Co nowego

„Jak szkoła to dwa koła”. Wyjątkowy przejazd rowerowy ulicami Gdyni

Uczestnicy przejazdu rowerowego (fot. Przemysław Dopke)

Uczestnicy przejazdu rowerowego (fot. Przemysław Dopke)

Aktywność fizyczna jest kluczowa dla prawidłowego rozwoju młodego człowieka. W ramach kampanii „Jak szkoła to dwa koła” uczennice i uczniowie szkół ponadpodstawowych uczestniczyli w warsztatach i spotkaniach. Do współpracy przy projekcie zaproszono popularnego influencera AJ’a, czyli Adama Josefa Modzelewskiego. Na zakończenie kampanii młodzież wzięła udział w przejeździe rowerowym ulicami Gdyni.

W październiku 11 gdyńskich szkół ponadpodstawowych wzięło udział w projekcie „Jak szkoła to dwa koła”. Kampania zachęcała młodzież do aktywności fizycznej i korzystania z rowerów na co dzień. Przez cały miesiąc uczennice i uczniowie uczestniczyli w warsztatach, spotkaniach i konkursach.
Kampania „Jak szkoła to dwa koła” jest dedykowana uczniom szkół ponadpodstawowych. Celem naszej kampanii jest zachęcenie młodzieży do korzystania z rowerów w codziennym przemieszczaniu się po mieście, zwłaszcza do szkoły, ale również w podróżach rekreacyjnych – mówi Dominika Godlewska, koordynatorka akcji.


Wideo i montaż: Przemysław Dopke // Kamil Złoch

Do współpracy przy projekcie zaproszono również popularnego influencera AJ’a, czyli Adama Josefa Modzelewskiego – to polski Youtuber z branży fitness.
Lubię wszelkiego rodzaju aktywności sportowe. Mieszkam w Gdyni od prawie 30 lat. Chętnie zaangażowałem się akcję, również po to, aby wesprzeć i móc porozmawiać z młodzieżą. To bardzo cenne doświadczenie – przyznaje Adam Josef Modzelewski AJ, influencer.

Zwieńczeniem kampanii był wielki przejazd rowerowy. W piątek, 31 października, 50 uczestników wyruszyło spod fontanny na skwerze Kościuszki, następnie udali się na bulwar Nadmorski, skąd al. Marszałka Piłsudskiego przejechali do al. Zwycięstwa i pojechali w kierunku mola w Orłowie. Na miejscu na rowerzystów czekały świeże kanapki i napoje. To była okazja również do rozmów i pamiątkowych zdjęć z influencerem.

11 szkół ponadpodstawowych w projekcie

W rowerowej kampanii wzięło udział 11 gdyńskich placówek:
  • I Akademickie Liceum Ogólnokształcące,
  • III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi i Internat nr 1,
  • V Liceum Ogólnokształcące,
  • VII Liceum Ogólnokształcące w ZSSO,
  • X Liceum Ogólnokształcące,
  • CKZiU nr 1,
  • CKZiU nr 2,
  • Zespół Szkół Administracyjno-Ekonomicznych,
  • Zespół Szkół Chłodniczych i Elektronicznych,
  • Zespół Szkół Ekologiczno-Transportowych,
  • Zespoł Szkół Ogólnokształcących nr 8 – XVII LO.

Projekt był wszechstronny, bowiem uczennice i uczniowie brali również udział w konkursach fotograficznych, filmowych i plastycznych. Podsumowanie kampanii zaplanowano na 19 listopada. Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się w Polsat Plus Arenie Gdynia.

Kampania realizowana w ramach projektu unijnego SUMPs for BSR, współfinansowanego ze środków programu Interreg Region Morza Bałtyckiego.

fot. materiały prasowe
(Fot. materiały prasowe)

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 03.11.2025 12:16
  • ikona

    Autor: Magdalena Starnawska (magdalena.starnawska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 03.11.2025 15:52
  • ikonaZmodyfikował: Magdalena Starnawska
ikona

Najnowsze