Od 4 sierpnia bilety okresowe na komunikację miejską w Gdańsku, Gdyni i w całej metropolii trafią do jednego systemu – FALA. Oznacza to, że nie będzie już można kupić ich w popularnych, komercyjnych aplikacjach. Bilety będzie można wygodnie nabyć w aplikacji System FALA, na stronach systemfala.pl, jestemzgdanska.pl i zkmgdynia.pl, w automatach biletowych, Biurach i Punktach Obsługi Klienta oraz w aplikacji JestemzGdańska. Od 4 sierpnia bilety okresowe (gdańskie, gdyńskie i metropolitalne) będzie można nabyć w aplikacji mobilnej System FALA, na portalach systemfala.pl, jestemzgdanska.pl, zkmgdynia.pl, mzkzg.org w stacjonarnych Biurach i Punktach Obsługi Klienta, automatach biletowych oraz w aplikacji JestemzGdańska. Nie będą one już dostępne w komercyjnych aplikacjach mobilnych.Warto zaznaczyć, że zmiany dotyczą biletów okresowych oraz 24-godzinnych ZTM w Gdańsku. Bilety jednorazowe i krótkookresowe metropolitalne jednoprzejazdowe (75-minutowe, 24-godzinne, 72-godzinne) – ze względu na ich popularność wśród turystów – nadal będą dostępne także w komercyjnych aplikacjach mobilnych.Transport publiczny to jeden z filarów polityki regionalnej, mający fundamentalne znaczenie dla spójności terytorialnej, dostępności komunikacyjnej i zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego. Przeniesienie pełnej oferty biletowej do regionalnego Systemu FALA stanowi konsekwentną realizację strategii budowy Platformy Zarządzania Usługami Mobilności (PZUM). Wpływy z biletów okresowych są istotnym elementem finansowania komunikacji miejskiej. Dzięki zmianie sposobu sprzedaży, co roku w naszych budżetach pozostaną środki, które dotąd pobierane były w formie prowizji przez operatorów aplikacji komercyjnych – mówi Łukasz Kłos, dyrektor ZTM w Gdańsku.System FALA zyskuje coraz większą sprawność operacyjną oraz notuje rosnące wyniki sprzedaży. Od początku był projektowany właśnie jako wiodący system sprzedaży i dystrybucji biletów zarówno w Trójmieście jak i województwie pomorskim. Integracja sprzedaży biletów okresowych to kolejny krok w tym kierunku. Dzięki dystrybucji przez spółkę samorządową województwa pomorskiego, wartość dodana wraca do budżetów gmin –zaznacza Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltica. System FALA to nie tylko narzędzie do sprzedaży biletów. To także nowoczesna platforma, która pozwala lepiej obsługiwać pasażerów, zarządzać taryfami, łączyć różne kanały sprzedaży i analizować dane potrzebne do lepszego planowania komunikacji oraz optymalizacji kosztów transportu publicznego. Jego wdrożenie ujednolica działania transportowe w regionie i wzmacnia rolę transportu zbiorowego jako realnej alternatywy dla transportu indywidualnego. Integracja oferty biletowej w ramach FALI to element szerszej transformacji cyfrowej i instytucjonalnej, mającej na celu poprawę dostępności, efektywności i długofalowe zwiększenie mobilności mieszkańców Pomorza – mówi Radomir Matczak. Transakcje dokonywane przez pasażerów w Systemie FALA są tak samo bezpieczne jak te w bankowości elektronicznej.Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni współpracuje z InnoBaltiką od początku wdrażania Systemu FALA w naszym mieście. Dlatego udostępnił bilety w aplikacji System FALA oraz na portalu zkmgdynia.pl.Z myślą o pasażerach uruchomił również pierwsze punkty stacjonarne sprzedaży biletów ZKM w Gdyni (BOK-i) Systemu FALA. System FALA rozszerza swoją obecność także w Gdyni. Otwarte zostały Biura Obsługi Klienta w Gdyni i Rumi. Wkrótce planujemy dalszą integrację z kolejnymi kanałami dystrybucji – zapowiada Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Gdzie kupić bilety okresowe? Bilety można kupić nie tylko online, ale także w punktach sprzedaży w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Rumi.Pierwsze punkty stacjonarne w sieci sprzedaży biletów ZKM w Gdyni funkcjonują w następujących lokalizacjach: Biuro Obsługi Klienta Nr 1, ul. Kilińskiego 16, Biuro Obsługi Klienta Nr 2, ul. W. Radtkego 25. W każdym z tych punktów, pasażer może kupić bilety, ale ma także możliwość otrzymania szczegółowych informacji w zakresie: zasad działania Systemu FALA, założenia konta pasażera w Systemie FALA, złożenia wniosku o wydanie Karty FALA, zakupu biletów z wykorzystaniem Systemu FALA. Więcej informacji o systemie na stronie: systemfala.pl. Opublikowano: 30.06.2025 14:10 Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 30.06.2025 14:10 Zmodyfikował: Małgorzata Omachel - Kwidzińska