Na jednej z kluczowych dróg w układzie komunikacyjnym miasta powstanie dwukierunkowa droga rowerowa, która połączy rejon ul. Podjazd z ul. Warszawską. Dzięki temu rowerem łatwiej będzie dojechać do ul. Morskiej od strony Śródmieścia i Działek Leśnych. Mieszkańcy zyskają również nowe przejście i przejazd rowerowy przy ul. Podjazd oraz bardziej uporządkowaną, bezpieczną przestrzeń. Inwestycja jest elementem realizacji Strategii Rowerowej dla Miasta Gdyni do 2030 roku. Zakres prac: po wschodniej stronie ulicy powstanie dwukierunkowa droga dla rowerów o długości prawie 900 metrów (rys. zał.), nowe przejazdy rowerowe przez ul. Śląską i przejścia dla pieszych, m.in. połączenie przez ul. Podjazd oraz komplet przejazdów na skrzyżowaniu Warszawska-Witomińska, z dostosowaną sygnalizacją świetlną, budowa brakujących odcinków i remont chodników, uporządkowanie parkowania, powstaną nowe miejsca równoległe i skośne, miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz miejsca dostaw, wprowadzenie systemu Fakturowych Oznaczeń Nawierzchni, wspierającego osoby z niepełnosprawnościami, nasadzenia drzew i nowe tereny zieleni. Znaczenie dla mieszkańców Przebudowa ulicy Śląskiej zwiększy spójność sieci rowerowej w centrum miasta i poprawi warunki codziennego przemieszczania się rowerzystów. Plan orientacyjny nowej drogi rowerowej na ul. Śląskiej (mat. Wydział Inwestycji UM Gdyni) Nowa droga rowerowa, przejścia i przejazdy przy Podjeździe i na skrzyżowaniu Warszawska-Witomińska poprawią warunki ruchu rowerowego w tej części miasta, czytelność i intuicyjność układu tras. Nareszcie rowerem będzie można wygodnie i bezpiecznie przejechać na trasie od ul. Morskiej do ul. Witomińskiej i Węzła Franciszki Cegielskiej. Wybraliśmy ulicę Śląską do budowy drogi rowerowej z uwagi na jej funkcję transportową, odpowiedni przekrój i dogodne warunki terenowe, umożliwiające wprowadzenie tam drogi dla rowerów zachowując jednocześnie komfort ruchu pieszego i pasażerskiego, przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnej liczby miejsc parkingowych. Ta inwestycja realnie poprawi bezpieczeństwo i wygodę codziennego przemieszczania się przez jedną z kluczowych ulic w tej części Gdyni – mówi Paweł Filar, naczelnik Wydziału Inwestycji. Zmiany odczują także piesi. Przy ul. Podjazd zaprojektowano naziemne przejście dla pieszych, które pozwoli ominąć schody prowadzące do przejścia dwupoziomowego. Na skrzyżowaniu Warszawska-Witomińska powstaną przejścia i przejazdy na wszystkich wlotach. Ulica Śląska, ddr na odcinku zatoki postojowej (mat. projektowe Wydział Inwestycji UM Gdyni)Ulica Śląska, nowa DDR, parkowanie skośne oraz zieleń, naprzeciwko-banku (mat. projektowe WI UM Gdynia)Ważnym elementem inwestycji jest zieleń. Wszystkie istniejące drzewa zostaną zabezpieczone na czas prac. Dodatkowo pojawią się nowe nasadzenia: 9 klonów kolumnowych, 35 grusz drobnoowocowych oraz ponad 6 tysięcy krzewów i bylin, co poprawi estetykę ul. Śląskiej, wprowadzi cień i sprawi, że przestrzeń stanie się bardziej przyjazna w codziennym użytkowaniu. Przebudowa ulicy Śląskiej to ważny krok w realizacji Strategii Rowerowej do 2030 roku, której celem jest stworzenie spójnych, wygodnych i bezpiecznych tras rowerowych w całym mieście. Mieszkańcy zyskają spójny korytarz rowerowy w ścisłym centrum i nową zieleń, która zmieni charakter tej ulicy. Jasny podział przestrzeni ułatwi poruszanie się pieszym, rowerzystom i kierowcom. Dzięki uporządkowanemu parkowaniu i dostosowaniu sygnalizacji na skrzyżowaniu Warszawska-Witomińska kierowcy po prostu płynniej, łatwiej i spokojniej przejadą Śląską w stronę północnych dzielnic Gdyni – podkreśla Tomasz Gałązka, dyrektor ds. inwestycji. Ulica Śląska, nowa DDR, chodnik i zieleń przy stacji benzynowej (mat. projektowe WI UM Gdynia) Ul. Śląska i Podjazd, Nowe przejście z przejazdem DDR (mat. projektowe WI UM Gdynia) Co dalej? Projektowanie zostało zakończone, a dokumentacja jest obecnie na etapie odbiorów. Kolejnym krokiem będzie przygotowanie postępowania na wybór wykonawcy. Dokumentację inwestycji przygotowało Biuro Projektów Drogowych Sp. z o.o. Inwestorem jest Gdynia. Szacowany koszt inwestycji to 4,1 mln zł. Opublikowano: 25.08.2025 12:30 Autor: Dorota Matejczyk (dorota.matejczyk@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 26.08.2025 14:25 Zmodyfikował: Paweł Jałoszewski