Co nowego

Gdyński „Aldek” w nowej szacie

Kultowy już dla gdynian „Aldek”, czyli delikatesy przy ul. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego zachęca nową witryną w minimalistycznym i schludnym wydaniu, fot. Rafał Kołsut / Traffic Design

Kultowy już dla gdynian „Aldek”, czyli delikatesy przy ul. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego zachęca nową witryną w minimalistycznym i schludnym wydaniu, fot. Rafał Kołsut / Traffic Design

Kolejne miejsce-symbol dobrze znane wielu gdynianom przeszło metamorfozę dzięki uzdolnionym projektantom. Tym razem totalny „lifting” objął kultowego „Aldka”, czyli jedne z popularnych śródmiejskich delikatesów. Za re:design są odpowiedzialni członkowie Traffic Design, którzy współpracowali z miastem i projektantką Renią Maj.


W każdym mieście są miejsca-legendy, czyli na pozór zwyczajne sklepy czy lokale usługowe, które po latach zaczynają wpisywać się na stałe w lokalną tożsamość. Kto z nas nie słyszał nigdy przenoszonych pocztą pantoflową opowieści o tym, gdzie można dostać najlepsze wyroby z konkretnej branży lub gdzie pracują najlepsi i najbardziej doświadczeni rzemieślnicy?

W ten sposób projektanci z gdyńskiego Traffic Design trafili na trop popularnego „Aldka”. To istniejące od wielu lat delikatesy, które mieszczą się w parterze charakterystycznej „szafy” - budynku mieszkalnego przy ulicy Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 3, niemal w samym sercu gdyńskiego Śródmieścia.



Stowarzyszenie przy wsparciu finansowym miasta połączyło siły z projektantką Renią Maj, aby nadać gdyńskim delikatesom nowego, miejskiego sznytu. Wygrał schludny i minimalistyczny wariant, z dominującą szarością i bielą, które nawiązują do najlepszych tradycji gdyńskiego modernizmu.

- Renia Maj stworzyła całościowy projekt, w którego skład wchodzi m. in. 47-metrowy, ręcznie malowany szyld z giętej blachy, której harmonijkowa forma koresponduje z podziałami architektonicznymi na budynku oraz 7 podświetlanych witryn, które stały się scenografią dla sprzedawanych w Aldku produktów, w tym: owoców, warzyw, słodyczy czy pieczywa – opisuje stowarzyszenie Traffic Design.

To już kolejny „re:design”, czyli realizowane przez Traffic Design zmiany elewacji czy szyldów kultowych miejsc w Gdyni – do tej pory obejmowały one np. witryny zaprojektowane dla małych zakładów rzemieślniczych i sklepików w Śródmieściu, metaloplastyki projektowane dla miejskich żłobków i przedszkoli czy istniejących od lat barów mlecznych. Przypomnijmy, że jedna z najświeższych metamorfoz tego typu to Bar Mleczny „Smakosz” w gdyńskiej Chyloni.

Nowemu obliczu popularnych delikatesów ma w najbliższym czasie dorównać też reszta budynku – w planach jest remont całej elewacji charakterystycznej „szafy” w Śródmieściu.

Stowarzyszenie Traffic Design przy realizacji tej metamorfozy współpracowało też z pracownią Mapalu i KARAKSTUDIO.pl.

ikona

Najnowsze