Dobiega końca drugi etap remontu przejścia podziemnego pod ul. Morską na wysokości PKP Gdynia Główna. W poniedziałek w miejscu prowadzonych robót układane były warstwy nawierzchni. Oznacza to, że za kilka dni rozpocznie się ostatni etap robót – a wraz z nim zmiany w organizacji ruchu. Prace idą zgodnie z planem, obecnie kończy się drugi etap zabezpieczania przejścia podziemnego pod ul. Morską, w rejonie pasa rozdziału. W związku z tym, lada dzień rozpoczną się roboty na ostatnim fragmencie tunelu, które wymagać będą zmian w organizacji ruchu – informuje Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni. W ramach drugiego etapu prac, wykonawca sfrezował nawierzchnię drogową w obrębie pasa rozdziału, wykonał remont izolacji obiektu na tym fragmencie i odtworzył nawierzchnię. Wciąż trwa również budowa windy zlokalizowanej w części przejścia od strony torów PKP. Kolejnym etapem będzie wymiana izolacji na ostatnim fragmencie przejścia podziemnego (od strony ul. Warszawskiej), w związku z tym w nocy z 4 na 5 października, ruch zostanie przełożony na wykonywany obecnie etap robót. Wciąż dostępne będą dwa pasy ruchu w kier. centrum oraz dwa pasy ruchu w kier. Rumi. Ten etap potrwa około 2/3 miesięcy. Harmonogram robót jest uzależniony od warunków pogodowych. Zakres prac Przypomnijmy, że przejście pod ul. Morską na wysokości dworca PKP Gdynia Główna to przedłużenie tunelu od dworca i pod peronami kolejowymi aż do ulicy Wolności. To bardzo ważny tunel, z którego codziennie korzystają turyści i mieszkańcy. Remont jest konieczny do wykonania z uwagi na stan techniczny obiektu. Przejście podziemne zostało zbudowane w latach 60, a ostatni remont w ramach prac utrzymaniowych przeszło w 2012 r. – wyjaśnia Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Celem prac jest wzmocnienie konstrukcji przejścia i zabezpieczenie jej przed między innymi przeciekaniem. Modernizacja zakłada wymianę izolacji nad całą powierzchnią przejścia podziemnego i wybudowanie windy zlokalizowanej w części przejścia od strony torów PKP. Winda umożliwi przejście na poziom ul. Morskiej w sąsiedztwie torów kolejowych. Zgodnie z umową, roboty powinny zostać zakończone w lutym 2025 r. Opublikowano: 01.10.2024 11:10 Autor: Magdalena Wojtkiewicz (m.wojtkiewicz@zdiz.gdynia.pl) Zmodyfikowano: 01.10.2024 16:33 Zmodyfikował: Magdalena Czernek