Nordea Bank zajął III miejsce w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka 2010" oraz II miejsce w rankingu „Najlepszy Bank dla firm" przygotowanym przez miesięcznik „Forbes". Bank powstał w Gdyni w 1999 r. Wspiera różne gdyńskiej inicjatywy, m.in. od kilku lat organizuje konkurs fotograficzny "Scena Letnia w obiektywie" oraz funduje nagrody w plebiscycie na najpopularniejszego aktora orłowskiej Sceny Letniej Teatru Miejskiego w Gdyni.23 września 2010 r. podczas Kongresu Bankowego Forbesa i Newsweeka w Warszawie ogłoszono wyniki dwóch prestiżowych rankingów banków: „Przyjazny Bank Newsweeka 2010" oraz „Najlepszy Bank dla firm" miesięcznika Forbes. Bank Nordea w obu rankingach zajął miejsca na podium.W rankingu Newsweeka, opartym na badaniu mystery shopping, przeprowadzonym przez SMG/KRC Millward Brown Company, ocenie poddano 24 banki. Banki oceniano pod względem obsługi klienta w czterech kategoriach: przeciętny klient „Kowalski", osoba starsza „Senior", zagorzały zwolennik Internetu i bankowości Internetowej „Internetowy", osoba niepełnosprawna „Niepełnosprawny". Nordea znalazła się w pierwszej trójce w dwóch z czterech kategorii: Kowalski oraz Niepełnosprawny. W pierwszej kategorii Nordea występuje na 3 pozycji, jednak jest to 2 miejsce ex aequo z bankiem BZ WBK, w drugiej - 3 miejsce. Tym samym bank znalazł się w gronie zaledwie 4 banków, które otrzymały więcej niż jedno wyróżnienie i zyskały miano Przyjaznego Banku Newsweeka. Nordea zajęła również II miejsce w rankingu „Najlepszy Bank dla firm" miesięcznika Forbes. Redakcja Forbesa poddała ocenie ofertę 30 banków w obszarze standardowych usług dla segmentu MŚP. Bank otrzymał trzy gwiazdki na siedem możliwych i zajął II miejsce ex aequo z bankami: Alior, BPH i FM. Opublikowano: 28.09.2010 00:00 Autor: Łukasz _Kierznikiewicz (2010)