Miasto podpisało umowę z firmą Nevora Projekt na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Budowa dróg wraz z infrastrukturą na terenie części dzielnicy Wielki Kack w Gdyni - tzw. Kacze Buki”. Wykonawca opracuje projekt koncepcyjny w zakresie układu drogowego i kanalizacji deszczowej oraz wielobranżową dokumentację projektowo-kosztorysową. Ma też wykonać prace geodezyjne oraz sprawować nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.Dokumentacja będzie zawierać zasady przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. W ramach zadania zaplanowano budowę niżej wymienionych dróg wraz z wlotami dróg poprzecznych na odcinkach nie krótszych niż 20 metrów: ul. Krzemowa – przedłużenie do ul. Starochwaszczyńskiej odcinka realizowanego przez GDDKiA; ul. Starochwaszczyńska – na odcinku od ul. Krzemowej do ul. Sudeckiej; ul. Sudecka – na odcinku od ul. Starochwaszczyńskiej do ul. Kacze Buki wraz z pętlą umożliwiającą zawracanie i postój pojazdów transportu zbiorowego; ul. Bieszczadzka – na odcinku od ul. Starochwaszczyńskiej do ul. Kacze Buki; ul. Kacze Buki – minimalny odcinek od ul. Bieszczadzkiej do ul. Sudeckiej, w przypadku budowy kanału deszczowego w kierunku strefy planistycznej 094 ZP – odcinek od ul. Bieszczadzkiej do ul. Świętokrzyskiej; ul. Świętokrzyska; ul. Skowronka; ul. Dzięcioła. W ramach inwestycji powstaną też przystanki komunikacji zbiorowej oraz oświetlenie uliczne ciągów komunikacyjnych. – Finalnie na podstawie dokumentacji projektowej powstanie kompleksowa infrastruktura drogowa w rozwijającej się części Gdyni, tzw. Kaczych Bukach. Ponadto projektowany układ drogowy zostanie dowiązany do istniejącej sieci dróg, tj. na przedłużeniu ul. Krzemowej przebudowywanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w ramach budowy drogi ekspresowej S6 Słupsk – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. Inwestycja ma powstać na pograniczu dwóch zlewni: rzeki Kaczej (potoku Źródło Marii) oraz Jeziora Osowskiego. Granica przebiega wzdłuż ul. Starochwaszczyńskiej. W koncepcji ma się znaleźć propozycja odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z poniższych ciągów komunikacyjnych: od północnego-wschodu wzdłuż ul. Krzemowej; od wschodu: wzdłuż granicy lasu; od południa: wzdłuż granicy Gdyni i Żukowa; od północnego–zachodu: wzdłuż ul. Chwaszczyńskiej. W zakres dokumentacji wejdzie też koncepcja prawidłowego odwodnienia dróg przewidzianych do realizacji. Wykonawca będzie musiał uwzględnić możliwość retencjonowania wód opadowych w miejscu ich wystąpienia wraz z zagospodarowaniem ich w ciągu roku, np. na cele komunalne czy podlewanie terenów zielonych. Jak podkreślał Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji: – Budując miejskie systemy odwodnienia dróg i placów publicznych, stawiamy na zagospodarowanie wód opadowych i roztopowych na miejscu. Jest to działanie przyjazne środowisku, a także zdecydowanie bardziej ekonomiczne niż budowa wielokilometrowych kolektorów deszczowych. Takie rozwiązania to stały element zielonej polityki miasta. Termin wykonania koncepcji układu drogowego wraz z odwodnieniem to 16 tygodni, natomiast wielobranżowy projekt budowlany ma być gotowy w ciągu 72 tygodni. Koszt dokumentacji wynosi 699 624,00 zł brutto. Inwestycja jest realizowana wraz z Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. oraz Okręgowym Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej sp. z o.o. Opublikowano: 17.05.2021 11:30 Autor: Dorota Matejczyk (dorota.matejczyk@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 17.05.2021 20:30 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl