Co nowego

Wielki sukces UEFA EURO U21 Polska 2017

Dziesiątki goli, tysiące kibiców, miliony widzów. Tak w skrócie podsumować można zakończone w piątek Mistrzostwa Europy UEFA EURO U21 Polska 2017. Jednym z sześciu Miast Gospodarzy turnieju była Gdynia. Trzy mecze rozegrane na miejskim stadionie przyciągnęły blisko 30 000 kibiców, którzy między piłkarskimi emocjami mogli korzystać z licznych atrakcji. Wartość ekwiwalentu reklamowego dla Gdyni wyniosła ponad 24 miliony złotych.
 

Wysoka frekwencja

Turniej rozgrywany w Polsce był największym w historii młodzieżowego EURO. Po raz pierwszy o trofeum rywalizowało 12 najlepszych reprezentacji Starego Kontynentu – to o cztery więcej w porównaniu do mistrzostw zorganizowanych dwa lata temu w Czechach. Rekordowa była również frekwencja. W sumie w sześciu polskich miastach rozegrano 21 spotkań, które z perspektywy trybun śledziło łącznie 244 085 widzów. Średnia frekwencja wyniosła więc 11 623 widzów i była o 757 widzów wyższa, niż przed dwoma laty. To najlepszy wynik od 10 lat i trzeci w historii UEFA EURO U21. Wypełnienie polskich stadionów wyniosło 81 procent udostępnionych do sprzedaży miejsc.
Łączna frekwencja w Gdyni wyniosła 29 684 osób, średnia: 9 888 widzów. Najwięcej kibiców przyciągnął mecz Portugalia – Hiszpania, na który bilety rozeszły się na ponad dobę przed pierwszym gwizdkiem. Mecz oglądało z trybun 13 862 osób. .

Promocja warta miliona

Ogromne wrażenie robi zasięg medialny UEFA EURO U21 Polska 2017. W ciągu ostatnich dwóch tygodni telewizyjne transmisje z turnieju dotarły na terytorium co najmniej 150 państw, mecze obsługiwało pół tysiąca przedstawicieli mediów z całego świata. Wstępne szacunki UEFA wskazują, że łączna oglądalność meczów UEFA EURO U21 2017 sięgnęła 140 milionów widzów.
Prawa do transmisji „na żywo” wykupiło 32 nadawców, wśród których znalazły się sieci telewizyjne nawet z tak odległych zakątków globu jak Australia, Brazylia, Malezja, Stany Zjednoczone czy Indonezja – informuje Filip Adamus, rzecznik prasowy mistrzostw. Takiego zasięgu nie miała żadna z poprzednich edycji młodzieżowego czempionatu.
Od 1 września 2016 do 1 lipca 2017 w polskich mediach ukazało się łącznie ponad 42 tysiące publikacji, w których wspomniano o turnieju UEFA EURO U21 Polska 2017. Ekwiwalent reklamowy wyniósł 169 milionów złotych. W tym samym przedziale czasowym ukazało się 7 466 publikacji, w których w kontekście UEFA EURO U21 wspomniano o Gdyni. W tym przypadku wartość ekwiwalentu reklamowego wyniosła 24 124 318 zł.

Kumulacja atrakcji

UEFA EURO U21 w Gdyni to również mnóstwo pozaboiskowych atrakcji. Najwięcej działo się na plaży Śródmieście, gdzie ulokowano strefę aktywności i boiska, na których mecze rozgrywali kibice Hiszpanii, Portugalii i Macedonii. Podczas gotowania na żywo można było skosztować smaków z Bałkanów i Półwyspu Iberyjskiego, a na ulicach Gdyni dostrzec piłkarski trolejbus z trawą zamiast podłogi i podobiznami piłkarzy przy siedzeniach.
Nie brakowało również atrakcji stricte piłkarskich. Otwarte sesje treningowe, podczas których była okazja do zebrania autografów i pamiątkowych zdjęć z piłkarzami, przyciągnęły setki kibiców. Natomiast w tysiącach należy liczyć uczestników wszystkich turniejów piłkarskich, które zostały zorganizowane w Gdyni w związku z UEFA EURO U21. Już pierwszy z nich, rozegrany równo na rok przed inauguracją mistrzostw, zgromadził około 300 młodych zawodników.

Murawa marzeń

Turniej finałowy UEFA EURO U21 był ważnym testem dla Stadionu Miejskiego w Gdyni, zdecydowanie najważniejszym w ponad sześcioletniej historii obiektu. Testem zaliczonym celująco.
Pracownicy Gdyńskiego Centrum Sportu odpowiedzialni za przygotowanie płyty głównej boiska oraz nawierzchni treningowych spisali się na medal. Po zakończeniu turnieju będą one służyć m.in. piłkarzom Arki Gdynia. – mówi Marek Łucyk, dyrektor Gdyńskiego Centrum Sportu.
Dowodem na docenienie przygotowania gdyńskiego stadionu do turnieju są certyfikaty, które przedstawiciele UEFA wręczyli prezydentowi Gdyni Wojciechowi Szczurkowi oraz menadżerowi obiektu Tomaszowi Cząstce.

  • ikonaOpublikowano: 05.07.2017 08:51
  • ikona

    Autor: Karolina Szypelt (k.szypelt@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 05.07.2017 09:30
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona

Najnowsze