PKP PLK podpisały umowę z firmą ZUE S.A. z Krakowa na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Gdynia Chylonia – Lębork linii kolejowej nr 202. Przedsięwzięcie w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” – faza II ma zostać zrealizowane do 2029 roku. Jego wartość to ponad 3,2 mld zł brutto. Inwestycja, która stanowi ogromne przedsięwzięcie infrastrukturalne, to nie tylko dodatkowe tory dla pociągów trójmiejskiej SKM, nowe perony i przystanki na linii Gdynia Chylonia - Lębork, ale też m.in. wyczekiwane przez gdynian bezkolizyjne skrzyżowania ul. Puckiej w Gdyni z linią kolejową nr 202 i 250 wraz z przebudową ul. Chylońskiej, którego realizacja jest w zakresie gminy Gdynia – mówi Tomasz Gałązka, dyrektor zarządzający ds. inwestycji. – Realizację tego etapu zadania planujemy na najbliższe lata. Grafika: PKP PLKOd dwóch lat trwają prace między Lęborkiem a Słupskiem, a teraz przyszedł czas na modernizację kolejnego odcinka trasy między Gdynią Chylonią a Lęborkiem. Najważniejsze zmiany, które ma przynieść cały projekt, to m.in.: przebudowa sieci trakcyjnych, torów i obiektów inżynieryjnych na łącznym odcinku 55 kilometrów, drugi tor na odcinku Gdynia Chylonia - Rumia oraz Wejherowo - Lębork, dwa tory tzw. aglomeracyjne (dla ruchu pociągów SKM) na odcinku Rumia - Wejherowo, kolizyjne przejazdy kolejowe zastąpione bezkolizyjnymi skrzyżowaniami, przebudowa przystanków i stacji: Gdynia Chylonia, Rumia, Reda, Reda Pieleszewo, Wejherowo Śmiechowo, Wejherowo, Gościcino Wejherowskie, Luzino, Strzebielino Morskie, Bożepole Wielkie, Godętowo, Lębork Mosty i Lębork, nowe przystanki kolejowe: Rumia Biała Rzeka, Reda Gniewowska, Wejherowo Bolszewo i Gościcino Zielony Dwór (nazwy robocze), zwiększona dostępność do stacji i przystanków dla osób z niepełnosprawnościami. Docelowo wszystkie zmiany pozwolą na szybsze podróżowanie pociągami. Szacuje się, że odcinek Gdynia - Słupsk można pokonac nawet o 15 minut szybciej niż obecnie. Zwiększy się maksymalna prędkość pociągów pasażerskich i towarowych. Szczegóły na stronie PKP PLK S.A. Prace projektowe i budowlane zrealizuje firma ZUE SA z Krakowa za kwotę 2,6 mld zł netto (3,2 mld zł brutto). Zakończenie robót planowane jest do końca 2029 r. Inwestycja ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach programu FEnIKS na lata 2021-2027. Mapa obszaru realizacji planowanej inwestycji// mat. WI UM GdyniW ramach budowy bezkolizyjnego skrzyżowania ul. Puckiej w Gdyni z linią kolejową nr 202 i 250 wraz z przebudową ul. Chylońskiej, przewidziana jest przebudowa istniejącego układu drogowego obejmująca:- odcinek ul. Puckiej ok. 400 m,- odcinek ul. Chylońskiej ok.220 m,- odcinek ul. Bolesława Krzywoustego ok. 80 m,- skrzyżowania: Pucka-Chylońska-Starogardzka oraz Pucka- Krzywoustego. W zakres ten wchodzi m.in: realizacja odcinka ul. Puckiej pod wiaduktem kolejowym o skrajni pionowej 4,2 m, budowa i przebudowa jezdni, dróg dla rowerów, chodników, przystanków komunikacji zbiorowej, budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Pucka-Chylońska-Starogardzka wraz podłączeniem do systemu TRISTAR oraz budowa odcinka kanału technologicznego w ul. Chylońskiej z włączeniem go do istniejącego kanału w ul. Puckiej i podłączenie sterownika sygnalizacji na skrzyżowaniu Hutnicza-pucka do systemu TRISTAR, realizacja czterech tablic informacji pasażerskiej na przebudowywanych przystankach komunikacji zbiorowej, budowa i przebudowa sieci kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikiem retencyjnym i przepompownią wód opadowych (zestaw pompowy z minimum 2 pompami pracującymi naprzemiennie), budowa i przebudowa oświetlenia, przebudowa infrastruktury technicznej będącej w kolizji z planowana inwestycją. Inwestycja usprawni ruch na obszarze Gdyni, szczególnie dzielnic północnych oraz poprawi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu drogowego. Opublikowano: 16.12.2025 12:00 Autor: Dorota Matejczyk (dorota.matejczyk@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 16.12.2025 15:23 Zmodyfikował: Jakub Winiewski