Spółka PKP PLK wybrała potencjalnego wykonawcę robót na linii 202 Chylonia – Lębork, w tym budowy tunelu na ul. Puckiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ZUE S.A. Odwołania dotyczące tej decyzji można składać do 19 września, w innym przypadku umowa zostanie podpisana pod koniec roku. Zgodnie z kontraktem na realizację zadań inwestycja ma być gotowa do połowy 2030 roku. Spółka PKP PLK wybrała potencjalnego wykonawcę robót na linii 202 Chylonia – Lębork, w tym budowy tunelu na ul. Puckiej. Została nim firma ZUE S.A., która złożyła najlepszą ofertę. Decyzja zapadła 9 września, a czas na ewentualne odwołania to dziesięć dni (do 19 września).Jeśli natomiast nic się nie zmieni, umowa z ZUE S.A. zostanie podpisana pod koniec roku, a na realizację umowy spółka będzie miała czas do połowy 2030 roku.Wyceniona na ponad 3 miliardy i 735 milionów złotych inwestycja to nie tylko dodatkowe tory dla pociągów trójmiejskiej SKM i nowe przystanki, ale też m.in. wyczekiwany przez gdynian tunel na ul. Puckiej.Do przetargu stanęło w sumie 7 podmiotów: STRABAG Sp. z o.o. (całkowita cena brutto: 4 212 421 137,60 PLN), konsorcjum NDI S.A (lider), Track Tec Construction Sp. z o.o., INTOP S.A. oraz INTOP Warszawa Sp. z o.o. (3 491 359 992,42 PLN), konsorcjum Budimex S.A oraz Budimex Kolejnictwo S.A. (3 631 341 036,78 PLN), Torpol S.A. (3 300 726 180,26 PLN), konsorcjum PORR S.A. (lider) oraz Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego Sp. z o.o. (3 651 870 000,00 PLN), Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. (4 150 105 367,26 PLN), ZUE S.A. (3 219 658 533,88 PLN). Najważniejsze zmiany Grafika: PKP PLKNajważniejsze zmiany, które ma przynieść cały projekt to m.in.: przebudowa sieci trakcyjnych, torów i obiektów inżynieryjnych na łącznym odcinku 55 kilometrów, drugi tor na odcinku Gdynia Chylonia – Rumia oraz Wejherowo – Lębork, dwa tory tzw. aglomeracyjne (dla ruchu pociągów SKM) na odcinku Rumia – Wejherowo, kolizyjne przejazdy kolejowe zastąpione bezkolizyjnymi skrzyżowaniami – w tym wyczekiwany od lat tunel na ulicy Puckiej, przebudowa przystanków i stacji: Gdynia Chylonia, Rumia, Reda, Reda Pieleszewo, Wejherowo Śmiechowo, Wejherowo, Gościcino Wejherowskie, Luzino, Strzebielino Morskie, Bożepole Wielkie, Godętowo, Lębork Mosty i Lębork, nowe przystanki kolejowe: Rumia Biała Rzeka, Reda Gniewowska, Wejherowo Bolszewo i Gościcino Zielony Dwór (nazwy robocze), zwiększona dostępność do stacji i przystanków dla osób z niepełnosprawnościami. Docelowo wszystkie zmiany pozwolą na szybsze podróżowanie pociągami. Szacuje się, że odcinek Gdynia – Słupsk będzie możliwy do pokonania nawet o 15 minut szybciej niż obecnie. Zwiększy się maksymalna prędkość pociągów pasażerskich i towarowych. Pojawi się też możliwość kolejnych modernizacji – mowa docelowo o przyspieszeniu ruchu nawet do 200 kilometrów na godzinę.Wszystkie informacje można znaleźć w dokumentacji załączonej do ogłoszenia o przetargu PKP PLK. Kontakt PKP Polskie Linie Kolejowe https://www.plk-sa.pl/ rzecznik@plk-sa.pl 22 473 30 02 Opublikowano: 11.09.2025 12:10 Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 11.09.2025 16:07 Zmodyfikował: Tomasz Złotoś