłatny cykl prelekcji, które dotykają m.in. tematów związanych z marketingiem, mediami społecznościowymi, kreatywnością czy nowymi trendami w komunikacji.

W tym roku odbyło się już po raz ósmy. Jego współorganizatorem – razem z miastem Gdynia i Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości – jest lokalna agencja HIDAY.

Projekt jest realizowany od 2015 roku, ale od dwóch lat jest to właśnie konferencja, która ma na celu pokazanie ludziom, jak można działać w branży kreatywnej. Dzisiaj mówimy przede wszystkim o marketingu, o trendach oraz o zachowaniach konsumentów, a to wszystko w kontekście branży kreatywnej, zmieniającego się świata, tego, jak zmieniają się social media, jak zmienia się marketing. Są tu zarówno ludzie bardzo młodzi i studenci, jak i osoby, które prowadzą swoje działalności w branży kreatywnej lub której planują w tej branży założyć działalność, także osoby z działów marketingu firm. Są to najczęściej właśnie firmy gdyńskie – wyjaśnia Dorota Cząstka, właścicielka agencji HIDAY, współorganizatora Gdyni Kreatywnej.

 

Szkoleniowcy, praktycy i liderzy branży


Kogo tym razem można było wysłuchać w Gdyni? W całodniowym, sobotnim programie ósmej edycji znalazło się łącznie 6 prelegentów i 6 tematów.

To m.in. szkoleniowiec i autor książek z pogranicza komunikacji czy teorii marketingu Piotr Bucki, Ignacy Bochiński reprezentujący warszawską KERRIS GROUP, Ewa Kosz z agencji kreatywnej Warsaw/Creatives, obsługującej marki takie jak Adidas, Armani, Boss, Swarovski czy Zara, Paweł Chodkiewicz ze specjalizującej się w handlu online ART-S, Łukasz Kępiński ze specjalizującej się we współpracy z influencerami agencji Tears of Joy czy Paweł Dąbrowski – reprezentant kultowej już marki Kubota, która w ostatnich latach mocno stawia na marketing.


Sala konferencyjna PPNT Gdynia, przy mównicy przemawia Aleksandra Kosiorek, w tle ekran z prezentacją
Prezydent Aleksandra Kosiorek (na zdjęciu) podczas otwarcia Gdyni Kreatywnej 8 (fot. Kamil Złoch)

Uczestników Gdyni Kreatywnej powitała natomiast prezydent Gdyni Aleksandra Kosiorek.

To miejsce, gdzie przedsiębiorczość spotyka twórców. Dzisiaj pierwszy raz w PPNT, bo ogromnym zainteresowaniem cieszyły się poprzednie edycje, stąd też większa sala i więcej osób, ale też i bardzo ciekawe tematy. Przede wszystkim o zmianach w branży kreatywnej, o tym, jak media społecznościowe wpływają na różne sektory naszej pracy i przedsiębiorczości, o wyzwaniach, ale też pułapkach, które mogą nas spotykać. Bardzo dużo kreatywnych umysłów siedzi i zastanawia się, jak rozwijać dalej branżę kreatywną w Gdyni. To sektor, który wciąż rośnie, ale integracja tego środowiska jest bardzo potrzebna – mówi Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni.

 

Śledź aktualności i skorzystaj z kolejnych edycji


Dwie kobiety na widowni w sali konferencyjnej PPNT Gdynia
Uczestniczki Gdyni Kreatywnej 8 (fot. Kamil Złoch)

Gdynia Kreatywna ma charakter cykliczny – odbywa się raz w roku. To wydarzenie, które jest przeznaczone przede wszystkim dla kreatywnych przedsiębiorców i osób z pasją, ale i wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć współczesne trendy w komunikacji i marketingu.

W konferencji można wziąć udział – co ważne – bezpłatnie, wystarczy jedynie skorzystać z bezpłatnych zapisów. O kolejnych edycjach informuje na bieżąco m.in. Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, informacje można znaleźć na stronie gdyniaprzedsiebiorcza.pl.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 25.10.2025 12:29
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 25.10.2025 19:16
  • ikonaZmodyfikował: Aleksandra Dylejko
ikona

Najnowsze