Wzrost przepustowości, zwiększenie efektywności procesu przeładunku, a jednocześnie wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa – to główne cele inwestycji, która właśnie rozpoczyna się przy nabrzeżu Śląskim w gdyńskim porcie. Jak informuje portal Gospodarka Morska, HES Gdynia Bulk Terminal rozpoczęła inwestycję przy nabrzeżu Śląskim w porcie Gdynia. Co tam powstanie? Spółka wybuduje tu powierzchnię składową dla zbóż o pojemności ok. 65.000 ton. Towarzyszyć temu będzie zaplecze infrastrukturalne w postaci estakad przenośnikowych, stanowisk do załadunku i rozładunku samochodów oraz rozładunku wagonów w szczególnie oczekiwanej i efektywnej technologii zsypu dolnego. Co rozbudowa realizowana przy współpracy z Zarządem Morskiego Portu Gdynia? Dzięki niej zwiększy się efektywność procesu przeładunku zbóż, co pozwoli HES Gdynia na przyjęcie i obsługę większej ich ilości w kolejnych latach. Poza tym ta inwestycja stanowi część strategii rozwoju działalności HES Gdynia na rynku usług portowych. Oznacza również wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa. Kiedy koniec budowy? Biorąc pod uwagę zaawansowany etap prac inwestycyjnych, spółka zakłada koniec budowy na IV kwartał 2024 roku. Ostatni rok wyzwaniem dla transportu morskiego Ostatnie miesiące to czas dynamicznych zmian geopolitycznych związanych z wojną na Ukrainie. Wyjątkowo dotknęło do łańcucha dostaw zbóż i surowców energetycznych. Minione 12 miesięcy to okres pełen wyzwań dla gospodarki morskiej, podczas którego porty morskie musiały przyjąć i przeładować znacząco wyższy, w porównaniu do lat poprzednich, wolumen tego typu ładunków. Ubiegły rok zakończył się rekordowymi wynikami. Dalszy rozwój infrastruktury portowej, szczególnie w zakresie ładunków zbożowych, jest niezbędny dla sprawnego funkcjonowania polskiego transportu morskiego. Dobra współpraca z portem W tej trudnej obecnie sytuacji na rynku eksportowym zbóż, bardzo istotna dla HES Gdynia Bulk Terminal jest również współpraca z Zarządem Morskiego Portu Gdynia. Do wzrostu przepustowości obsługi tych ładunków w Gdyni przyczyniło się przekazanie niedawno do użytku, przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A., dodatkowego placu na terenie portu, które znacząco poprawiło organizację transportu samochodowego dostarczającego zboża to portu w Gdyni, a w konsekwencji też obsługę przeładunków zbóż na terminalach. Wiodący terminal HES Gdynia jest obecnie wiodącym terminalem w zakresie importu pasz i eksportu zbóż, w pełni przystosowanym technologicznie do przeładunku ładunków masowych suchych i płynnych oraz obsługi statków typu Panamax. Terminal zlokalizowany jest w dogodnym położeniu przy głównym wejściu do Portu Gdynia, świadcząc usługi przeładunku statków 24h/dobę przez 7 dni w tygodniu i obsługując ładunki na 4 nabrzeżach, których maksymalne zanurzenie wynosi 13 metrów. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu firma osiągnęła stabilną pozycję na rynku usług portowych i obroty powyżej 6 mln ton rocznie. opr. na podstawie gospodarkamorska.pl Opublikowano: 29.05.2023 11:48 Autor: Zygmunt Gołąb (z.golab@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 29.05.2023 12:01 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz