64 063 turystów, 153 dni działalności, czyli średnio 419 osób/dziennie - tak w skrócie można podsumować tegoroczny sezon letni Informacji Turystycznej w Gdyni. Kompetentna i uprzejma obsługa, ciekawe i bezpłatne broszury turystyczne oraz kompleksowe działania - wszystko po to, by skutecznie pomagać turystom z Polski i zza granicy. I to bez względu na rodzaj problemu, z jakim zwraca się turysta. W sezonie letnim, od 1 maja do 30 września 2015 r., w Informacji Turystycznej pracowało 9 osób - 4 pracowników stałych i 5 sezonowych. Informacji udzielano oczywiście po polsku a także w języku angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim i rosyjskim. Nasi pracownicy udzielili pomocy aż 64 063 osobom, wśród których było 14 360 obcokrajowców, co stanowi 22% - podsumowuje Irmina Lewoszewska, kierownik Miejskiej Informacji Turystycznej w Gdyni i dodaje: - Turyści przyjeżdżają do nas z całej Polski oraz ze wszystkich zakątków świata, np. Japonii, Australii, Izraela, Meksyku, Filipin czy Indii. Najliczniejszą grupę obcokrajowców stanowią oczywiście Europejczycy: głównie z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Hiszpanii, Francji, krajów sąsiednich. Mniej było turystów indywidualnych z Rosji. Na statkach wycieczkowych przypływają przede wszystkim Europejczycy, Amerykanie i Rosjanie - dodaje. Dlatego w porcie w trakcie wakacji pojawiały się Lotne Miejskie Punkty Informacji Turystycznej, które udzielały pasażerom kompleksowej informacji. Okazuje się, że nie jest to praktyka, którą spotyka się codziennie w innych portowych miastach. Turysta z Nowej Zelandii bardzo mile zaskoczony, że miasto wysyła do portu przedstawicieli IT wraz z bezpłatnymi mapami. Mówił, że - choć pływa bardzo dużo - Gdynia jest pierwszym miastem, w którym coś takiego ma miejsce. Musiał aż zrobić zdjęcie dziewczynom z patrolu turystycznego, bo w takim był szoku - mówi z dumą Lewoszewska. Gdyńskie Centrum Sportu prowadzi punkty informacji turystycznej przez cały rok, natomiast sezon turystyczny trwa od 1 maja do 30 września, kiedy to placówki informacji są czynne codziennie. Goście naszego miasta pomoc, oprócz „Patroli lotnych" znajdą w:- Miejska Informacja Turystyczna, ul. 10 Lutego 24 (budynek PLO), punkt całoroczny, czynny codziennie- Bałtycki Punkt Informacji Turystycznej, Al. Jana Pawła II (za Akwarium Gdyńskim) w sezonie czynny codziennie Dodatkowe punkty informacji turystycznej organizowano także podczas dużych imprez miejskich jak CudaWianki, festiwal Open'er, 5. Konkurs Lotów Redbull czy Herbalife IRONMAN Gdynia. Opublikowano: 20.10.2015 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)