Jak pracuje Urząd Miasta Gdyni i miejskie jednostki w majowy weekend? Sprawdź komunikat dla mieszkańców
Co nowego

Gdyński „mleczak” na szalikach

Chyloński bar „Smakosz” trafił na szaliki produkowane przez coraz bardziej popularną polską markę odzieżową „Pan tu nie stał”, fot. Rafał Kołsut / mat. prasowe

Chyloński bar „Smakosz” trafił na szaliki produkowane przez coraz bardziej popularną polską markę odzieżową „Pan tu nie stał”, fot. Rafał Kołsut / mat. prasowe

W chłodne dni owiń się… logotypem gdyńskiego baru mlecznego! Do oferty sklepu „Pan tu nie stał” właśnie trafiły nowe szaliki z motywem znanym z elewacji odmienionego, chylońskiego baru „Smakosz”. To już kolejna odsłona współpracy tej marki z projektantami związanymi z gdyńskim Traffic Design.


Parafrazując znane powiedzenie, można by rzec, że niektórzy trafiają na salony, a dobre projekty trafiają na… szaliki. Tak stało się po raz kolejny w Gdyni, a konkretniej – w przypadku chylońskiego Baru Mlecznego „Smakosz”.

Na zimne dni - „Smakosz”


Coraz popularniejsza łódzka marka ubrań i akcesoriów „Pan tu nie stał” właśnie wprowadziła do sprzedaży nowy produkt oparty na motywie graficznym, który na co dzień obserwują mieszkańcy Gdyni. Konkretniej ci, którzy poruszają się w pobliżu lub korzystają z oferty wspomnianego wcześniej „mleczaka” o charakterystycznej nazwie „Smakosz”. To szalik z nowym logotypem baru, który przy okazji ubiegłorocznego Re:designu współfinansowanego ze środków miasta Gdyni zaprojektowała współpracująca z Traffic Design Eugenia Tynna.

Tak prezentuje się nowa wersja chylońskiego „Smakosza”, fot. Rafał Kołsut

Tak prezentuje się nowa wersja chylońskiego „Smakosza”, fot. Rafał Kołsut

Nie wiemy, czy szalik ogrzeje w zimne dni tak samo, jak serwowane na miejscu zupy czy mielony z ziemniakami, ale wiemy, że na pewno nada właścicielowi wyjątkowego stylu. Z opisu sprzedawcy dowiadujemy się, że ma ponad 2 metry długości i jest w stu procentach wykonany z bawełny. Co do produkcji - made in Poland.

Łódzko-gdyńska współpraca


Sama marka „Pan tu nie stał” to inicjatywa dwójki blogerów, Justyny Burzyńskiej i Maćka Lebiedowicza, którzy przy tworzeniu odzieży i akcesoriów inspirują się polskim wzornictwem i często czerpią z graficznych tradycji oraz estetyki PRL-u. Stąd zresztą wzięła się nazwa ich biznesu, który powstał w 2006 roku i od początku bazuje na silnie vintage’owych motywach. Główne założenie to lokalność, stąd wszystkie produkty szyte są w łódzkich zakładach lub w najbliższej okolicy.

Marka już pewien czas temu nawiązała współpracę z gdyńskimi projektantami ze stowarzyszenia Traffic Design, którzy udostępniają niektóre ze zrealizowanych przez siebie w miejskiej przestrzeni projektów.

Jeden z wcześniejszych szalików, które powstały we współpracy z gdyńskim Traffic Design, fot. mat. prasowe / Traffic Design
Jeden z wcześniejszych szalików, które powstały we współpracy z gdyńskim Traffic Design, fot. mat. prasowe / Traffic Design

Przypomnijmy, że dzięki temu już wcześniej w tym samym sklepie można było nabyć np. szalik nawiązujący do białej elewacji bloku przy ul. Lelewela na Grabówku, powstałego w wyniku jednego z Biennale Dizajnu i Sztuki Miejskiej napisu „Zażółć gęślą jaźń” (Oskar Zięta i Threedotstype) przy ul. Żeromskiego czy logotypu innego z kultowych gdyńskich barów mlecznych, „Słonecznego” (Syfon studio).

Łódzka marka współpracowała także z Muzeum Miasta Gdyni, tworząc produkty czerpiące z motywów wystawy poświęconej Radmorowi oraz wzorów Karola Śliwki.

  • ikonaOpublikowano: 05.05.2022 11:09
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 05.05.2022 12:57
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Zobacz także

Najnowsze