Wszystkich Świętych: zmiany w organizacji ruchu przy cmentarzach i funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Szczegóły w komunikacie. 
Co nowego

Urzędowe sprawy załatwisz na Chwarznie-Wiczlinie. Nowy punkt urzędu

Mieszkańcy zachodniej części Gdyni mogą załatwiać sprawy urzędowe bliżej swoich domów – w lokalu przy ul. Tęczowej 37 (fot. Kamil Złoch)

Mieszkańcy zachodniej części Gdyni mogą załatwiać sprawy urzędowe bliżej swoich domów – w lokalu przy ul. Tęczowej 37 (fot. Kamil Złoch)

Od teraz mieszkańcy Chwarzna-Wiczlina i sąsiednich dzielnic nie muszą już udawać się do centrum, aby załatwić najczęstsze z urzędowych spraw. Uruchomiono zapowiadany wcześniej terenowy Punkt Obsługi Mieszkańców, który będzie działał w lokalu przy ul. Tęczowej 37 (osiedle Hossa). Na miejscu będzie pracować łącznie czworo urzędników, którzy pomogą m.in. w założeniu Karty Mieszkańca, zarejestrowaniu pojazdu, wyrobieniu dowodu osobistego czy zameldowaniu.

 

To znaczne uproszczenie formalności dla mieszkańców Gdyni, który potrzebują załatwić sprawę w urzędzie – oddelegowanie pracowników do punktu terenowego w jednej z największych dzielnic sprawi, że nie będzie już konieczny dojazd do centrum miasta.
 
Nowy terenowy punkt na Chwarznie-Wiczlinie jest dostępny dla mieszkańców od piątku, 31 października. Będzie działał we wszystkie dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 16:00.

– To jest punkt, w którym mieszkańcy Gdyni będą mogli załatwić sprawy, z którymi dotychczas musieli jeździć do Riviery albo do siedziby Urzędu Miasta przy alei Marszałka Piłsudskiego. Różnica, która wchodzi od dzisiaj w życie w tym punkcie, to również fakt, że można tu będzie odebrać dokumenty, o które się zawnioskowało.To wielka zmiana, bo mieszkańcy nie będą musieli jeździć do centrum w celu sfinalizowania swojego wniosku. To nasza deklaracja otwierania urzędu dla mieszkańców i przesuwania obsługi administracyjnej bliżej miejsca zamieszkania gdynian – mówiła podczas symbolicznego otwarcia punktu prezydent Gdyni Aleksandra Kosiorek

– W tym punkcie będą pracowały stale 4 osoby. Jedna osoba z Gdyńskiego Centrum Kontaktu, która będzie przyjmowała korespondencję kierowaną do urzędu – będzie można tutaj złożyć wniosek, pismo lub podanie, które jest kierowane do urzędu. Będzie można wyrobić też Kartę Mieszkańca, doładować Kartę Mieszkańca, jeżeli chodzi o przejazdy komunikacją publiczną. Będzie można również załatwić wszystkie sprawy, które załatwia się w Wydziale Spraw Obywatelskich – powiedział Łukasz Kobus, dyrektor generalny Urzędu Miasta Gdyni i sekretarz miasta.

– Chciałem przetestować jak można dostać się tutaj komunikacją miejską. Z Dąbrowy jechałem autobusem 5 minut, spacerkiem kolejne 5 minut. Cieszę się, że jest tutaj duży i darmowy parking, że mamy takie funkcjonalności. Tak naprawdę dotyczy to mieszkańców pięciu dzielnic, czyli Chwarzna-Wiczlina i Dąbrowy, Wielkiego Kacka, Małego Kacka, Karwin. To nawet 70 tysięcy mieszkańców – mówił Norbert Anisowicz, radny Rady Miasta Gdyni.


Zdjęcia i montaż: Sławomir Okoń

 

Tu załatwisz dowód osobisty, rejestrację czy zameldowanie

 
Punkt obsługi mieszkańca na Chwarznie-Wiczlinie, wnętrze lokalu, biurka, krzesła, za biurkami urzednicy, z tyłu czerwona szafa i logo miasta
Na miejscu działają 4 stanowiska do obsługi mieszkańców (fot. Kamil Złoch)

Na miejscu pomocą będzie służyć na stałe łącznie 4 pracowników Urzędu Miasta Gdyni. Punkt będzie funkcjonował na zasadach zbliżonych do już istniejącego Centrum Obsługi Mieszkańca w Rivierze.
 
Jedna osoba – oddelegowana z Gdyńskiego Centrum Kontaktu – będzie odpowiadać za pierwszy kontakt z mieszkańcem, udzielać wszystkich niezbędnych informacji i pełnić funkcję biura podawczego. Oznacza to, że na miejscu można m.in. nadać pisma i przekazać dokumenty przeznaczone dla innych komórek urzędu. Załatwimy też wszystkie formalności związane z Kartą Mieszkańca.
 
Pozostałe 3 stanowiska będą natomiast obsługiwane przez oddelegowanych urzędników z Wydziału Spraw Obywatelskich. Przy przysłowiowych „okienkach” można załatwić (bez wcześniejszej rezerwacji terminu) wszystkie z najpopularniejszych spraw dotyczących mieszkańców – m.in. z zakresu rejestracji pojazdów i wpisów w dowodach rejestracyjnych, dowodów osobistych czy meldunków.
 
Co ważne, na miejscu będzie już można odbierać gotowe dowody, jeżeli wniosek złożymy również w tym samym punkcie terenowym (wcześniej odbiór dokumentu był możliwy tylko w głównej siedzibie Urzędu Miasta przy al. marsz. Piłsudskiego).
 
Oto lista spraw, które będą prowadzić urzędnicy w nowym terenowym punkcie w Chwarznie-Wiczlinie:
 
  • dowody osobiste – przyjmowanie wniosków, kontynuacja wniosków złożonych elektronicznie, wydawanie dowodów (dla wniosków złożonych na miejscu), aktywacja warstwy elektronicznej, zgłoszenie utraty dokumentu, zgłoszenie podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych, zawiadomienie o znalezionym dokumencie, zamówienie wizyty urzędnika do domu (w szczególnych przypadków);
  • ewidencja ludności i meldunków – zameldowania i wymeldowania na pobyt stały lub czasowy, zgłaszanie wyjazdu poza granice RP, zgłoszenie powrotu z wyjazdu trwającego dłużej niż 6 miesięcy, zaświadczenia ze zbiorów meldunkowych, zaświadczenia o posiadanym numerze PESEL, zaświadczenia o liczbie osób zameldowanych, przyjmowanie wniosków o nadanie PESEL, zastrzeżenie i cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL, przekazywanie, aktualizowanie i usuwanie danych z Rejestru Danych Kontaktowych;
  • rejestracja pojazdów – rejestracja pojazdów nowych i używanych zakupionych w Polsce lub za granicą, rejestracja pojazdów zabytkowych, zgłoszenie zbycia pojazdu, rejestracja czasowa na wniosek właściciela, czasowe wycofanie pojazdu z ruchu i przywrócenie pojazdu (dla wniosków złożonych na miejscu), wpisy lub wykreślenia wpisów dotyczących zastawu skarbowego, adnotacji HAK, L, TAXI, VAT, PIT, CIT, adnotacje i wykreślenia adnotacji o przystosowaniu do zasilania gazem, wydawanie wtórnika dowodu rejestracyjnego i znaków legalizacyjnych, wymiana dowodu rejestracyjnego, wymiana tablic rejestracyjnych z powodu kradzieży, zniszczenia lub zagubienia, zgłoszenia zmiany rodzaju pojazdu lub danych technicznych, wyrejestrowanie pojazdu z powodu demontażu, kasacji za granicą lub kradzieży.
 
Punkt Obsługi Mieszkańca przy ul. Tęczowej został też wyposażony we wpłatomat. Oznacza to, że mieszkańcy będą mogli uregulować wymagane opłaty na miejscu, bezgotówkowo.

 

Drugi z punktów powstanie na Obłużu

 
Kolejny Punkt Obsługi Mieszkańca będzie przeznaczony dla mieszkańców północnych dzielnic Gdyni. W najbliższych miesiącach będzie do tej roli przygotowywany lokal usługowy w samym centrum Obłuża, przy ulicy Unruga – jednej z najważniejszych arterii tej części miasta. Aktualnie trwa m.in. dostosowywanie wejść do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
 
Przypomnijmy, że pierwotne plany zakładały utworzenie drugiego z terenowych punktów na Oksywiu (przy ulicy Śmidowicza), natomiast po przeanalizowaniu dostępności i oczekiwań mieszkańców zadecydowano o zmianie lokalizacji.

 

Tutaj skorzystasz z usług Urzędu Miasta

 
Przypomnijmy, że aktualnie Urząd Miasta Gdyni prowadzi obsługę mieszkańców – w zależności od zakresu spraw – w kilku lokalizacjach:

  • w głównym budynku Urzędu Miasta (al. marsz. Piłsudskiego 52/54),
  • w drugim budynku Urzędu Miasta (ul. 10 Lutego 24, Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości),
  • w Centrum Obsługi Mieszkańca w CH Riviera (ul. Górskiego 2)
  • w lokalu przy ul. 3 Maja 27/31.

Do tej listy dołącza teraz wspomniany punkt terenowy w Chwarznie-Wiczlinie (ul. Tęczowa 37)
 
Niezmiennie w Gdyni funkcjonuje także Cyfrowy Urząd – platforma internetowa dostępna pod adresem nasze.miasto.gdynia.pl/cu/, na której możemy złożyć wnioski dotyczące niektórych spraw urzędowych zdalnie, bez wychodzenia z domu.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 31.10.2025 13:25
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 31.10.2025 16:07
  • ikonaZmodyfikował: Kamil Złoch
ikona

Zobacz także

Najnowsze