1892 osoby wypełniły internetową ankietę krajobrazową. Jej wyniki posłużą Plastykowi Miasta, do stworzenia zasad uchwały krajobrazowej w Gdyni. W czwartek 28 kwietnia 2016 r. w InfoBoksie odbyły się warsztaty. Udział w nich wzięli przedstawiciele miasta, właściciele kamienic, pracownicy firm reklamowych a także wylosowani mieszkańcy, którzy wypełnili ankietę w internecie. Zanim ponad 60-cio osobowa grupa zabrała się do pracy, polegającej na przedyskutowaniu zadanych tematów, zaprezentowane zostały szczegółowe wyniki internetowego badania. Przygotowane przez StructView narzędzie pozwoliło precyzyjnie wskazać użytkownikom, te elementy, które ich zdaniem wywołują chaos wizualny. Oceniane były m.in. słupki drogowe, rodzaj kostki na chodniku oraz szyldy, a także reklamy w witrynach. Największą niechęć budziły niedbale zawieszone płachty. Na płotach, elewacjach, czy w oknach. Co ciekawe, wśród wszystkich oceniających aż 56% stanowili mężczyźni. Największym zaangażowaniem wykazali się mieszkańcy Śródmieścia i Wzgórza Św. Maksymiliana. DZIELNICE - liczba wypełnionych ankietBabie Doły15Chwarzno51Chylonia80Cisowa40Dąbrowa 94Demptowo10Działki Leśne 102Gdynia Port 6Grabówek83Kamienna Góra45Karwiny 71Leszczynki24Mały Kack60Obłuże72Oksywie65Orłowo73Pogórze84Pustki Cisowskie34Redłowo81Śródmieście212Wiczlino39Wielki Kack 77Witomino97Wzgórze św. Maksymiliana139W trakcie czwartkowego spotkania dominowała opinia, że wyciszenie reklamowe w określonej strefie miasta jest koniecznością, reklamy systemowe (jak duże bilboardy) nie są aż tak wielkim problemem w porównaniu do przyczep z reklamami, nielegalnie wieszanymi banerami czy plakatami. Elementy małej architektury, jak ławki, kosze lub stojaki rowerowe stylistycznie powinny być jednolite, ale w ramach dzielnic, a nie całego miasta. Zdaniem dyskutujących, nowoczesne ławki nie będą pasować do klimatu na przykład Kamiennej Góry czy Orłowa, choć dobrze sprawdzają się na placu Grunwaldzkim. Wyniki wirtualnego badania, a także czwartkowego spotkania, posłużą kierowanemu przez Jacka Piątka zespołowi, do stworzenia wstępnego kierunku działań. Później odbędą się zasadnicze, wymagane przepisami konsultacje z mieszkańcami. Chcemy działać w innowacyjny sposób. Spotkania z mieszkańcami, sięganie po ich opinię na tym etapie nie jest wymagane przepisami. Jednak chcemy poznać zdanie jak największej grupy, każdej z zainteresowanych stron. Już liczba osób, która na początku kwietnia wypełniła wirtualną ankietę pokazuje, że takich osób jest bardzo dużo. Konsultacje organizowane w największych miastach Polski, nie budzą takiego zainteresowania jak te w Gdyni, z czego osobiście jestem niezwykle zadowolony - podkreśla Jacek Piątek. W najbliższym czasie gotowy będzie raport podsumowujący dotychczasowe działania. Według wstępnych założeń, projekt uchwały krajobrazowej dla naszego miasta, ma trafić do Rady Miasta Gdyni jeszcze w tym roku.fot. Aneta Bursiewicz Opublikowano: 29.04.2016 00:00 Autor: Dorota Nelke (11@gdynia.pl)