Do tej pory ich działania często wspierały zmiany wizerunkowe już istniejących budynków czy obiektów użyteczności publicznej, teraz zdecydowali się na współpracę z deweloperem. Wpływ na wygląd, identyfikację wizualną, koncepcję i detale architektoniczne dopiero powstającej inwestycji przy ul. św. Piotra 4 będą mieli gdyńscy projektanci ze stowarzyszenia Traffic Design. Nie zabraknie lokalnych akcentów i nawiązań do portowej historii dzielnicy. Tym razem od podstaw To zupełnie nowy etap w działalności projektantów z gdyńskiego stowarzyszenia Traffic Design. Do tej pory byli odpowiedzialni głównie za metamorfozy i wizualne zmiany już istniejących miejsc, ale tym razem otrzymają większy wpływ na ostateczną formę budynku już na etapie jego budowy. Miłośnicy dobrego designu porozumieli się z deweloperem odpowiedzialnym za rozpoczynającą się inwestycję przy ul. św. Piotra 4 w Śródmieściu.- Traffic Design wywodzi się z sąsiedztwa Piotra 4. Stowarzyszenie wiele wniosło do okolicy – murale, artystyczny ferment. To świetni projektanci i artyści, a profil ich działalności jest skrojony na miarę tego, czym ma być Piotra 4 - mówi Agnieszka Menczykowska, która odpowiada za marketing związany z inwestycją.Teren inwestycji to idealna materia do uruchomienia wszystkich pokładów kreatywności. To adres w bardziej portowej części Śródmieścia, stosunkowo blisko linii brzegowej, który pozwala projektantom pójść w konkretnym kierunku i czerpać z lokalnej tożsamości. Ich działania nawiązują w dużej mierze do historii dzielnicy.- Od kilku lat jesteśmy świadkami powstawania w zasadzie od podstaw zupełnie nowej dzielnicy Gdyni, Śródmieścia Morskiego. Dla wielu miast na całym świecie podobne lokalizacje są wizytówką i powodem do dumy. Tym bardziej ważne jest to, aby nowe inwestycje w tym obszarze trzymały określony poziom, nawiązywały do lokalnej historii i wyróżniały się z tłumu. Bardzo się cieszę, że prywatny inwestor sięgnął po doświadczenia i wizję lokalnych projektantów, którzy mają Gdynię w sercach i czują klimat miasta – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. Pierwsze projekty już gotowe Czym dokładnie przy Piotra 4 zajmuje się Traffic Design? Członkowie stowarzyszenia są odpowiedzialni za projekt identyfikacji wizualnej całej inwestycji. Przygotowali też elementy identyfikacji budynku. To szeroka koncepcja: od logotypu i liternictwa, przez system oszyldowania, przez wayfinding aż po projekty małej architektury. Inspiracją było przede wszystkim sąsiedztwo morza, portu i plaży. - Duży nacisk położyliśmy na zaplanowanie działań artystycznych angażujących lokalną społeczność, które zaczną się już na etapie budowy. Wraz z deweloperem zaplanowaliśmy także projekty, które wpłyną na otoczenie i będą dostępne dla wszystkich, takie jak elementy pomocne rowerzystom, uliczny zdrój wody pitnej czy ławki – wymienia Monika Domańska z Traffic Design.Całości działań dopełni projekt serii gustownych reliefów, które znajdą się na fasadach budynku. Będzie to element artystyczny, który podkreśli jego charakter. Zresztą sama współpraca lokalnych designerów z firmą deweloperską ma być pewnym przełomem w procesie tworzenia nowych fragmentów miasta. - Liczymy na to, że projekty zrealizowane w ramach inwestycji wyznaczą nowe kierunki w sposobie postrzegania roli deweloperów jako współtwórców miasta – podkreśla Domańska.Inwestycja przy ul. św. Piotra 4 ma zostać zrealizowana w 2022 roku. Opublikowano: 17.09.2020 15:10 Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)