Wszystkich Świętych: zmiany w organizacji ruchu przy cmentarzach i funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Szczegóły w komunikacie. 
Co nowego

Budowa Obwodnicy Witomina postępuje, ruch wraca na ulicę Witomińską

Budowa Obwodnicy Witomina (fot. M.Sałata / gdynia.pl)

Budowa Obwodnicy Witomina (fot. M.Sałata / gdynia.pl)

W piątek, 24 października ul. Witomińska zostanie otwarta dla ruchu. Intensywne prace na budowie Obwodnicy Witomina trwają. Wykonawca odtwarza chodnik i nawierzchnię asfaltową po robotach sanitarnych na ul. Witomińskiej. Na kilku odcinkach inwestycji prowadzone są roboty ziemne i sieciowe, realizowanych jest także pięć obiektów inżynierskich w tym wiadukt drogowy. 

 
Zgodnie z harmonogramem, otwarcie ulicy Witomińskiej dla wszystkich użytkowników ruchu drogowego nastąpi w piątek, 24 października. Prace obejmowały budowę kanalizacji deszczowej, w tym rowu krytego  w poprzek ulicy – mówi Tomasz Gałązka, dyrektor zarządzający ds. inwestycji. – Kolejna zmiana organizacji ruchu będzie obejmowała ulicę Kielecką, o czym poinformujemy mieszkańców w najbliższym czasie.


Budowa Obwodnicy Witomina (fot. Michał Sałata / gdynia.pl)

Na terenie budowy obwodnicy Witomina w ostatnim czasie:

  • zabetonowano fundament, a obecnie trwa przygotowywanie do betonowania przyczółka kładki dla pieszych na wysokości ulicy Sosnowej,
  • na przejściach dla zwierząt wykonano parasole ochronne, nasypy oraz zabetonowano oczepy,
  • na wiadukcie drogowym nad ul. Witomińską trwa układanie papy oraz przygotowanie do wykonania kap chodnikowych, kontynuowane są także zasypki mostowe podpór i uciąglanie nasypów drogowych,
  • na odcinkach pomiędzy przejściami dla zwierząt oraz ul. Witomińską trwają roboty ziemne,
  • w ramach budowy sieci ciepłowniczej trwa wykonywanie przyłącza CO, podpór pod magistralą i izolacji na połączeniach,
  • na ulicy Kieleckiej trwa przełączenie wykonanych sieci teletechnicznych i sieci gazowej,
  • w zakresie kanalizacji deszczowej wykonano rów kryty na ul. Witomińskiej i kanalizację deszczową w poprzek tej ulicy, zrealizowano także wpusty i przykanaliki po lewej stronie projektowej ul. Chwarznieńskiej, gdzie kontynuowane są roboty ziemne,
  • PEWIK Gdynia założył doszczelniacze na sieć wodociągową w ul. Witomińskiej,
  • zakończono usuwanie kolizji energetycznej wzdłuż ulicy Chwarznieńskiej i Kieleckiej.


Plan orientacyjny Obwodnicy Witomina (mat. WI UM Gdyni)

W najbliższym czasie planowane są prace:

  • kładka Sosnowa – podpora P1 – zabetonowanie korpusu,
  • przejścia dla zwierząt – przygotowanie terenu pod obiektami do wykonania kanalizacji deszczowej, zbiorników rozsączających oraz wykonywanie dalszych robót ziemnych i nawierzchniowych,
  • wiadukt drogowy Witomińska – wykonywanie kap chodnikowych kontynuacja zasypek mostowych, kontynuowanie nasypów drogowych,
  • wykonywanie robót ziemnych na odcinku przejść dla zwierząt oraz do ul. Witomińskiej, pomiędzy ulicami Witomińską i Kielecką oraz na odcinku km 0+500 – 0+630,
  • kontynuacja robót ziemnych z lewej strony projektowej ulicy Chwarznieńskiej, wykonanie warstwy mrozoochronnej,
  • przebudowa sieci gazowej,
  • magistrala CO - kontynuacja wykonania przyłącza.
     
Obwodnica odciąży Witomino z ruchu tranzytowego, zmniejszy korki, poprawi bezpieczeństwo i jakość powietrza, a także skróci czas przejazdu w kierunku centrum miasta. Droga będzie się rozpoczynać w okolicach pętli autobusowej przy ul. Sosnowej – na odcinku leśnym ul. Chwarznieńskiej, a kończyć ok. 400 metrów od skrzyżowania ul. Witomińskiej z Kielecką. W ramach inwestycji powstanie obwodnica o długości 2585 metrów. Będą dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach (w tym buspasy). Powstaną również obiekty inżynieryjne, w tym kładka pieszo-rowerowa w ciągu leśnym, kładka technologiczna, dwa przejścia dla zwierząt i wiadukt nad ul. Witomińską.

Po oddaniu inwestycji do użytku na ulicy Chwarznieńskiej przywrócone zostaną dwa pasy dla wszystkich użytkowników ruchu drogowego, natomiast buspasy pojawią się na samej obwodnicy Witomina. W miejscu dotychczasowego zakończenia kontrapasa będzie skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej z obwodnicą dzielnicy Witomino. Pierwsze samochody mają pojechać obwodnicą Witomina na początku 2027 roku.

Gdynia otrzymała dofinansowanie w wysokości: 8 106 665 zł na realizację tej inwestycji. To środki z rezerwy subwencji ogólnej, którą zarządza Ministerstwo Infrastruktury, przeznaczone na inwestycje, remonty, utrzymanie i zarządzanie drogami. Pochodzą z puli 220 mln zł na zwiększenie dofinansowania na projekty zgłaszane przez powiaty, miasta na prawach powiatu i województwa. Inwestycje realizuje konsorcjum Polimex Infrastruktura – Polimex Mostostal, rolę Inżyniera sprawuje Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Jej całościowy koszt to 78 549 311,39 zł.


Budowa Obwodnicy Witomina (fot. Michał Sałata / gdynia.pl)

  • ikonaOpublikowano: 23.10.2025 09:45
  • ikona

    Autor: Dorota Matejczyk (dorota.matejczyk@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 24.10.2025 08:20
  • ikonaZmodyfikował: Aleksandra Dylejko
ikona

Zobacz także

Najnowsze