Wyniki mierzone m.in. w liczbach reakcji, dyskusji oraz zasięgach publikacji w mediach społecznościowych przyniosły Gdyni nagrodę „Złotego Lajka”! Miejskie strony okazały się najlepsze w kategorii dotyczącej najbardziej angażującej komunikacji w sieci spośród wszystkich polskich miast i gmin. Wyróżnienie wręczono podczas organizowanego m.in. przez Związek Miast Polskich kongresu Local-SoMe’25 we Wrocławiu. Zadecydowały liczby Tutaj znajdziesz Gdynię w mediach społecznościowych Nagrodzono najskuteczniejszych z całej Polski Treści, ich wyniki i sposób interakcji z mieszkańcami (i nie tylko) w mediach społecznościowych Gdyni to czynniki, które zadecydowały o nagrodzeniu miasta.Jedna z prelekcji podczas kongresu Local-SoMe'25, prezentacja Michała Fedorowicza na temat dezinformacji w mediach społecznościowych (fot. mat. Związku Miast Polskich / Local-SoMe)Rada Programowa tematycznego kongresu Local-SoMe przeanalizowała wszystkie samorządowe strony w Polsce działające na platformach takich jak Facebook, Instagram, X czy YouTube. Korzystając z narzędzi analitycznych, zestawiono najważniejsze liczby, które – zebrane w całość – określają wprost skuteczność komunikowania w sieci. – Z naszej perspektywy to nagroda doceniająca tych, którzy potrafią opowiadać o swojej gminie, mieście czy urzędzie miejskim. Nie tylko opowiadać, nie tylko „sprzedawać”, ale też tak naprawdę słuchać i odpowiadać. Dla tych, którzy rozumieją, że dziś mieszkańcy nie czekają na biuletyn informacyjny. (…) „Złoty Lajk” to wyróżnienie dla tych, którzy robią social media – w samorządach lepiej niż niejeden influencer. Rolki, posty, stories, ale z misją. To coś, czego nie da się nigdzie indziej, w żadnym biznesie powtórzyć – mówił o nagrodach Michał Fedorowicz, przewodniczący europejskiego kolektywu analitycznego Res Futura, członek Rady Programowej Local-SoMe. Zadecydowały liczby i wyniki Przedstawiciele prowadzącego miejską komunikację w sieci Wydziału Komunikacji i Informacji Urzędu Miasta Gdyni odebrali „Złotego Lajka” podczas gali towarzyszącej wspomnianemu kongresowi. To „Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i internecie w kategorii – content profil miejski”.O wygranej w tej kategorii zadecydował przygotowany przez radę programową algorytm – wszystkie z analizowanych miast otrzymywały punktację w kilkunastu podkategoriach dotyczących konkretnych liczb i wyników. To między innymi: liczba publikacji (wskaźnik określający aktywność w sieci) liczba publikowanych treści wideo i generowane przez nie zaangażowanie (interakcje użytkowników); przyrost społeczności, czyli liczby obserwujących i procentowy wzrost; wskaźnik zaangażowania (liczba interakcji zestawiona z liczbą obserwujących); całkowita liczba interakcji przy treściach; ekwiwalent reklamowy, tzw. AVE ocena merytorycznej wartości treści (klarowności, tonu i jakości wizualnej); ocena reagowania na sytuacje kryzysowe i etyki komunikacji (szybkość, przejrzystość reakcji, transparentność, unikanie manipulacji). Tutaj znajdziesz Gdynię w mediach społecznościowych Przypomnijmy, że obecnie miasto prowadzi komunikację w mediach społecznościowych z wykorzystaniem kilku platform: Facebook (@Gdynia) – największa strona społecznościowa Gdyni, ponad 201 tysięcy obserwujących oraz ponad 86 tysięcy osób w tematycznej grupie „Gdynia w obiektywie”; w strukturze Urzędu Miasta jest też prowadzony oficjalna strona reprezentująca Prezydent Miasta Gdyni (ponad 5,7 tysiąca obserwujących), która pozostanie zasobem miejskim; Instagram (@gdynia_official) – strona licząca ponad 92 tysiące obserwujących; YouTube (@umgdynia) – oficjalny miejski kanał z ponad 9 tysiącami subskrypcji, na którym są publikowane treści wideo, które można znaleźć także na stronie miasta, www.gdynia.pl oraz transmisje niektórych wydarzeń współorganizowanych przez miasto; X (@MiastoGdynia) – gromadzący ponad 20 tysięcy obserwujących kanał na popularnej platformie do tzw. mikroblogowania (dawniej Twitter); TikTok (@gdynia.official) – „najmłodszy” kanał komunikacji na platformie opartej o krótkie wideo, które gromadzi ponad 1,6 tysiąca obserwujących. Nagrodzono najskuteczniejszych z całej Polski Warto dodać, że uhonorowanie wyników oficjalnych stron miasta w mediach społecznościowych to nie jedyny lokalny akcent tegorocznego Local-SoMe. W kategorii „Najlepszy profil radnego miasta” nagrodzono Jakuba Ubycha – wiceprzewodniczącego Rady Miasta Gdyni, który na co dzień komunikuje się z mieszkańcami m.in. przez facebookową stronę „Jakub Ubych – Życie Radnego Miasta #wgdyni”.Złote Lajki 2025 otrzymali:Złoty Lajk Love Video Miasto - Zakopane Video Metropolia - Łódź Content Miasto - Gdynia Content Metropolia - Bydgoszcz Złoty Lajk Osobowość Marszałek – Olgierd Geblewicz marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Prezydent miasto woj – Aleksandra Dulkiewicz prezydent Gdańska Prezydent miasta – Arkadiusz Chęciński Prezydent Sosnowca Burmistrz – Tomasz Szczerba burmistrz Wojkowic Radny – Jakub Ubych radny Miasta Gdyni Złoty Lajk Region Złoty Lajk Województwo – Zachodniopomorskie/ Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Złoty Lajk Powiat – Powiat Inowrocławski Złoty Lajk Region Kultura – Łódzkie/ Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego Złoty Lajk Region Turystyka - Dolnośląskie/ Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Złoty Lajk Unicorn Złoty Lajk Algorytm – Województwo Opolskie/ Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Złoty Lajk Reżyser – Mariusz Musiałowski (burmistrz Kleczewa) Złoty Lajk Mieszkańcy – Ciechocinek Złoty Lajk Social Media Ninja – Szczecinek Złoty Lajk Post Roku – Legionowo Złoty Lajk Europa 2025 – Warszawa Złoty Lajk Samorządowy Local-SoMe 2025 – Wrocław Więcej informacji o metodologii rankingu i branych pod uwagę czynnikach oceny można znaleźć na stronie localsome.pl. Opublikowano: 26.11.2025 13:10 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 26.11.2025 15:38 Zmodyfikował: Jakub Winiewski