Nauczycielki i nauczyciele wzięli udział w warsztatach STEAM. Podczas praktycznych zajęć dowiedzieli się, jak planować projekty z dziećmi, w jaki sposób wykorzystywać ich naturalną ciekawość i jak prowadzić eksperymenty w klasie. Jesienny cykl szkoleń w Centrum Nauki Experyment poprowadziła doświadczona edukatorka Wiesława Mitulska. Cykl warsztatów STEAM cieszy się dużym zainteresowaniem wśród nauczycielek i nauczycieli. W czwartek, 30 października, uczestnicy po raz kolejny spotkali się w Centrum Nauki Experyment i wzięli udział w praktycznych zajęciach, podczas których dowiedzieli się, jak urozmaicać lekcje i wzbudzać ciekawość oraz zainteresowanie wśród uczennic i uczniów. Nauczyciele i nauczycielki z dużym zaangażowaniem uczestniczą w warsztatach STEAM. Dzięki takim inicjatywom rozwijają swoje kompetencje i zdobywają inspiracje, które później przekładają się na ciekawe i nowoczesne lekcje dla uczennic i uczniów – mówi Oktawia Gorzeńska, wiceprezydentka Gdyni. – Praca problemowa w duchu STEAM uczy nie tylko szukania odpowiedzi, ale przede wszystkim stawiania pytań i współpracy. Cieszę się, że nauczycielki i nauczyciele tak chętnie uczestniczyli w jesiennym cyklu warsztatów. Praca warsztatowa (fot. Magdalena Starnawska) STEAM powstał po to, aby nauczyciele myśleli o pracy nie tylko z podziałem na przedmioty nauczania. Praca opiera się na rozwiązywaniu problemów dotyczących różnych dziedzin życia, a nie opierać się tylko na jednym przedmiocie – dodaje Wiesława Mitulska, edukatorka i trenerka specjalizująca się w edukacji wczesnoszkolnej oraz pracy metodą projektu. Uczestniczki warsztatów STEAM wraz z wiceprezydentką Oktawią Gorzeńską (fot. Magdalena Starnawska)Warsztaty były okazją do integracji całego środowiska edukacyjnego. Nauczycielki i nauczyciele podzielili się swoimi doświadczeniami, problemami i wyzwaniami z jakimi mierzą się w codziennej pracy. Wspólnie szukali inspiracji do rozbudzenia wyobraźni i ciekawości wśród najmłodszych uczennic i uczniów. Jestem zafascynowana i bardzo mocno zaciekawiona metodą, dlatego że w moim odczuciu pozwala ona na zupełnie nowe podejście do edukacji – przyznaje Elżbieta Smolna, dyrektorka Przedszkola nr 13. – STEAM umożliwia rozwiązywanie problemów metodą projektów i pozwala zaangażować najmłodszych uczniów. Metoda pozwala każdemu z nas na odkrycie zupełnie innego sposobu postrzegania problemów i pracy zespołowej. Umożliwia również odnieść się i zyskać szerszy kontekst naszych problemów. To bardzo cenne umiejętności, które wykorzystuje podczas codziennej pracy. Opublikowano: 31.10.2025 12:40 Autor: Magdalena Starnawska (magdalena.starnawska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 31.10.2025 15:43 Zmodyfikował: Jakub Winiewski