Co nowego

Traffic Design tworzy z deweloperem

Sam budynek będzie nawiązywać do tradycji gdyńskiego modernizmu, a o naważniejsze detale i szczegóły zadbają projektanci z Traffic Design, wiz. mat. prasowe

Sam budynek będzie nawiązywać do tradycji gdyńskiego modernizmu, a o naważniejsze detale i szczegóły zadbają projektanci z Traffic Design, wiz. mat. prasowe

Do tej pory ich działania często wspierały zmiany wizerunkowe już istniejących budynków czy obiektów użyteczności publicznej, teraz zdecydowali się na współpracę z deweloperem. Wpływ na wygląd, identyfikację wizualną, koncepcję i detale architektoniczne dopiero powstającej inwestycji przy ul. św. Piotra 4 będą mieli gdyńscy projektanci ze stowarzyszenia Traffic Design. Nie zabraknie lokalnych akcentów i nawiązań do portowej historii dzielnicy.

Tym razem od podstaw


To zupełnie nowy etap w działalności projektantów z gdyńskiego stowarzyszenia Traffic Design. Do tej pory byli odpowiedzialni głównie za metamorfozy i wizualne zmiany już istniejących miejsc, ale tym razem otrzymają większy wpływ na ostateczną formę budynku już na etapie jego budowy. Miłośnicy dobrego designu porozumieli się z deweloperem odpowiedzialnym za rozpoczynającą się inwestycję przy ul. św. Piotra 4 w Śródmieściu.

- Traffic Design wywodzi się z sąsiedztwa Piotra 4. Stowarzyszenie wiele wniosło do okolicy – murale, artystyczny ferment. To świetni projektanci i artyści, a profil ich działalności jest skrojony na miarę tego, czym ma być Piotra 4 - mówi Agnieszka Menczykowska, która odpowiada za marketing związany z inwestycją.

Teren inwestycji to idealna materia do uruchomienia wszystkich pokładów kreatywności. To adres w bardziej portowej części Śródmieścia, stosunkowo blisko linii brzegowej, który pozwala projektantom pójść w konkretnym kierunku i czerpać z lokalnej tożsamości. Ich działania nawiązują w dużej mierze do historii dzielnicy.

- Od kilku lat jesteśmy świadkami powstawania w zasadzie od podstaw zupełnie nowej dzielnicy Gdyni, Śródmieścia Morskiego. Dla wielu miast na całym świecie podobne lokalizacje są wizytówką i powodem do dumy. Tym bardziej ważne jest to, aby nowe inwestycje w tym obszarze trzymały określony poziom, nawiązywały do lokalnej historii i wyróżniały się z tłumu. Bardzo się cieszę, że prywatny inwestor sięgnął po doświadczenia i wizję lokalnych projektantów, którzy mają Gdynię w sercach i czują klimat miasta – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Pierwsze projekty już gotowe


Czym dokładnie przy Piotra 4 zajmuje się Traffic Design? Członkowie stowarzyszenia są odpowiedzialni za projekt identyfikacji wizualnej całej inwestycji. Przygotowali też elementy identyfikacji budynku. To szeroka koncepcja: od logotypu i liternictwa, przez system oszyldowania, przez wayfinding aż po projekty małej architektury. Inspiracją było przede wszystkim sąsiedztwo morza, portu i plaży.

Wizualizacje projektów Traffic Design dla Piotra 4, mat. prasowe
Wizualizacje projektów Traffic Design dla Piotra 4, mat. prasowe
Wizualizacje projektów Traffic Design dla Piotra 4, mat. prasowe
Wizualizacje projektów Traffic Design dla Piotra 4, mat. prasowe

- Duży nacisk położyliśmy na zaplanowanie działań artystycznych angażujących lokalną społeczność, które zaczną się już na etapie budowy. Wraz z deweloperem zaplanowaliśmy także projekty, które wpłyną na otoczenie i będą dostępne dla wszystkich, takie jak elementy pomocne rowerzystom, uliczny zdrój wody pitnej czy ławki – wymienia Monika Domańska z Traffic Design.

Całości działań dopełni projekt serii gustownych reliefów, które znajdą się na fasadach budynku. Będzie to element artystyczny, który podkreśli jego charakter. Zresztą sama współpraca lokalnych designerów z firmą deweloperską ma być pewnym przełomem w procesie tworzenia nowych fragmentów miasta. - Liczymy na to, że projekty zrealizowane w ramach inwestycji wyznaczą nowe kierunki w sposobie postrzegania roli deweloperów jako współtwórców miasta – podkreśla Domańska.

Inwestycja przy ul. św. Piotra 4 ma zostać zrealizowana w 2022 roku.

ikona

Najnowsze