Jak pracuje Urząd Miasta Gdyni i miejskie jednostki w majowy weekend? Sprawdź komunikat dla mieszkańców
Co nowego

W trosce o dobrą jakość wody w Śródmieściu

Nadal pijemy wodę wyłacznie po przegotowaiu // fot. Pixa bay

Nadal pijemy wodę wyłacznie po przegotowaiu // fot. Pixa bay

Trwa czyszczenie i dezynfekcja sieci wodociągowej w rejonie Śródmieścia w Gdyni. Wszystko po to, aby jak najszybciej przywrócić wysoką jakość wody. Warto śledzić kolejne komunikaty.

Przypomnijmy: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gdyni poinformował, że w przebadanych próbkach wody wykryto bakterie grupy coli. Sanepid wydał decyzję o jej warunkowej przydatności do spożycia dla strefy Gdynia Śródmieście. Woda nadaje się do spożycia po przegotowaniu. Bez obróbki termicznej może być używana wyłącznie do celów sanitarnych i porządkowych. Jak informuje sanepid, ważnym elementem, który pozwolił na warunkowe dopuszczenie wody do użycia, był brak obecności bakterii chorobotwórczych coli w badanych próbkach.

Po uzyskaniu potwierdzenia o pogorszeniu jakości wody PEWIK natychmiast przystąpił do prac naprawczych.
Informujemy, że w związku z pogorszeniem jakości mikrobiologicznej wody, skutkującym decyzją Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gdyni o warunkowej przydatności wody do spożycia, służby spółki niezwłocznie podjęły działania naprawcze polegające na intensywnym płukaniu i dezynfekcji z użyciem podchlorynu sodu sieci wodociągowej w strefie zasilania Gdynia Śródmieścia – informuje Anna Szpajer, rzecznik prasowy PEWIK Gdynia.

W ramach realizowanych działań naprawczych z eksploatacji został wyłączony jeden ze zbiorników wody w strefie zasilania. Dzisiaj służby spółki rozpoczną jego czyszczenie i dezynfekcję.

Działania PEWIK-u wynikają ze standardowej procedury postępowania w przypadku wystąpienia pogorszenia parametrów mikrobiologicznych wody.

Działania naprawcze prowadzone będą do uzyskania pozytywnych wyników jakości mikrobiologicznej wody we wszystkich wytypowanych punktach monitoringowych. Graniczny termin zakończenia prac określono w decyzji PPIS w Gdyni na 22 listopada br.
Zdając sobie sprawę, że wprowadzone w związku z pogorszeniem jakości wody ograniczenia są uciążliwe dla naszych klientów, podejmujemy działania w celu możliwie najszybszej naprawy zaistniałej sytuacji – dodaje rzecznik.

O dalszych działaniach i zmianach będziemy Państwa informowali w kolejnych komunikatach zamieszczanych na oficjalnych stronach miasta oraz na facebookowym profilu PEWIK-u.

  • ikonaOpublikowano: 12.11.2024 11:35
  • ikona

    Autor: Aneta Marczak (aneta.marczak@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 13.11.2024 14:31
  • ikonaZmodyfikował: Joanna Śliwińska
ikona

Zobacz także

Najnowsze