Co nowego

Remont przejścia podziemnego – przed nami ostatni etap prac

W poniedziałek, w miejscu aktualnie prowadzonych robót układane były warstwy nawierzchni // fot. M. Mielewski

W poniedziałek, w miejscu aktualnie prowadzonych robót układane były warstwy nawierzchni // fot. M. Mielewski

Dobiega końca drugi etap remontu przejścia podziemnego pod ul. Morską na wysokości PKP Gdynia Główna. W poniedziałek w miejscu prowadzonych robót układane były warstwy nawierzchni. Oznacza to, że za kilka dni rozpocznie się ostatni etap robót – a wraz z nim zmiany w organizacji ruchu.


Prace idą zgodnie z planem, obecnie kończy się drugi etap zabezpieczania przejścia podziemnego pod ul. Morską, w rejonie pasa rozdziału. W związku z tym, lada dzień rozpoczną się roboty na ostatnim fragmencie tunelu, które wymagać będą zmian w organizacji ruchu – informuje Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.

W ramach drugiego etapu prac, wykonawca sfrezował nawierzchnię drogową w obrębie pasa rozdziału, wykonał remont izolacji obiektu na tym fragmencie i odtworzył nawierzchnię. Wciąż trwa również budowa windy zlokalizowanej w części przejścia od strony torów PKP.

Kolejnym etapem będzie wymiana izolacji na ostatnim fragmencie przejścia podziemnego (od strony ul. Warszawskiej), w związku z tym w nocy z 4 na 5 października, ruch zostanie przełożony na wykonywany obecnie etap robót. Wciąż dostępne będą dwa pasy ruchu w kier. centrum oraz dwa pasy ruchu w kier. Rumi. Ten etap potrwa około 2/3 miesięcy.

Harmonogram robót jest uzależniony od warunków pogodowych.

Zakres prac

Przypomnijmy, że przejście pod ul. Morską na wysokości dworca PKP Gdynia Główna to przedłużenie tunelu od dworca i pod peronami kolejowymi aż do ulicy Wolności.

To bardzo ważny tunel, z którego codziennie korzystają turyści i mieszkańcy. Remont jest konieczny do wykonania z uwagi na stan techniczny obiektu. Przejście podziemne zostało zbudowane w latach 60, a ostatni remont w ramach prac utrzymaniowych przeszło w 2012 r.  – wyjaśnia Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Celem prac jest wzmocnienie konstrukcji przejścia i zabezpieczenie jej przed między innymi przeciekaniem. Modernizacja zakłada wymianę izolacji nad całą powierzchnią przejścia podziemnego i wybudowanie windy zlokalizowanej w części przejścia od strony torów PKP. Winda umożliwi przejście na poziom ul. Morskiej w sąsiedztwie torów kolejowych.

Zgodnie z umową, roboty powinny zostać zakończone w lutym 2025 r.

  • ikonaOpublikowano: 01.10.2024 11:10
  • ikona

    Autor: Magdalena Wojtkiewicz (m.wojtkiewicz@zdiz.gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 01.10.2024 16:33
  • ikonaZmodyfikował: Magdalena Czernek
ikona

Najnowsze