Jak pracuje Urząd Miasta Gdyni i miejskie jednostki w majowy weekend? Sprawdź komunikat dla mieszkańców
Gdynia Buduje

Modernizacja 30 zatok autobusowych zakończona

zatoka autobusowa na al. Zwycięstwa, zatoki autobusowe Hutnicza Estakada Kwiatkowskiego

Zatoka autobusowa na al. Zwycięstwa, zatoki autobusowe Hutnicza/Estakada Kwiatkowskiego // fot. ZDiZ w Gdyni

Bezpieczne, wygodne i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Takie po przebudowie są gdyńskie zatoki autobusowe, które wyremontowane zostały od 2019 roku. Modernizację przeszło w sumie 30 przystanków w mieście.


W grudniu minionego roku informowaliśmy o zakończeniu przebudowy zatoki autobusowej przy wjeździe z ul. Unruga na Estakadę Kwiatkowskiego na Obłużu oraz o modernizacji zatoki autobusowej na Alei Zwycięstwa, zlokalizowanej pomiędzy ulicami Powstania Styczniowego a Weteranów, w kierunku centrum miasta.

- Zwiększanie bezpieczeństwa, a jednocześnie unowocześnianie przestrzeni to dla nas jeden z priorytetów. Konsekwentnie stawiamy na rozwój komunikacji zbiorowej, a modernizacja zatok jest elementem naszej polityki zrównoważonego transportu. Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z autobusów niskoemisyjnych i trolejbusów - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Zatoka autobusowa na al. Zwycięstwa, zatoki autobusowe Hutnicza/Estakada Kwiatkowskiego
zatoka autobusowa na Obłużu przed i po modernizacji // fot. ZDiZ w Gdyni


W ramach prac, oddane do użytku zatoki zyskały nie tylko nową nawierzchnię. Piesi w rejonie wyremontowanych zatok, mogą korzystać z równych chodników z profilowanymi krawężnikami, zastosowane zostały tam również elementy zgodne ze standardami dostępności dla osób z niepełnosprawnościami m.in. płyty fakturowane. Przystanki zostały wyposażone w nowe wiaty czy tablice informacji pasażerskiej. W ramach całości projektu zamontowano w sumie 41 takich tablic.

- W ramach modernizacji zostały wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne. Nowa i wytrzymała nawierzchnia zapewnia teraz stabilny i wygodny dojazd do krawędzi peronu przystankowego. Zwiększyło to z pewnością komfort pasażerów komunikacji zbiorowej, a zarazem poprawiło estetykę przystanków – mówi Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Modernizację od 2019 roku przeszło w sumie 30 zatok autobusowych w Gdyni:

  • Wiklinowa 02 / Chabrowa, kierunek Pustki Cisowskie
  • Aleja Zwycięstwa - Harcerska
  • Wielkopolska - Lidzka (02)
  • Aleja Zwycięstwa  - Wielkopolska (04)
  • Aleja - Zwycięstwa - granica z Sopotem, kierunek Centrum (01)
  • Myśliwska 02 / Chwaszczyńska, kierunek Dąbrowa
  • Tymiankowa (01) / Miętowa, kier. Centrum w Gdyni
  • Tymiankowa (02) / Miętowa, kier. Pętla w Gdyni
  • Piołunowa (01) / Miętowa, kier. Centrum w Gdyni
  • Piołunowa (02) / Miętowa, kier. Pętla w Gdyni
  • Pętla Miętowa w Gdyni
  • Kameliowa 01 / Rdestowa kier. Centrum w Gdyni
  • Kameliowa 02 / Rdestowa kier. Kacze Buki w Gdyni
  • Paprykowa 01 / Rdestowa kier. Centrum w Gdyni
  • Paprykowa 02 / Rdestowa kier. Kacze Buki w Gdyni
  • Szafranowa 01 / Rdestowa kier. Centrum w Gdyni
  • Szafranowa 02 / Rdestowa kier. Kacze Buki w Gdyni
  • Zespół przystanków Armii Krajowej (01,03)/Władysława IV
  • Zespół przystanków Gdynia Dworzec Gł. PKP – Hala (02,04,06)/Jana z Kolna
  • Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
  • Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
  • Zamenhofa 04/ul. Morska, kierunek Cisowa
  • Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
  • Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
  • Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska
  • Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże
  • Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia
  • Obłuże Centrum 05/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska
  • Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana
  • Aleja Zwycięstwa/Powst. Styczniowego/Weteranów, kierunek centrum

Nadzór nad przebudową zatok sprawowali inżynierowie z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Inwestycje zostały wykonane w ramach zadania „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia –Chylonia” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Projekt został dofinansowany również z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

  • ikonaOpublikowano: 11.02.2022 12:30
  • ikona

    Autor: Magdalena Wojtkiewicz (m.wojtkiewicz@zdiz.gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 11.02.2022 12:40
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona