Co nowego

Gdyńskie smaki w amerykańskiej telewizji!

Ekipa filmowa odwiedziła okolice Tawerny Orłowskiej, fot. Kamil Złoch

Ekipa filmowa odwiedziła okolice Tawerny Orłowskiej, fot. Kamil Złoch

Na przykładzie ryb złowionych i przygotowanych w gdyńskim Orłowie będą pokazywać Amerykanom, dlaczego warto spróbować polskiej kuchni. W Gdyni gościła ekipa filmowa, która realizowała jeden z odcinków swojego nowego programu „Flavor of Poland”. Lokalne potrawy zobaczą widzowie American Public Television.

Przemierzają całą Polskę wzdłuż i wszerz, żeby pokazać amerykańskim telewidzom Polskę od kuchni i zwiększyć ogólny poziom wiedzy o naszym kraju. Ekipa filmowa realizująca nowy program kulinarny „Flavor of Poland” dla American Public Television odwiedziła też Gdynię. „Miasto z morza i marzeń” pojawi się w jednym z kilkunastu przygotowywanych właśnie odcinków.



- Ogrywamy jedno z kolejnych województw. Od 1 maja podróżujemy po Polsce, robimy cykliczny projekt w trzynastu odcinkach – wyjaśnia Edyta Ślusarczyk, producentka „Flavor of Poland”. - Odwiedzamy najpiękniejsze miasta, mówimy o historii, kulturze oraz zabytkach i łączymy to z kuchnią danego regionu. To projekt, który powstaje po raz pierwszy dla amerykańskiej telewizji publicznej. Chcemy pokazać Amerykanom, że jesteśmy pięknym krajem z bogatą historią – podkreśla producentka.

Na miejsce do nagrań wybrano gdyńskie Orłowo. To właśnie tu, przy znanej Tawernie Orłowskiej prowadząca, pochodząca z Polski Aleksandra August, pokaże w wyjątkowo nadmorskim klimacie cały proces przygotowywania grillowanych ryb, począwszy od samej wyprawy kutrem, którą uwieczniono podczas zdjęć w Gdyni. To nie wszystko, bo w ramach odcinka poświęconego regionowi Pomorza ekipa odwiedziła też m.in. tereny portowe, Gdańsk i Sopot. Oprócz samego gotowania postarają się też przybliżyć najważniejsze wątki historyczne związane z regionem.

- Musimy oczywiście powiedzieć między innymi o Solidarności. Próbujemy to zrobić w pigułce, ponieważ czas antenowy każdego odcinka to 26 minut. Jesteśmy zwartą grupą, żebyśmy mogli zrobić jak najwięcej materiału i wybrać esencję. To trudne do wykonania, bo mówimy o trzech pięknych, połączonych ze sobą miastach – przyznaje Edyta Ślusarczyk.

To pierwszy raz, gdy w sieci stacji American Public Television pojawi się tego typu program poświęcony polskiej tradycji i kulturze. Oprócz emisji w publicznej stacji telewizyjnej WTTW z Chicago produkcję będzie można też zobaczyć na mobilnej platformie APT. Za realizację odpowiada firma producencka Independent Film Factory z Chicago. Nagrania były też realizowane m.in. na Podhalu, w Toruniu i Poznaniu.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
ikona

Najnowsze