Międzynarodowa delegacja przyglądała się funkcjonowaniu Portu Gdynia i stosowanym tam rozwiązaniom. Wizyta studyjna będzie jedną ze składowych oceny polskiej kandydatury do rady Międzynarodowej Organizacji Morskiej (International Maritime Organization) – agendy ONZ-u zajmującej się sprawami morskimi. Członkowie IMO, czyli działającej przy ONZ Międzynarodowej Organizacji Morskiej osobiście przyjrzeli się Gdyni i działalności gdyńskiego portu. W piątek, 19 listopada międzynarodowa delegacja poznała w ten sposób jeden z kluczowych argumentów za polską kandydaturą do rady IMO w kategorii „C” na lata 2022-2023.Wizyta studyjna delegacji członków IMO w Gdyni. Pierwszy z lewej wiceprezydent Gdyni ds. innowacji, Michał Guć, fot. Port Gdynia / mat. prasowe Dla dobrych losów kandydatury To promocja Polski wśród innych członków IMO, którzy swoimi głosami zadecydują już w grudniu tego roku o losach rodzimej kandydatury. Przedstawiciele korpusu dyplomatycznego państw-członków zostali zaproszeni do Gdyni przez Ministerstwo Infrastruktury. Główny cel wizyty studyjnej to podkreślenie roli istotnego ośrodka gospodarki morskiej w ujęciu krajowym i międzynarodowym.W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele IMO, Uniwersytetu Morskiego, Portu Gdynia i reprezentujący miasto wiceprezydent ds. innowacji, Michał Guć. Goście poznali najważniejsze działania związane z gospodarką morską – realizowane w porcie projekty, współpracę Portu Gdynia z Uniwersytetem Morskim i długoterminowe perspektywy rozwoju branży w Polsce. Mat. wideo: Port Gdynia - Eksperci, którzy są zgrupowani dookoła Portu Gdynia i istnieją w naszej morskiej społeczności uczestniczą w tych projektach już od dawna. Dzisiaj rzeczywiście był to moment docenienia naszych dotychczasowych starań i, być może, przejęcia sterów na pewien czas, w którym moglibyśmy się wykazać naszymi projektami, otwartym podejściem dla priorytetów i standardów, o które walczy IMO – mówił Jacek Sadaj, prezes Portu Gdynia.- Gdynia i port to właściwie, można powiedzieć, „bliźnięta”, miasto które powstało przy okazji budowy portu i właściwie trudno sobie wyobrazić, by te dwa podmioty funkcjonowały osobno. Jesteśmy ściśle spleceni ze sobą, współzależni, stąd chęć pełnej kooperacji, natomiast jeśli chodzi o kandydaturę, to nasza obecność w IMO będzie miała pozytywne skutki dla rozwoju portu, miasta, gospodarki morskiej – mówił podczas wizyty studyjnej Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji. O Międzynarodowej Organizacji Morskiej International Maritime Organization, czyli Międzynarodowa Organizacja Morska to organizacja wyspecjalizowana systemu Narodów Zjednoczonych. W swojej działalności skupia się na sprawach morskich, w tym związanych z bezpieczeństwem żeglugi i ekologią. Posiada zgromadzenie, radę, pięć komitetów i sekretariat, a kadencyjność wynosi dwa lata. Zgromadzenie tworzą delegaci krajów członkowskich.Polska jest członkiem IMO od 1960 roku, aktywnie działajac na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi, ułatwienia międzynarodowego ruchu morskiego oraz ochrony środowiska morskiego. Jako kraj o wyjątkowo bogatej tradycji i historii morskiej wyróżnia się na tle innych krajów m.in. zaangażowaniem i wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań do branży morskiej, jednocześnie stawiając na wyjątkowo dobre wykształcenie absolwentów uczelni o profilu morskim.Potencjalne członkostwo Polski w radzie IMO przyniosłoby wartość dodaną edukacji, gospodarce i środowisku morskiemu. W promocji polskiej kandydatury wśród decydentów - innych członków IMO - aktywnie uczestniczą polskie uczelnie morskie, polskie porty i Ośrodek ds. IMO przy PRS.Głosowanie odbędzie się podczas 32. Sesji Zgromadzenia Ogólnego IMO – ta odbędzie się od 6 do 15 grudnia tego roku w Londynie. Opublikowano: 22.11.2021 11:51 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 22.11.2021 16:18 Zmodyfikował: Karolina Szypelt